برنامه غذای مدرسه PEI همزمان با تلاش برای مقابله با افزایش هزینه ها، شاهد رشد بی سابقه ای است

میشل گیبسون متوجه شده است که اخیراً در زمان ناهار در دبیرستان منطقه ای کینکورا وعده های غذایی بیشتری سرو می کند.

او یکی از کارکنان آشپزخانه مدرسه است که بیش از 200 ناهار برای دانش آموزان مدرسه و سه نفر دیگر در آن منطقه درست می کند.

بیشتر وعده‌های غذایی به دانش‌آموزانی تعلق می‌گیرد که والدین آنها به‌عنوان بخشی از برنامه غذای مدرسه PEI، ناهار را به تمام مدارس دولتی جزیره با مدل پرداخت، حداکثر 5.5 دلار برای هر وعده غذایی، از قبل سفارش داده‌اند. .

در دبیرستان منطقه‌ای کینکورا، مقداری وعده‌های غذایی اضافی برای دانش‌آموزان گذاشته می‌شود تا آنچه را که می‌توانند بگیرند و بپردازند.

او گفت: «ما حتی اخیراً متوجه شدیم… سفارشات بیشتر، بچه های بیشتری که قادر به پرداخت نیستند.

آنها ما را می شناسند و مشکلی ندارند که بیایند و بگویند، میشل، من چیزی ندارم، من هیچ پولی ندارم. و ما می گوییم، “مهم نیست، این غذای شماست.”

کارکنان در یک آشپزخانه
آشپزخانه مرکزی در دبیرستان منطقه ای کینکورا همچنین برای سه مدرسه دیگر در این منطقه غذا سرو می کند. (استیو بروس/سی‌بی‌سی)

این مدرسه تنها مدرسه ای نیست که شاهد افزایش تقاضا برای برنامه غذای مدرسه PEI است، که اکنون در سال سوم خود است.

منو برای پایین نگه داشتن هزینه ها بهینه شد

مدیر اجرایی Katelyn MacLean گفت که این سازمان در سال تحصیلی جاری حدود 520000 وعده غذایی برای دانش آموزان در سراسر جزیره ارائه کرده است که جهش 20 درصدی در سفارشات نسبت به سال گذشته است.

PEI در ناامنی غذایی در کشور پیشرو است و بر اساس اعدادی که در اوایل ماه جاری توسط اداره آمار کانادا منتشر شد، بیش از یک سوم کودکان جزیره در خانه‌هایی زندگی می‌کنند که منبع ثابتی از غذای سالم ندارند.

مک‌لین گفت: «من فکر می‌کنم با توجه به وضعیت اقتصادی PEI در یکی دو سال گذشته، خانواده‌های بیشتری به همین دلیل شرکت می‌کنند.

او گفت، اما در عین حال، مبلغی که خانواده ها برای وعده های غذایی می پردازند به طور پیوسته کاهش یافته است. در حالی که هزینه های عملیاتی افزایش یافته است، پول کمتری دریافت می شود، برنامه مجبور است منوی خود را تغییر دهد تا هزینه ها را کاهش دهد.

زن
مک‌لین می‌گوید نیاز روزافزون تامین مالی این برنامه را چالش‌برانگیزتر کرده است. (سارا مک میلان/سی بی سی)

مک‌لین گفت: منو در زمستان اکنون دارای محصولات فصلی مانند سیب‌زمینی، هویج، پیاز و شلغم است که در فصل زمستان در PEI در دسترس‌تر و مقرون به صرفه‌تر هستند.

او گفت: “ما متعهد به ارائه یک گزینه ناهار سالم برای دانش آموزان هستیم، بنابراین ما به سمت موارد بسیار پردازش شده حرکت نمی کنیم.”

ما فقط به سادگی، شاید یک سبزی متفاوت را با سبزی دیگری عوض می‌کنیم که می‌تواند نزدیک‌تر به خانه تهیه شود یا ممکن است کمی مقرون‌به‌صرفه باشد.»

بودجه بیشتری مورد نیاز است

رایان مک آلیر، مدیر دبیرستان منطقه ای کینکورا، گفت که برنامه غذایی مدرسه PEI بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز است.

او گفت: “من واقعا فکر می کنم که اگر این برنامه از بین برود، ما در وضعیت بدی خواهیم بود.”

“بدون این برنامه، من در واقع می دانم که ما دانش آموزانی خواهیم داشت که نمی توانند برای صبحانه یا ناهار غذا بخورند. و برخی از دانش آموزان ما حتی وعده های غذایی را فراهم می کنیم تا بتوانیم برای شام به خانه ببریم. “

مک آلیر گفت که مدرسه هیچ انگی در مورد برنامه نمی بیند، زیرا این سیستم کاملاً ناشناس است، جایی که اقلام تحویل داده شده یکسان به نظر می رسند، چه دانش آموز هیچ هزینه ای پرداخت نکرده باشد یا بهای کامل را پرداخت کند.

من واقعاً امیدوار هستم که این برنامه در آینده نیز ادامه یابد.»

مرد کنار یخچال
مدیر دبیرستان منطقه ای کینکورا، رایان مک آلیر، می گوید که سیستم سفارش آنلاین ناشناس به کاهش انگ کمک می کند. (استیو بروس/سی‌بی‌سی)

مک لین گفت که برای تحقق این امر، به پول بیشتری از سوی دولت استانی نیاز است.

با کاهش نرخ پرداخت هر چه می توانید و تعداد دانش آموزانی که از این برنامه استفاده می کنند افزایش می یابد، نیازهای مالی نیز با آن افزایش می یابد.

مک لین گفت که این سازمان در حال مذاکره با استان برای بودجه سال آینده است و امیدوار است بیش از 3.5 میلیون دلار دریافت کند که سال گذشته دریافت کرده است.

او گفت که کارکنان برنامه به بودجه جدید استانی که انتظار می رود به زودی منتشر شود، توجه جدی خواهند داشت.

این گروه که اخیراً به وضعیت خیریه دست یافته است، همچنین به دنبال منابع مالی دیگری مانند کمک های مالی و حمایت های مالی است.