برخی از ساکنان جزیره، آخر هفته طولانی روز ویکتوریا را به دنبال کاشت مجدد درختان گمشده در فیونا می گذرانند

مارک استوارت یکشنبه خود را در مزارع کول بریز در سامرساید به جستجوی درختانی گذراند تا جایگزین درختانی شوند که در طوفان پس از استوایی فیونا فرود آمده بودند.

طوفان پاییز گذشته رخ داد و درختان بیشماری را در سراسر جزیره قطع کرد. در میان آنها برخی از درختان بزرگ در ملک استوارت در مالپکی وجود داشت.

اکنون، او به دنبال تغییری در مورد نوع درختی است که می خواهد رشد کند. او به کاشت درختان میوه مانند گلابی و سیب روی آورده است.

“من متوجه شدم که کنترل آنها کمی آسان تر است، و هر اندامی که داریم، می توانیم برای افراد سیگاری استفاده کنیم.”

و او گفت، این نوع درختان برای لانه سازی پرندگان نیز “کمی دوستانه تر” هستند.

مرد در یک فروشگاه
مارک استوارت، ساکن سامرساید، اخیراً تمیز کردن زباله های فیونا را در املاک خود به پایان رسانده است و اکنون به دنبال درختانی برای کاشت مجدد است. (استیسی جانزر/سی بی سی)

ایان سیمونز، یکی از مالکان مزارع کول بریز، گفت که افراد زیادی مانند استوارت را دیده است که به دنبال درختانی هستند تا جایگزین درختانی شوند که در اثر طوفان از دست رفته اند.

CBC News همچنین با چند نهالستان درختی دیگر که شاهد افزایش تقاضا از سوی مشتریان هستند صحبت کرد.

سیمونز گفت که مشتریان نه تنها به دنبال گونه‌های مختلف درختان، بلکه به دنبال انواع دیگر گیاهان نیز هستند، زیرا چشم‌انداز اطراف خانه‌های آن‌ها پس از فیونا متفاوت به نظر می‌رسد.

او گفت: “گاهی اوقات مردم حصارها را گم می کنند، بنابراین ممکن است برای گذاشتن پرچین وارد شوند. برخی از مردم به دنبال گذاشتن یک باغ گل زیبا هستند زیرا درخت بزرگی در آن منطقه داشتند.”

“مردم در حال تغییر کاری هستند که انجام می دهند.”

مزرعه
مزارع کول بریز شاهد بوده اند که افراد بیشتری برای جایگزینی درختان بی شماری که در پاییز گذشته از دست رفته اند، وارد می شوند. (استیسی جانزر/سی بی سی)

سیمونز گفت: هنگام انتخاب گیاهان، درختچه‌ها و درختان جایگزین، مهم است که چندین فاکتور را در نظر بگیریم، از جمله اینکه کجا کاشته می‌شوند و اینکه آیا نزدیک به آب نمک هستند یا خیر.

او گفت که استوارت به برخی از این عوامل، به ویژه موقعیت مکانی فکر کرده است، زیرا او ملک دیگری در سامرزاید دارد، جایی که کاشت درختچه‌ها به جای درختان بزرگ ممکن است مناسب‌تر باشد.

“در شهر بودن، با منطقه ای که در آن هستیم و خطوط آبی و خانه های مردم بسیار نزدیک است، کار را واقعا دشوار می کند.”