برخی از افراد در جامعه LGBTQ CBRM می گویند قلدری در حال افزایش است

یک دانش آموز تراجنسیتی در کیپ برتون می گوید که دائماً با قلدری روبرو بوده است. این یک وضعیت منزوی نیست.

سیلی رومارد یک نوجوان تراجنسیتی 17 ساله است که به دبیرستان ریورویو می رود. او گفت که موارد متعددی وجود داشته است که او را توهین آمیز خطاب کرده اند و حتی توسط دانش آموز دیگری در طول یک استراحت ناهار مورد تعرض قرار گرفته است.

رومارد گفت: “او می آمد و همیشه مدادی داشت که درست از وسط پشتم خنجر بزند.” و سپس به دوستانش فرار می کرد و به آن می خندید.

برخی از افراد در جامعه LGBTQ می گویند که آزار و اذیت در شهرداری منطقه ای کیپ برتون، چه به صورت حضوری و چه آنلاین، در حال افزایش است.

رومارد گفت که یکی از معلمان مدرسه او وقتی برای توضیح وضعیت به آنها مراجعه کرد، مشکل را جدی نگرفت.

“معلم اینگونه خواهد بود که…”او فقط شما را انتخاب می کند چون شما را دوست دارد.” و من می گویم، “باشه، اما من آن را دوست ندارم. این چیزی نیست که کسی از آن لذت ببرد. بنابراین نمی دانم چرا این را به من می گویید، زیرا این باعث می شود واقعا احساس ناراحتی کنم.”

رومارد گفت که در هنگام ناهار نیز شیر روی سرش ریخته شده است.

“بنابراین، در نهایت به دفتر رفتم …. سپس به خانه رفتم تا دوش بگیرم، زیرا نمی خواستم بوی شیر فاسد شده را در تمام طول روز به مشامم برسانم.”

داده خاصی وجود ندارد

او گفت که مدیر مدرسه اش گفت که او نمی تواند در مورد آن کاری انجام دهد زیرا هیچ کس این اتفاق را ندیده است.

مرکز آموزش منطقه ای کیپ برتون ویکتوریا در بیانیه ای اعلام کرد که اطلاعات خاصی در مورد حوادث قلدری که دانش آموزان دگرباشان جنسی را هدف قرار می دهند، ندارد. نمی توان گفت که آیا حوادث در حال افزایش است یا خیر.

مدونا دوکت، که برای پروژه جوانان – یک گروه مدافع حقوق LGBTQ – کار می کند، به مدت 13 سال در مدارس CBRM برای ترویج تحمل و پذیرش برای جامعه سخنرانی می کند.

او گفت که در طول یک سال گذشته یا بیشتر، او و کارکنانش در طول سمینارهایی که میزبانی می کند، رفتارهای پرخاشگرانه تری از دانش آموزان دیده اند.

دوکت گفت: «امسال به برخی از مربیانم توسط دانش‌آموزان گفته شد که پدرشان باید آنها را کتک می‌زد، زیرا آنها ترنس بودند، که آنها مستحق کتک خوردن توسط پدرانشان بودند زیرا آنها ترنس بودند. و آنها این را در یکی از سخنرانی‌های ما در مقابل همه دانشجویان دیگر گفتند.»

Doucette گفت که او معتقد است مرکز منطقه ای آموزش کیپ برتون-ویکتوریا در تلاش برای جلوگیری از قلدری در مدارس کار خوبی انجام می دهد.

یکی از راه هایی که مرکز این کار را انجام می دهد از طریق برنامه های اطلاع رسانی است، مانند برنامه Doucette و میزبان پروژه جوانان.

دبیرستان ریورویو در کوکسیث نوا اسکوشیا است
دبیرستان Riverview در Coxeath، NS است (CBC)

مرکز آموزش در بیانیه ای کتبی گفت: “دانش آموزان و کارکنان در CBVRCE در این هدف توسط تیم تنوع و برابری ما که متشکل از هماهنگ کنندگان برنامه ها و مشاوران و همچنین کارکنان پشتیبانی دانش آموز است، حمایت می شوند.”

“اعضای این تیم با همه مدارس کار می کنند تا اطمینان حاصل کنند که تنوع و برابری به عنوان بخشی از برنامه درسی برای تمام سطوح پایه گنجانده شده است و همچنین ارائه ها و برنامه ریزی های خاص را برای رفع نیازهای مدارس جداگانه هماهنگ می کنند.”

“ایمنی و رفاه دانش آموزان اولویت اصلی ماست”

در ادامه این بیانیه آمده است که این مرکز با جدیت به موضوع رسیدگی می کند.

“ایمنی و رفاه دانش آموزان اولویت اصلی ماست. مرکز آموزشی منطقه ای کیپ برتون-ویکتوریا شکایات مربوط به قلدری، زورگویی سایبری و سایر رفتارهای غیرقابل قبول را بسیار جدی می گیرد.”

قلدری جامعه LGTBQ در CBRM فقط در مدارس نیست. به صورت آنلاین نیز در حال انجام است.

لی ایوانز که خود را غیر باینری معرفی می کند، گروه جدیدی در فیس بوک به نام Cape Breton enby & trans queers راه اندازی کرده است. Enby مخفف غیر باینری است.

آنها گفتند که این کار را به دلیل افزایش عدم تحمل و نظرات و شوخی های بدی که در صفحات فیس بوک کیپ برتون در مورد جامعه LGTBQ دیده اند، شروع کردند.

ایوانز می‌گوید: «خودم و چند تن از دوستانم به‌طور کلی شاهد انتشار نفرت و فوبیای عجیب و غریب در گروه‌های مختلف کیپ برتون بوده‌ایم که بدتر و بدتر شده است.»

افراد بیشتر و بیشتری با جامعه به عنوان یک شوخی رفتار می کنند در حالی که ما واقعاً اینطور نیستیم.

حمایت والدین

رومارد گفت که اگرچه در مدرسه با قلدری مواجه شده است، اما سیستم‌های پشتیبانی آنلاین و حضوری دارد، از جمله حمایت هر دو والدینش.

لیزا رومارد، مادر سیلی، می‌گوید: «فکر می‌کنم آموزش و ارتباطات بسیار زیاد است. “ذهن خود را به این واقعیت باز کنید که افرادی هستند که با شما متفاوت هستند، و این اشکالی ندارد.”

سیلی رومارد گفت که می‌خواهد صحبت کند تا به دیگرانی که ممکن است در موقعیتی مشابه قرار بگیرند بدانند که تنها نیستند.

او همچنین گفت که اوضاع برای او بهتر می شود.

من در ابتدا احساس وحشتناکی داشتم، اما در نهایت متوجه شدم که اگر به من اجازه می دادم به من برسد، احتمالاً در حال حاضر اینجا نمی نشستم.