با شعله‌ور شدن آتش‌سوزی‌های جنگلی در برخی مناطق، کبک آتش‌سوزی روباز را در بیشتر استان ممنوع کرده است

در حالی که آتش سوزی های جنگلی در سواحل شمالی کبک و منطقه Saguenay ادامه دارد، آژانس پیشگیری از آتش سوزی این استان ممنوعیت آتش سوزی در بیشتر مناطق را اعلام کرده است.

بر اساس Société de protection des forêts contre le feu (SOPFEU)، در حال حاضر 12 آتش سوزی فعال در کبک وجود دارد که اکثر آنها تحت کنترل هستند.

یک آتش سوزی در حال حاضر در امتداد رودخانه نیپیسیس در شمال شرقی سپت-ایلز شعله ور است و مساحتی در حدود 645 هکتار – معادل حدود 903 زمین فوتبال را پوشش می دهد. SOPFEU از روز یکشنبه بر آن آتش سوزی نظارت دارد.

به گفته سخنگوی SOPFEU، ایزابل گاریپی، آتش‌سوزی در حال حاضر هیچ زیرساختی را تهدید نمی‌کند.

گاریپی گفت: «اگر آتش نزدیک‌تر شود، باید راه‌های دیگری برای مداخله پیدا کنیم.

آتش سوزی دیگری در منطقه Sagueney یکشنبه شب حدود 50 نفر را مجبور به ترک خانه های خود در شهرداری Ferland-et-Boilleau کرد. SOPFEU می گوید که آتش در حال حاضر تحت کنترل است.

این دومین آتش‌سوزی بود که در آن روز در منطقه به دنبال آتش‌سوزی در سنت دیوید دو فالاردو که توسط یک سیم برق منقبض شده بود، پدیدار شد.

در هر دو مورد، وزش باد شدید آتش را شعله ور کرد.

با توجه به محیط زیست و تغییرات آب و هوایی کانادا، خطر آتش سوزی در این هفته در کبک به دلیل هوای گرم و خشک همچنان بالا خواهد بود.

تاکنون در سال 2023، 183 آتش سوزی جنگلی 303 هکتار در جنوب کبک را تحت تاثیر قرار داده است. میانگین در دهه گذشته در این زمان از سال 185 آتش سوزی است که حدود 184 هکتار را تحت تاثیر قرار داده است.