با شروع اعتصاب کارگران فدرال، پیکت ها در هالیفاکس صف می کشند

کارگران اتحادیه فدرال در هالیفاکس روز چهارشنبه پس از اینکه اتحاد خدمات عمومی کانادا (PSAC) و هیئت خزانه داری کانادا نتوانستند به توافق برسند، خطوط اعتراضی را راه اندازی کردند.

این اعتصاب به طور رسمی از صبح روز چهارشنبه آغاز شد و 155000 کارگر در سراسر کشور را شامل می شود.

کریس دی لیبراتوره، معاون اجرایی منطقه آتلانتیک برای PSAC، گفت که یکی از بزرگترین نقاط اختلاف در این مناقشه، دستمزدهایی است که با نرخ تورم همخوانی ندارند.

دی لیبراتوره گفت: «ما در طول سه سال 4.5 درصد در سال درخواست کرده‌ایم و در حال حاضر این پیشنهاد به چیزی که می‌بینیم با آن مواجه می‌شویم، نمی‌رسد.

هیئت خزانه‌داری کانادا روز سه‌شنبه بیانیه‌ای منتشر کرد و گفت که تمام تلاش خود را برای دستیابی به توافق انجام داده است و خواسته‌های PSCA غیرقابل تحمل است و به شدت بر توانایی دولت برای ارائه خدمات به کانادایی‌ها تأثیر می‌گذارد.

دی لیبرتوره گفت که اتحادیه تقاضای بیش از حد نمی کند، فقط برای همگام با تورم.

یکی دیگر از مسائل کلیدی کار از خانه است. او گفت که آنها به دنبال زبانی در قرارداد جمعی هستند که امکان دسترسی معقول به کار از خانه را فراهم کند.

او گفت: «ما به این انعطاف و توانایی کار از راه دور نیاز داریم.

دی لیبرتوره گفت این اعتصاب می تواند تأثیرات قابل توجهی برای کانادایی ها داشته باشد، مانند محاسبه مزایایی که کانادایی ها به آن اعتماد دارند و تاخیر در درخواست های گذرنامه و بیمه کار. اما او نگران از دست دادن حمایت عمومی نیست.

“آنچه ما در اینجا برای آن مبارزه می کنیم، در نهایت به نفع آنها خواهد بود، زیرا دولت فدرال باید محدودیت هایی را برای دستمزدها تعیین کند، زیرا در حال حاضر، با ارائه نکردن دستمزد منصفانه، آنها به کارمندان بخش خصوصی، کارمندان بخش دولتی، اتحادیه های کارگری می گویند. اتحادیه‌ها، که آنها مستحق دستمزد منصفانه نیستند.”

هلن زبدی، دستیار تحلیلگر ورشکستگی در دولت فدرال، می گوید اعتصاب ضروری است. او گفت که کارگران پیشنهاد دستمزد معقول از دولت می خواهند.

زنی با موهای بلند تیره، ژاکت بنفش و جلیقه نارنجی در گوشه خیابان می پوشد.  در سمت چپ او افرادی هستند که تابلوها را بالا نگه داشته اند.
هلن زبدی، دستیار تحلیلگر ورشکستگی در دولت فدرال، روز چهارشنبه در مرکز شهر هالیفاکس تجمع کرد. (CBC)

زبدی گفت: «ما از سال 2021 افزایش دستمزد یا قرارداد جدیدی نداشته‌ایم و دولت به عنوان یک قرارداد جدید به ما کاهش دستمزد را پیشنهاد می‌کند – کمتر از هزینه زندگی». ما فقط می‌خواهیم بیشتر از این عقب نمانیم. ما خانواده‌هایی برای تغذیه داریم، اعضایی داریم که با استفاده از بانک غذا دو یا سه شغل دارند.»

الیزابت وزنیاک، وکیل مهاجرت با قانون مهاجرت ستاره شمالی، گفت که مشخص نیست این اعتصاب چه تاثیری بر موکلانش خواهد داشت. شرکت او با آژانس خدمات مرزی کانادا، مهاجرت و خدمات کانادا – همه ارگان هایی که تحت تأثیر اعتصاب قرار گرفته اند، سروکار دارد. او پیش بینی عقب ماندگی ها و تاخیرهای بیشتری را دارد.

وزنیاک گفت: «در حال حاضر حجم عظیمی از پرونده‌ها در طول همه‌گیری در پردازش وجود دارد… ما به ارسال درخواست‌ها به صورت آنلاین در طول اعتصاب ادامه می‌دهیم، اما هیچ‌کس به آنها نگاه نخواهد کرد.» “این فقط تاخیرهای بیشتری را به یک سیستم نیمه تاخیر و خراب اضافه می کند.”

زنی با موهای بلند و عینک‌های لبه‌دار تیره، ژاکت بنفش رنگی می‌پوشد که زیرش پلیور چاپی دارد.
الیزابت وزنیاک یک وکیل مهاجرت با قانون مهاجرت ستاره شمالی است که برای کمک به مشتریان خود به خدمات دولت فدرال متکی است. (CBC)

وزنیاک گفت که این اعتصاب بر افرادی که در حال حاضر در کانادا هستند، افرادی که می خواهند کارفرمای خود را تغییر دهند، افرادی که برای اجازه کار جدید برای تغییر شغل درخواست می کنند، مجوزهای کار برای کارفرمایان که می خواهند افرادی را در خارج از کشور استخدام کنند و افرادی که متقاضی شهروندی هستند، تحت تاثیر قرار خواهد داد. .

RCMP نوا اسکوشیا پیش بینی می کند که اعتصاب بر برخی از خدمات آن مانند پشتیبانی اداری، روابط رسانه ای، به روز رسانی وب و دسترسی عمومی به ساختمان های RCMP تأثیر بگذارد. اما در یک بیانیه خبری، این اعتصاب بر خدمات و خدمات پلیسی خط مقدم یا اصلی آن تأثیری نخواهد گذاشت “که برای ایمنی و امنیت مردم ضروری است طبق معمول ادامه خواهد یافت.”

RCMP همچنین گفت که خدمات مربوط به بررسی سوابق جنایی تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. آنها توصیه کردند برای کسب اطلاعات بیشتر با گروه های محلی تماس بگیرید.

یگان‌ها در نواحی شمال شرقی نوا و جنوب غربی نوا فقط در روزهای سه‌شنبه و پنجشنبه از ساعت 9 صبح تا 3 بعدازظهر پذیرای خدمات پیشخوان عمومی خواهند بود.

هیچ تاثیری در پاسخگویی به تماس‌های تلفنی که به گروه‌ها ارسال می‌شود، نخواهد بود. یگان ها در منطقه هالیفاکس تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت.