با تشدید هوای گرم و خشک، خطر آتش سوزی در کبک بالاست

SOPFEU، آژانس پیشگیری از آتش‌سوزی جنگل‌های استان، می‌گوید انتظار می‌رود کبک در این هفته شاهد دمای بالا باشد، که چند روز آینده را برای پیشگیری از آتش‌سوزی جنگل‌ها حیاتی خواهد کرد.

SOPFEU به مردم هشدار می دهد که مراقب باشند و حداقل تا پنجشنبه از روشن کردن آتش در فضای باز خودداری کنند.

استفان کارون، سخنگوی SOPFEU، گفت: «زمانی که SOPFEU خواستار احتیاط است، نه تنها به این معنی است که آتش سوزی در روزهای آینده راحت تر روشن می شود، بلکه می تواند به طور گسترده و با شدت گسترش یابد.

این آژانس از مردم می خواهد که آتش کمپ خود را به درستی خاموش کنند و در صورت سیگار کشیدن در جنگل مراقب باشند. SOPFEU همچنین توصیه می کند زباله یا مواد باقیمانده را نسوزند.

“حتی با استفاده از وسایل نقلیه همه جانبه، از مردم خواسته می شود در مسیرهای مشخص شده بمانند و خارج از جاده سفر نکنند. مسیرهای با برس خشک می توانند به راحتی قابل اشتعال باشند زیرا قطعات داغ موتور مانند اگزوز می توانند آن را مشتعل کنند.” کارون گفت.

از اواسط آوریل، SOPFEU 152 آتش سوزی را در کبک ثبت کرده است که 142.5 هکتار از جنگل را تحت تاثیر قرار داده است. روند افزایشی در تعداد آتش سوزی های جنگلی در استان نیز مشاهده شده است.

کارون گفت: «به مدت سی سال کاهش در تعداد آتش‌سوزی‌ها وجود داشت که بسیار قابل توجه است.

ما نمی دانیم که آیا این چیزی است که به خصوص با تغییرات آب و هوایی اتفاق بیفتد یا خیر، اما در پنج یا شش سال گذشته شاهد یک روند صعودی جدید بوده ایم.

این سازمان به طور متوسط ​​179 مورد آتش سوزی را در این زمان از سال فهرست می کند.