با اعلام وضعیت اضطراری در شهرهای کبک، سیل صدها نفر را تخلیه کرد

صدها نفر از خانه های خود تخلیه شده اند و چندین شهر وضعیت اضطراری را به دنبال باران های سیل آسا که سطح رودخانه ها را افزایش داد و منجر به جاری شدن سیل گسترده در کبک شد، اعلام کردند.

حداقل سه شهر روز سه شنبه پس از سیل ناشی از باران شدید در وضعیت اضطراری قرار دارند: Baie-Saint-Paul، که در حدود 100 کیلومتری شمال شرق شهر کبک در منطقه شارلوا قرار دارد، و همچنین Saint-Côme و Sainte-Emélie-. de-l’Énergie، که در Lanaudière، در شمال مونترال هستند.

محیط زیست و تغییرات آب و هوایی کانادا (ECCC) در روز دوشنبه حدود 56 میلی متر بارندگی را در بای-سنت-پل ثبت کرد.

وزش باد با سرعت بیش از 100 کیلومتر در ساعت نیز در Cap-Rouge، Saguenay و Île d’Orléans ثبت شد.

تماشا | سیل شدید در برخی مناطق کبک:

سیل عظیمی که در آبشاری در رادون، کیو دیده می شود.

در حالی که رودخانه‌ها در جنوب کبک موج می‌زدند، ویدئوی تلفن همراه از آبشار دوروین در شمال شرق مونترال گرفته شد.

در سنت اوربن، در شمال بای-سنت-پل، جستجو برای یافتن دو آتش نشان که روز دوشنبه در حالی که به دو نفر از ساکنان گرفتار در آب های خروشان کمک می کردند توسط امواج یک رودخانه متورم با خود بردند، ادامه یافت. یک پست فرماندهی برای هماهنگی تلاش های جستجو برای آتش نشانان داوطلب ایجاد شده است.

بای-سنت-پل

بیش از 500 نفر مجبور به ترک خانه های خود در بای-سنت-پل پس از افزایش سطح رودخانه Rivière du Gouffre که در شهر می گذرد، در روز دوشنبه بالا رفتند.

کلوئه گوسلین که در نزدیکی رودخانه زندگی می کند، دیشب زیاد نخوابید. با نگاه کردن به زیرزمین خانه اش، تشک او در کنار کاغذها و نقاشی ها در آب گل آلود شناور بود.

گوسلین گفت: “من اساساً همه چیز را در آنجا داشتم. این اتاق خواب من، اتاق خواب پسرم، اتاق نشیمن دوم من بود. تمام وسایل با ارزشم، همه اوراقم را داشتم.”

او گفت که این سومین بار است که خانه اش از 12 سال پیش که به آنجا نقل مکان کرده است زیر آب می رود، اما سیل قبلی با این سیل مقایسه نمی شود.

آب‌های سیل جاده‌ها را شسته و آوار از جمله چندین موتورخانه را به همراه داشت که در رسانه‌های اجتماعی از برخورد با پل‌های نزدیک شهر فیلم‌برداری شد.

RV با برخورد شدید رودخانه به پل در کبک از بین رفت

از آنجایی که باران شدید باعث متورم شدن رودخانه‌ها در منطقه شارلوا در کبک شد، ویدیوی تلفن همراه از یک وسیله نقلیه تفریحی در حال شناور شدن در رودخانه‌ای پرشتاب در Baie-Saint-Paul، Quebec و برخورد با یک پل ضبط کرد.

مقامات شهر بای-سنت-پل اوایل روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کردند که برای 584 نفر از ساکنانی که در اثر سیل آواره شده اند، تخت در یک پناهگاه در شهر و در یک کمپ مجاور وجود دارد.

از صبح روز سه شنبه، بیش از 1000 مشتری Hydro-Quebec در این منطقه بدون برق هستند.

سیل همچنین آب آشامیدنی شهر را تحت تأثیر قرار داد، اما وضعیت عمدتاً بازسازی شده است. به گفته مقامات شهر، کمتر از 10 خانه وجود دارد که هنوز آب آشامیدنی ندارند.

با این وجود، یک توصیه پیشگیرانه پنج دقیقه ای برای جوشاندن آب صادر شده است و برای ساکنان بای-سنت-پل برای سه شنبه و چهارشنبه به قوت خود باقی خواهد ماند.

در بیانیه شهرک آمده است: «برای ساکنان تخلیه شده، از شما می‌خواهیم تا زمانی که به شما اجازه نداده‌ایم، به محل سکونت خود برنگردید.

فرانسوا بوناردل، وزیر امنیت عمومی، روز سه‌شنبه خسارات وارده را بررسی کرد. او گفت که صلیب سرخ به افراد آواره کمک می کند و نیروهای مسلح کانادا و گارد ساحلی در جستجوی دو آتش نشان مفقود شده کمک می کنند.

کاریانه بوراسا، که نماینده این منطقه در مجلس ملی است، گفت که سیل بای-سنت-پل را ویران کرده است.

او گفت: “کسانی هستند که خانه های خود را با دستان خود ساخته اند و باید خسارات زیادی را محاسبه کنند.” ما برای حمایت از آنها آنجا خواهیم بود.»

لانودیر

منطقه Lanaudière در شمال شرق مونترال نیز به شدت تحت تاثیر سیل قرار گرفت.

بخش‌هایی از چندین شهر و روستا، از جمله Saint-Côme، Chertsey، Rawdon و Sainte-Emélie-de-l’Énergie، غرق در افزایش آب شدند.

صبح روز سه شنبه، مارتین بوردلئو، شهردار سنت کوم، گفت که سطح آب Rivière L’Assomption از زمان وقوع سیل 30 سانتی متر کاهش یافته است.

او به رادیو-کانادا گفت: “دیروز بیشتر در حالت بقا بودیم، همه راه ها قطع شده بود و سعی می کردیم از بدتر شدن آن جلوگیری کنیم. اما امروز تیم های ما روی زمین هستند و در حالت راه حل و تعمیر هستند.” Tout un matin برنامه

هشدارهای بارندگی ECCC همچنان برای شارلوا، ساگنای و ساحل شمالی به قوت خود باقی است، اما بوردلئو می‌گوید که او معتقد است که بدترین وضعیت پشت شهرداری اوست.

او گفت که حدود 12 نفر در سن کوم پس از تخلیه روز دوشنبه هنوز به خانه خود بازنگشته اند.

دو آتش نشان با قایق در آب در حال حرکت بودند
تیم دریایی سرویس آتش نشانی Saint-Félix-de-Valois برای نجات و تخلیه به Sainte-mélie-de-l’Énergie و Saint-Damien در Lanaudière پاسخ داده است. (خدمات آتش نشانی سنت فلیکس دووالوا/فیس بوک)

ریموند روژو، شهردار شهر راودون در لانودیر، گفت که وضعیت در آنجا پس از آبگرفتگی دو جاده – وینسنت- ماسی و لاک- مورگان – تثبیت شده است.

او در شبکه سی‌بی‌سی مونترال گفت: “این آشفتگی بود. تمام شب، من تلفنم را روشن بودم تا مشکلی پیش بیاید.” سپیده دم.

روژو گفت که در روزهای آینده از نزدیک سطح آب را زیر نظر خواهد داشت تا مشخص کند که آیا اقدامات اضافی لازم است یا خیر.

ECCC تا روز چهارشنبه 30 تا 50 میلی‌متر باران در منطقه Lanaudière با خطر رعد و برق پیش‌بینی می‌کند.

او گفت: “ما خواهیم دید که آیا این دوباره اوضاع را پیچیده می کند یا خیر، اما خدمات ما در زمین است.”

لاورنتی ها

چندین جاده در منطقه لورنتیان در شمال مونترال آب گرفت و تهدیدی برای قطع دسترسی اضطراری به برخی مناطق شد.

منطقه Lac-Téodore در Val-Morin یکی از این مناطق بود. ساکنان آنجا به دلیل آبگرفتگی جاده های دسترسی در خطر قطع ارتباط کامل بودند. مقامات شهر از ساکنان خواستند خانه های خود را ترک کنند و هشدار دادند که افرادی که تصمیم به ماندن دارند از خدمات اورژانس قطع می شود.