بازیکن هاکی شارلوت تاون با تیم نیوبرانزویک راهی ملی پوشان می شود

با نگاهی به گذشته، آیدان گودین هرگز تصور نمی کرد که بتواند در مسابقات قهرمانی پارا هاکی ملی کانادا به حضور نماینده PEI کمک کند.

گودین گفت: «بسیار هیجان انگیز بود. من بلافاصله در مورد آن شنیدم و غرق در هیجان شدم … این یک افتخار بزرگ است.

اگرچه ورزشکار شارلوت تاون برای استان دیگری بازی خواهد کرد. برای اولین بار، نیوبرانزویک تیمی را به مسابقات قهرمانی که ماه آینده در بوچرویل، کیو برگزار می شود، می فرستد. تعدادی از ورزشکاران از نوا اسکوشیا در فهرست حضور دارند، اما گودین تنها کسی است که در PEI زندگی می کند.

او گفت: “فکر می‌کنم این برای ماریتایمز واقعاً بزرگ است، فقط نشان دهیم که اینجا هستیم، می‌خواهیم رشد کنیم، می‌خواهیم بازیکنان بیشتری داشته باشیم.”

“من واقعاً به این که از PEI و فرهنگ ورزش اینجا هستم، به خصوص با این کشور افتخار می کنم [Canada Winter] بازی ها به تازگی تمام می شود بنابراین من واقعا هیجان زده هستم که می توانم کمی از PEI در تیم باشم.”

‘باورنکردنیه’

بازیکن دیگری در فهرست نیز با جزیره ارتباط دارد. اریک پین سال‌ها در PEI زندگی می‌کرد و حتی قبل از نقل مکان به نیوبرانزویک به ایجاد یک برنامه پارا هاکی در اینجا کمک کرد.

صبح اطلاعات – سنت جان10:53رشد پارا هاکی در سنت جان

رئیس سگ‌های سورتمه فاندی می‌گوید میزبانی جام پارا هاکی در سال 2023 کویسپامسیس می‌تواند برای هاکی با سورتمه در منطقه شگفت‌انگیز باشد. اریک پین با جولیا رایت میزبان در مورد احتمالات صحبت می کند.

پین که ساق پای خود را به دلیل تصادف با موتورسیکلت از دست داد، گفت: «به عنوان یک فرد قطع عضو بالای زانو، دیگر نمی‌توانم هاکی بازی کنم، فکر می‌کردم.

“اما آنها مرا در سورتمه بیرون آوردند، من چوب داشتم و یک پوک داشتم، و گفتم، “خب، اگر هنوز هم می توانم هاکی بازی کنم، چه کار دیگری می توانم انجام دهم؟”

اریک پین بازیکن پارا هاکی با نگاه کردن به عکس تیم قدیمی روی دیوار لبخند می زند.  او یک ژاکت بژ پوشیده است.
اریک پین می گوید: «این برای کسانی که می توانند این ورزش را انجام دهند عالی است. این به شما امکانات می دهد. (Sheehan Desjardins/CBC News)

شش استان دیگر در مسابقات ملی از 18 تا 21 مه رقابت می کنند: کبک، انتاریو، مانیتوبا، ساسکاچوان، آلبرتا، و بریتیش کلمبیا.

پین گفت: “بزرگ است.” اینکه بتوانیم این تیم با عملکرد بالا را کنار هم بگذاریم و بتوانیم در سطح ملی بازی کنیم، باورنکردنی است.

اما رسیدن به آنجا پرهزینه است و ورزشکاران باید بودجه خود را تامین کنند، به این معنی که هزینه هایی مانند حمل و نقل و اتاق های هتل را پرداخت کنند. گودین همچنین هزینه های اضافی ناشی از رانندگی به مونکتون برای کمپ های آموزشی را دارد.

در روزهای اردو ساعت شش صبح اینجا را ترک می‌کنم، از روی پل به مونکتون می‌روم، تمام روز را آنجا بازی می‌کنم و سپس به خانه می‌روم، می‌خوابم و روز بعد دوباره این کار را انجام می‌دهم.»

امید به یک تیم PEI در آینده

قبل از عزیمت تیم به مسابقات یک اردوی دیگر وجود دارد. گودین و پین هر دو امید زیادی دارند.

گودین گفت: دوست دارم در مسابقات ملی مدال بگیرم. “فکر می‌کنم قبل از بازی عصبی می‌شوم و فکر می‌کنم به محض اینکه به آنجا برسم، همه چیز درست می‌شود و شما آنجا هستید و فقط کاری را انجام می‌دهید که دوست دارید با افرادی که دوستشان دارید، و همه چیز فقط بازی کردن است.

پین گفت: «ما مهارت‌هایی در این تیم داریم و برای خودمان جایگاهی ایجاد می‌کنیم و به یاد می‌مانیم.» “و من مشتاقانه منتظر سال بعد از آن هستم.”

هر دو امیدوارند روزی شاهد حضور تیمی از PEI به ملی پوشان باشند.

گودین گفت: “هدف من در ورزش این است که افراد بیشتری را درگیر کنم و افراد بیشتری بازی کنند.”

فکر می‌کنم اگر واقعاً تعداد بیشتری به دست بیاوریم و بازیکنانی مایل به بازی باشند، فکر می‌کنم قطعاً می‌توانیم این کار را انجام دهیم – و شاید بتوانیم تیم نیوبرانزویک را در ازای پول‌های خود به دست آوریم.»