بازیکنان زن بیسبال لیگ خود را در نوا اسکوشیا دریافت می کنند، بازی ها از ژوئن شروع می شود

برای اولین بار در تاریخ ورزش نوا اسکوشیا، لیگ بیسبال تمام زنان تشکیل شد.

نزدیک به 60 بازیکن که به چهار تیم تقسیم شده اند، از 3 ژوئن تمام بازی های خود را در منطقه بدفورد-ساکویل انجام خواهند داد.

جن دونالدسون، یکی از سازمان‌دهندگان اصلی لیگ، گفت: «چند سال است که سعی می‌کنم آن را شروع کنم، بنابراین بسیار هیجان‌زده هستم که بالاخره در حال جمع شدن است. بازخوردی که تاکنون دریافت کرده‌ایم شگفت‌انگیز بوده است.»

این لیگ به عنوان Nova Scotia Monarchs Baseball، بخش زنان شناخته می شود.

دونالدسون می‌گوید که متوجه شده است که به لیگ نیاز دارد، زیرا وقتی زنان جوان از بیسبال کم سن و سال پیر می‌شوند، جایی برای ادامه ورزش برای آنها وجود ندارد. بیشتر آنها به بازی در لیگ های سافت بال می روند.

بیس بال با سافت بال بسیار متفاوت است. بیسبال از یک توپ کوچکتر استفاده می کند و بازی در زمین بزرگتر انجام می شود. پارچ ها از روی دست پرتاب می شوند و بسیار دورتر از صفحه اصلی هستند.

زنی یک توپ بیسبال در دست دارد و برای بازی در داخل یک مرکز تمرین آماده می شود.
الکساندرا نولز در طول یک جلسه تمرینی در داخل خانه، روی زایمان خود در زمین کار می کند. (جنیفر گیلیس)

بازیکنانی که برای بازی در لیگ جدید زنان ثبت نام کرده اند، از 18 تا 64 سال سن دارند.

بی‌جی اتکینسون، 64 ساله اهل کشور، می‌گوید: «وقتی بزرگ شدم، با پسران همسایه‌ام بیسبال بازی می‌کردم، اما وقتی زمان پیوستن به لیگ فرا رسید، علامت توقف ظاهر شد و من اجازه نداشتم.» دارتموث

من در نهایت تمام عمرم سافت بال بازی کردم، اما وقتی در فیس بوک صحبت هایی درباره لیگ زنان جدید دیدم، گفتم: “این عالی خواهد بود. بالاخره فرصت بازی بیسبال را خواهم داشت.”

در حالی که اتکینسون مسن ترین بازیکن لیگ خواهد بود، نیلا اندرسون جوان ترین بازیکن لیگ خواهد بود.

این جوان 18 ساله اهل لوور ساکویل همیشه در تیم های پسرانه در بیسبال کوچک بازی کرده است، اما مشتاقانه منتظر بازی در لیگی است که فقط زنان است.

اندرسون گفت: «این واقعیت که ما بالاخره بعد از بیسبال کوچک لیگ بانوان داریم که زنان و دختران می توانند به آن بروند، فوق العاده است. صادقانه بگویم، من خیلی خوشحالم که اکنون می توانم به بازی بیسبال ادامه دهم و نه با پسرها برای تغییر.”

در حالی که لیگ از تمام بازیکنان زن تشکیل خواهد شد، یک تیم مردانه در راه اندازی لیگ جدید و راه اندازی نقش مهمی داشته است.

Nova Scotia Monarchs متشکل از بازیکنان مردی است که در 10 تیم در دو گروه سنی 45 سال به بالا و 60 سال به بالا بازی می کنند. بسیاری از بازیکنان Monarchs به مربیگری زنان در امکانات داخلی کمک کرده اند و همچنین تجهیزات لازم برای استفاده را برای آنها فراهم کرده اند.

گری فوران، رئیس Monarchs، گفت: “این لیگ خیلی دیر شده است، زنان در ورزش های زیادی بازی می کنند، بنابراین وقت آن رسیده است که لیگ بیسبال زنان برگزار شود.” در ژانویه، من با برخی از بچه هایمان در مورد اینکه زنان جایی برای بازی ندارند صحبت کردم و همه ما گفتیم که باید این اتفاق بیفتد.”

یک نشان رنگارنگ با یک M بزرگ و زرد در مرکز با متن «Nova Scotia Monarchs Baseball, Women's Division» در اطراف آن.
تیم بیسبال Nova Scotia Monarchs نقش مهمی در راه اندازی لیگ جدید زنان ایفا کرده است. (ارسال شده توسط Nova Scotia Monarchs)

دونالدسون می گوید که حمایت سازمان Monarchs برای شروع لیگ بسیار مهم بوده است.

در سال اول لیگ جدید، هر چهار تیم 12 بازی خواهند داشت. همه بازی ها برای روزهای شنبه و یکشنبه برنامه ریزی شده اند، اما همیشه بین بازی ها یک هفته تعطیل است و هیچ بازی در روزهای تعطیل انجام نخواهد شد.

دونالدسون می‌گوید: «این برای خانم‌ها خوب خواهد بود، زیرا زمان زیادی ندارد.» آنها هنوز هم می توانند برای آخر هفته ها به کلبه بروند، زمانی که ما بازی نمی کنیم یا هر کار دیگری که ممکن است انجام دهند، بنابراین نباید زندگی تابستانی آنها را خیلی مختل کند.

دونالدسون می گوید امیدوار است که لیگ بتواند فصل اول روانی داشته باشد.

در حالی که او نمی‌خواهد از خود جلوتر باشد، امیدوار است که لیگ بتواند در فصل 2024 گسترش یابد تا زنان بیشتری فرصت بازی بیسبال را پیدا کنند.