بازگشایی شبکه راه آهن سبک بار دیگر به تعویق افتاد و هنوز تاریخی مشخص نشده است

قرار بود شبکه حمل و نقل عمومی مونترال در بهار امسال پس از یک سری تاخیر افتتاح شود. اما قطار سبک هنوز هم دیر تردد می کند.

اولین بخش از Réseau Express Métropolitain (REM) که مرکز شهر مونترال را به Brossard در ساحل جنوبی شهر متصل می کند، اکنون قرار است در تابستان امسال افتتاح شود، اگرچه تاریخ دقیق آن هنوز مشخص نشده است.

بر اساس اطلاعات به دست آمده توسط رادیو-کانادا، انتظار می رود پرتاب در اوایل تابستان به جای دیرتر انجام شود.

این اولین بار نیست که افتتاحیه به تعویق می افتد.

در اصل، آن بخش از REM قرار بود در سال 2021 راه اندازی شود. این اتفاق نیفتاد.

در اکتبر 2022، CDPQ Infra، گروهی که مسئول تحویل شبکه است، گفت: «شرایط استثنایی، از جمله همه‌گیری جهانی و تهاجم روسیه به اوکراین، تحویل به موقع پروژه را تقریبا غیرممکن کرده است.

CDPQ Infra – یکی از شرکت‌های تابعه مدیر صندوق بازنشستگی کبک، Caisse de dépôt et placement du Québec – در آن زمان اعلام کرد که پنج ایستگاه ساحل جنوبی REM قبل از بهار 2023 افتتاح نخواهند شد.

ایستگاهی که قرار است اولین افتتاحیه باشد در نزدیکی Quartier DIX30 در Brossard در ساحل جنوبی مونترال است. از آنجا، قطار دو بار توقف خواهد کرد تا مسافران را در حین حرکت به سمت شمال، عبور از پل Champlain و قبل از رسیدن به مرکز شهر، دوباره در جزیره Nuns متوقف کند.

قطارهای بدون راننده اکنون در مرحله آزمایش هستند و برخی از شاهدان آن در گریفین تاون مونترال شکایت کرده‌اند که قطارها بسیار پر سر و صدا هستند زیرا در امتداد ریل‌ها در همسایگی خود می‌پیچند.

مرحله نهایی آزمایش هنوز شروع نشده است. این امر مستلزم حرکت قطارها، بدون مسافر، با فرکانس عملیاتی مورد انتظارشان است – تقریباً هر دو دقیقه، در دوره های اوج مصرف.

CDPQ Infra فاش نکرده است که چرا آن مرحله از آزمایش به تعویق افتاده است و همچنین چرا دیگر آزمایش‌های قابلیت اطمینان هنوز آغاز نشده است.

هزینه نهایی این پروژه نیز فاش نشده است.

در پایان ماه گذشته، کنسرسیوم NouvLR، کنسرسیومی که مسئول ساخت شبکه ریلی است، پیشنهاد کرد که اولین سفر عمومی قبل از پایان بهار انجام شود.

ماکسیم روی، سخنگوی وزیر حمل و نقل Geneviéve Guilbault در ایمیلی گفت: “ما نیز مشتاقانه منتظر راه اندازی REM هستیم.”

در بیانیه ای که توسط CDPQ Infra منتشر شد، این سازمان می گوید که تقریباً آماده است.

امانوئل رویار، سخنگوی این شرکت گفت: “همانطور که می بینید، خودروهای REM در سراسر شبکه حضور دارند و ما در مرحله بسیار فشرده آزمایش نهایی هستیم. اما آنچه که بیش از همه مهم است اطمینان از بهینه بودن تجربه کاربر از همان سفر اول است.” مورو.

او گفت که تاریخ پرتاب به سرعت نزدیک می شود، اما تاریخ دقیقی را اعلام نکرد.

سوفی ماوزرول، مسئول حمل و نقل در کمیته اجرایی مونترال، گفت که REM پس از راه اندازی، رفت و آمد در شهر را بسیار آسان تر می کند.

او گفت که مردم در مونترال بزرگ “انتظارات زیادی برای این پروژه در مقیاس بزرگ دارند. همه ما مشتاق هستیم که آن را به طور کامل عملیاتی کنیم.”