بازماندگان سو abuse استفاده در خانه از طریق پروژه مد Renaître دوباره خود را کشف می کنند

گروه کوچکی از بازماندگان سو abuse استفاده خانگی در مونترال در حال همکاری با یک طراح لباس هستند تا جنبه خلاقانه خود را دوباره کشف کنند و در این روند بهبود یابند.

به آنها اجازه می دهد حداقل به طور خلاصه ذهن خود را از ضربه ای که تجربه کرده اند بردارند.

جولی ، یکی از همکاران مجموعه ای که به نام “جولی” نامیده می شود ، گفت: “من خودم را دوباره می شناسم.” رنیتر، یا بازگشت به زندگی.

او یکی از پنج بازمانده ای است که از خدمات Auberge Transition استفاده کرده اند ، که به کسانی که خشونت خانوادگی را تجربه کرده اند کمک می کند.

آنها در حال کار با طراح Rachel-Diane Epoupa برای خلق 10 قطعه هستند.

Epoupa ، اصالتاً اهل کامرون ، قبل از آمدن به کانادا در سال 2017 ، خط لباس Niango خود را در داکار ، سنگال راه اندازی کرد.

کلمه Niango در زبان مادری خود باسا به معنی “زن” است.

اپوپا گفت: “من در تمام دوران کودکی و بزرگسالی خود رنج زنان را دیده ام.”

“من بزرگ شدم که زنان را از ضرب و شتم شوهرشان فریاد می کشیدند. و همچنین از خودم می پرسیدم که چرا هیچ کس در این مورد کاری نکرده است.”

مجموعه فعلی او از مواد دست ساز ایجاد شده توسط انجمن زنان در سنگال استفاده می کند ، که به آموزش طراحان پارچه کمک می کند تا راهی برای تأمین هزینه زندگی خود داشته باشند.

Epoupa می خواست داوطلبانه در Auberge Transition در مونترال باشد و راهی برای همکاری با زنانی که از خدمات آن استفاده می کنند بیابد.

هنگامی که این پروژه در ماه مارس آغاز شد ، وی گفت بسیاری مطمئن نیستند که چگونه آنها می توانند کمک کنند. اما هفته ها می گذشت ، اعتماد به نفس آنها بیشتر می شد.

اپوپا گفت: “آنها این مسئله را بسیار جدی گرفتند.” “آنها واقعاً این روند را پذیرفتند و حتی فرایند را نیز هدایت کردند.”

برخی از زنان ، در نتیجه سو the استفاده ای که تجربه کرده بودند ، گفتند که لباسی را که بازوهای آنها را نشان می دهد نمی پوشند. اما در طول تابستان ، آنها توانستند لباس های بدون آستین بکشند – روشی که جولی گفت ، به آنها کمک می کند تا به جلو حرکت کنند.

Epoupa از زنان خواست مطالبی را بیاورند که به آنها الهام بخشیده است تا بتوانند در داستان شخصی خود کمک کنند. آنها تصاویری از جمله پروانه ، گل رز و کریستال به ارمغان آوردند.

Epoupa گفت ، پالت ها و طرح های نرم الهام گرفته از طبیعت تمایل آنها به بهبود را برمی انگیزد.

جولی که نام خانوادگی اش برای امنیت او و فرزندانش منتشر نمی شود ، گفت: “هر یک از اعضای تیم واقعاً روشن می شود ، و هر بار که جلسه داریم می تواند درگیر بیشتر شود.

هنگامی که در یک رابطه توهین آمیز قرار داشت ، جولی گفت: “شما در یک جعبه انواع قرار می گیرید ، تنها ، بیشتر و بیشتر از دیگران جدا شده اید.”

“آنچه شما دوست دارید انجام دهید ، نقاشی ، هر کار ، همه کنار گذاشته می شود.”

Epoupa قصد دارد سال آینده قطعات را منتشر کند. طراحان مشترک 20 درصد قیمت فروش را دریافت می کنند که پیش بینی می شود 200 تا 300 دلار باشد.

راشل-دایان اپوپا پس از استراحت در اوج موج اول عفونت های COVID-19 گفت که از دیدن همه ایده هایی که زنان ارائه داده اند متعجب است. (ارائه شده توسط راشل-دایان اپوپا)

او اکنون برای رویداد راه اندازی این مجموعه سرمایه مالی تأمین می کند ، جایی که عواید آن نیز به زنان تعلق می گیرد.

طراح این مجموعه را راهی برای کمک به زنان برای کمک به تأمین درآمد این بازماندگان می داند که آنها برای بازسازی زندگی خود تلاش می کنند.

وی گفت: “شما نمی توانید تظاهر كنید كه ماركی هستید كه از زنان حمایت می كند بدون اینكه به مشكلات آنها توجه داشته باشید و در واقع برنامه هایی بسازید كه از آنها حمایت كرده و تأثیر واقعی ایجاد كند.