بازار کار فشرده، افزایش هزینه های زندگی و افزایش دستمزدها در PEI

در فروشگاه و مرکز تولید اصلی گاوها در شارلوت تاون، کارگران مشغول فشار دادن و بسته‌بندی تی‌شرت‌ها و بسته‌بندی بستنی برای گروه توری هستند که تازه وارد شده‌اند.

از همین زمان یک سال پیش، چاد هرون، مدیر عامل شرکت Cows، جمعه گفت، همه کارکنان او به طور متوسط ​​حدود 10 درصد افزایش حقوق دریافت کرده اند – از خط مقدم تا دفتر جلو.

او گفت: «فشارهای تورمی که همه ما احساس کردیم – اجاره خانه، گاز، تمام این چیزها – برای مردم مهم بود. بنابراین ما باید واکنش نشان می دادیم.»

اگر آنها واکنشی نشان نمی دادند، هرون می دانست که خطر از دست دادن کارمندان و پیدا نکردن نیروی جدید کافی برای پشت سر گذاشتن ماه های شلوغ تابستان را تهدید می کند.

“سال گذشته سخت ترین سالی بود که تا به حال داشته ایم [had] برای پیدا کردن افراد، او گفت.

“به طور معمول، زمانی که آگهی‌های شغلی منتشر می‌کنیم، شهرت بسیار خوبی داریم و متقاضیان زیادی دریافت می‌کنیم. اما سال گذشته، آنها آنجا نبودند. فقط سال بسیار سختی برای ما بود، و به همین دلیل، بدیهی است که شما باید رقابتی باشد.”

چاد هرون، مدیر عامل گاوها در اتاق تولید تی شرت شرکت ایستاده و پیراهن های کارگران پشت سر او ایستاده است.
Chad Heron، مدیر عامل Cows Inc.، می‌گوید اگر شرکت او دستمزدها را به میزان قابل توجهی افزایش نمی‌داد، دوران سختی را برای کارگران و رقابت برای کارگران داشت. (استیو بروس/سی‌بی‌سی)

به نظر می رسد این رقابت برای تعداد محدودی از کارگران باعث افزایش دستمزدها در جزیره پرنس ادوارد می شود.

طبق آخرین اعداد اداره آمار کانادا، میانگین درآمد هفتگی در جزیره از فوریه سال گذشته تا سال جاری 5.7 درصد افزایش یافته است. این بالاترین سود در کشور است.

در ژانویه و فوریه امسال، میانگین دستمزد هفتگی در PEI برای اولین بار به بالای 1000 دلار رسید.

رسیدن به کانادا

بیش از آن، از ماه جولای، دستمزد هفتگی که برای سال‌های متمادی پایین‌ترین میزان در کشور بوده، شروع به نزدیک‌تر شدن به میانگین کشوری کرده است.

دستمزدهای PEI معمولاً 15 تا 17 درصد کمتر از میانگین کانادایی است. در ماه فوریه، این شکاف فقط 14 درصد بود.

اعداد کلی همیلتون، که به مدیریت عملیات در Island Recruiting در شارلوت تاون کمک می کند، شگفت زده نمی شود.

همیلتون خاطرنشان می کند که تورم در سال گذشته بیش از هر استان دیگری به PEI ضربه زده است و این امر کارفرمایان جزیره را مجبور کرده است که دستمزدهای خود را بیشتر افزایش دهند – به خصوص که آنها بیشتر به جذب کارگران خارج از استان متکی شده اند.

ما دیگر آن توانایی را نداریم که بگوییم: “هی، بیا. بسته غرامت کلی ما ممکن است به اندازه مرد انتاریو نباشد، اما ببینید چقدر ارزان است زندگی در اینجا. ما دیگر آن تجملات را نداریم.– کلی همیلتون

همیلتون گفت: “این پویایی قطعا تغییر کرده است. اجاره های ما بالاتر است. حتی توانایی خرید خانه برای اکثر افرادی که به استان می آیند دشوار شده است.”

“بنابراین ما دیگر آن توانایی را نداریم که بگوییم: “هی، بیا. بسته غرامت کلی ما ممکن است به اندازه مردی در انتاریو نباشد، اما نگاه کنید که زندگی در اینجا چقدر ارزان است.” ما دیگر آن تجملات را نداریم، پس باید تغییر کنیم.”

کلی همیلتون در حالی که پشت میزی در دفتر استخدام جزیره نشسته، تبلتی با لیست مشاغل روی آن در دست دارد.
کلی همیلتون با Island Recruiting می‌گوید با توجه به افزایش هزینه‌های زندگی و چالش‌های مسکن در PEI، کارفرمایان جزیره باید دستمزد کارگران را نزدیک‌تر به آنچه در استان‌های دیگر دریافت می‌کنند، ارائه دهند. (استیو بروس/سی‌بی‌سی)

این در آنچه که اداره آمار کانادا آن را «خدمات حرفه‌ای و علمی» می‌نامد، با متوسط ​​دستمزد هفتگی 260 دلار در تنها هفت ماه، به 1431 دلار افزایش یافته است.

در ماه ژوئیه، این دستمزدها 27 درصد کمتر از میانگین ملی بود، اما تا فوریه تنها 15 درصد کمتر بود.

روری فرانسیس، مدیر عامل PEI BioAlliance، می‌گوید که شرکت‌های علوم زیستی در جزیره به سرعت در حال گسترش هستند و تلاش می‌کنند تا برای تعداد محدودی از کارگران متخصص رقابت کنند.

او گفت: “این بخش یک بخش رو به رشد است، بنابراین ما در حال رقابت با بوستون، مونترال، تورنتو، سن دیگو – و اروپا برای این موضوع هستیم.” «در حال حاضر مشاغل زیادی وجود دارد.

مردی با ژاکت ورزشی در یک دفتر تجاری.
روری فرانسیس می‌گوید اعضای PEI BioAlliance در حال رقابت با استان‌های سراسر کانادا و کشورهای سراسر جهان برای کارگران ماهر هستند. (وین تیبودو/سی بی سی)

“بنابراین هر کارفرمایی باید به این فکر کند که چگونه یک کارفرمای عالی باشد، چگونه یک کارفرمای انتخابی باشد. و این به معنای مزایا است. این به معنای دستمزد مناسب است. بسیاری از آن به فرهنگ محل کار نیز مربوط می شود.”

کاهش درآمد در صنعت خدمات

با این حال، همه صنایع در PEI این فشار را احساس نمی کنند.

طبق آمار کانادا، متوسط ​​درآمد هفتگی در صنعت اقامت و خدمات غذایی از 438 دلار در فوریه گذشته به 412 دلار در سال جاری کاهش یافته است.

“ما هنوز تعداد زیادی از افراد جوان تر داریم، شاید تعداد زیادی کارگر خارجی… افرادی که به دنبال آن نقطه ورود به یک شغل یا کشور هستند تا به نوعی مستقر شوند. بنابراین آنها مایلند آن شغل را انجام دهند همیلتون می‌گوید شاید در بخش‌هایی با مهارت‌های پایین‌تر پول زیادی پرداخت نمی‌کند.

بنابراین وقتی افرادی دارید که مایل به انجام کار هستند، انگیزه کمتری برای تغییر آن ندارید. نرخی که افراد ماهر این کار را می کنند.”

با وجود این، اگر روند کلی دستمزد ادامه یابد، دستمزدهای PEI می‌تواند به زودی از زیرزمین کانادا خارج شود و آن نقطه را به یک همسایه دریایی واگذار کند.

میانگین دستمزدها در نوا اسکوشیا فقط 14 دلار بیشتر از PEI در ماه فوریه بود که از تفاوت 81 دلاری در ماه جولای کمتر بود.