“این فقط هرج و مرج بود”: ساکن سابق PEI پس از تخلیه آتش سوزی NS امن است

مالوری آندرواتر یکشنبه شب خانه خود را در نوا اسکوشیا ترک کرد و به این فکر می کرد که آیا هنگام بازگشت خانه اش هنوز آنجا خواهد بود.

آندرواتر که اهل آلبانی، PEI است و اکنون در میدل ساکویل زندگی می‌کند، یکی از هزاران نفری بود که به دلیل گسترش آتش‌سوزی در جنگل‌های اطراف مجبور به ترک خانه‌های خود شدند.

او و همسرش، کریس اوندرواتر، سند را به همراه پاسپورت، مجوز ازدواج و سایر وسایل مهم به خانه خود جمع آوری کردند. آنها دو دختر خردسال خود را از خواب بیدار کردند و حدود ساعت 7:30 بعد از ظهر به محل یکی از دوستانشان رفتند.

او گفت: «این فقط هرج و مرج بود.

“وقتی سوار ماشین شدیم تا حرکت کنیم، سپر به سپر بود، همه سعی می کردند بروند. و هوا پر از دود و بوی بود! دیوانه کننده بود. مطمئناً احساس بسیار عجیبی بود.”

آندرواترها صبح دوشنبه پس از تغییر باد و روشن شدن محله آنها به خانه خود بازگشتند.

شما متوجه نمی شوید که چقدر خانه خود را دوست دارید، تا زمانی که فکر کنید ممکن است دیگر آن را نبینید.– مالوری در زیر آب

“شب سختی بود… شما فقط دائماً تلفن خود را چک می کنید تا ببینید “آیا حرکت کرده است؟ الان کجاست؟”

“شما متوجه نمی شوید که چقدر خانه خود را دوست دارید، تا زمانی که فکر کنید ممکن است دیگر آن را نبینید.”

دو دوچرخه سوخته در کنار خیابان و ویرانه های یک خانه سوخته در آتش دیده می شود.
خانه ای که در اثر آتش سوزی ویران شده است در پس زمینه این عکس از زیربخش Westwood Hills در منطقه Upper Tantallon، در حدود 25 کیلومتری شمال غربی هالیفاکس دیده می شود. (مری-کاترین مک اینتاش/اخبار CBC)

با این حال، این زوج نگران هستند که اگر باد دوباره تغییر کند، ممکن است مجبور شوند دوباره آنجا را ترک کنند.

آتش سوزی اواخر روز دوشنبه در شمال غربی هالیفاکس از کنترل خارج شد و هزاران خانه تحت دستور تخلیه اجباری قرار گرفتند. این تخلیه ها مناطقی از دشت هاموندز، تانتالون بالا و پوکواک، جوامع حومه ای در حدود 25 کیلومتری هالیفاکس را پوشش می دهد که محل زندگی بسیاری از افراد شاغل در شهر است.

اداره منابع طبیعی نوا اسکوشیا بعد از ظهر دوشنبه گزارش داد که آتش سوزی هنوز 788 هکتار را در بر گرفته است.

هیچ آسیبی گزارش نشده است

به گفته مقامات آتش نشانی هالیفاکس، هیچ آسیبی به دلیل شعله های آتش گزارش نشده است، اما ساختمان های “تعدادی” آسیب دیده یا از بین رفته اند.

آندرواتر گفت که دوستان و خانواده در PEI مرتباً بررسی می‌کنند تا مطمئن شوند که خوب هستند و هر گونه حمایتی که می‌توانند ارائه دهند.

او گفت: “ما فقط چیزها را زیر نظر داریم و به بهترین ها امیدواریم.”

کریس آندرواتر اهل آلبرتا است، جایی که آتش‌سوزی جنگل‌ها در آنجا شایع‌تر است. او گفت این تجربه به آنها آموخته است که در مواقع اضطراری دیگر آمادگی بیشتری داشته باشند.

او گفت: «ما توانستیم به سرعت از اینجا خارج شویم. “اگر نیاز داشتیم می‌توانستیم سریع‌تر از خانه‌مان بیرون بیاییم، اما این کار بسیار زیاد بود – نه وحشت، اما مطمئناً تصمیم‌گیری در مورد آنچه باید بگیریم و چیزهایی که با خودمان نیاز داریم عجله داشتیم.”