اولین گزارش بازرس PEI منجر به تغییراتی در درمان مواد مخدر در زندان شد

یکی از زندانیان در مرکز اصلاح و تربیت استانی در شارلوت تاون به دلیل عدم دریافت متادون یا سایر اشکال درمان جایگزینی مواد افیونی در حبس به مواد مخدر متوسل شد.

یکی دیگر از ولع و ترک اعتیاد به دلیل عدم درمان جایگزینی با مواد افیونی یا ORT تا پایان دوره محکومیت خود شکایت داشت.

شاکی سوم به دلیل محرومیت از ORT دچار ناراحتی توسط یک زندانی دیگر شد و نسبت به سلامت جسمانی آن زندانی ابراز نگرانی کرد.

همانطور که دفتر OmbudsPEI در حال تحقیق بود، دیگران نیز مطرح شدند که منجر به اولین گزارش رسمی از جانب سندی هرمیستون شد.

هرمیستون گفت: “ما در مجموع حدود 10 شکایت دریافت کردیم، و بیشتر از آن وجود دارد، اما ما به نوعی در ساعت 10 شکایت را متوقف کردیم زیرا می دانستیم که این مشکل بیش از یک یا دو نفر است.”

مرکز اصلاح و تربیت استانی در شارلوت تاون.
خط مشی جدید به زندانیان مرکز اصلاح و تربیت استان در شارلوت تاون امکان دسترسی بهتر به درمان جایگزین مواد افیونی را می دهد. (برایان هیگینز / CBC)

این گزارش که در ماه جاری منتشر شد، وزارت دادگستری و ایمنی عمومی را بر آن داشت تا سیاست خود را در مورد نحوه رفتار با افراد معتاد به مواد مخدر در زندان استانی در منطقه میلتون استیشن تغییر دهد.

این وزارتخانه در بیانیه ایمیلی به CBC News گفت: «این خط‌مشی تدوین شده است و آموزش کارکنان با هدف اطمینان از همان سطح مراقبت از افراد مبتلا به اعتیاد در جامعه ادامه دارد.

“کارکنان اصلاح و تربیت به کار خود با سلامت روان و اعتیاد ادامه می دهند [staff] و پزشکان به زندانیان واجد شرایط دسترسی ایمن و به موقع به برنامه ها و خدمات سطح جامعه در مراکز اصلاح و تربیت را ارائه دهند.”

OmbudsPEI در طول تحقیقات خود با زندانیان، کادر پزشکی و مدیران زندان صحبت کرد.

کمکی به برخی از زندانیان ارائه نشده است

آنها دریافتند که به افرادی که اعتیاد به مواد افیونی دارند، متادون و سایر درمان‌ها فقط در صورتی پیشنهاد می‌شوند که قبل از رسیدن به مرکز اصلاح و تربیت استان از آن استفاده کرده باشند.

افرادی که متادون مصرف نمی کردند باید تا چند هفته قبل از اتمام دوران محکومیت خود صبر می کردند.

در عوض، برای علائم ترک درمان و نه چیز دیگری به آنها داده شد.

هرمیستون گفت: «این یک نگرانی برای ما بود زیرا درک ما این بود که مدیریت ترک بهترین راه برای درمان اعتیاد به مواد افیونی نیست.

گزارش بازرس
گزارش بازپرس به دنبال یک تحقیق 10 ماهه است که شامل گفتگو با زندانیان، کادر پزشکی و مدیران زندان بود. (برایان هیگینز / CBC)

این گزارش می گوید که سیاست PEI با آنچه در زندان های فدرال و زندان های استانی در استان های دیگر اتفاق می افتد ناسازگار بود.

همچنین خاطرنشان کرد که وزارت دادگستری و امنیت عمومی نابرابری را تصدیق کرد، به طور کامل همکاری کرد و موافقت کرد که زمان تغییر فرا رسیده است.

پرستار در زندان

هرمیستون گفت که ارزیابی مناسب توسط کادر پزشکی در کانون اصلاح و تربیت یک عامل کلیدی بود.

“یک پرستار جدید در زندان وجود دارد که می تواند داروها را ارائه دهد و همچنین تعدادی پزشک وجود دارد که در آنجا مشاوره می کنند. در نهایت، [these are] افرادی که تصمیم می‌گیرند که یک زندانی برای چه چیزی واجد شرایط باشد یا چه چیزی برای آن زندانی مناسب است.”

برای سال‌ها، PEI تنها استانی بود که به شکایاتی که شهروندان در مورد تصمیمات و سیاست‌های دولت داشتند رسیدگی می‌کرد بدون بازرس رسمی.

OmbudsPEI در فوریه 2022 شروع به کار کرد. هرمیستون گفت که گزارش های بیشتری در دست کار است.

“من واقعا امیدوارم که به جامعه این امکان را بدهد که درک کنند که طرح شکایت خوب است، و برای نهادهای بخش دولتی درک کنند که شکایات بد نیستند. آنها فرصت هایی را برای بهبود فراهم می کنند و راه هایی برای حل مشکلات وجود دارد که برای همه مفید است. “