اولین دوره دکتری در نوع خود در نوا اسکوشیا در حال انجام است

رئیس کالج پزشکان و جراحان نوا اسکوشیا می‌گوید که یک برنامه جهت‌یابی جدید برای پزشکان بین‌المللی باید به تسهیل انتقال آن‌ها به طبابت در نوا اسکوشیا کمک کند.

دکتر گاس گرانت می‌گوید که حدود 20 پزشک، عمدتاً از نیجریه و بریتانیا، در برنامه جدیدی به نام همکاری مشترک شرکت می‌کنند.

گرانت گفت که این ایده پس از ملاقات با گروهی از پزشکان نیجریه ای که در تلاش برای راه اندازی یک مطب در کیپ برتون بودند به ذهنش خطور کرد.

گرانت گفت: “کمک آنها برای یافتن راهشان بسیار متعجب شدم.”

گرانت و کالج با کمک مالی 1.3 میلیون دلاری از استان، از گروه های دیگری مانند پزشکان نوا اسکوشیا، انجمن خدمات مهاجر نوا اسکوشیا و پزشکان سیاه پوست نوا اسکوشیا دعوت کردند تا در آن شرکت کنند.

گرانت می‌گوید این برنامه به پزشکان کمک می‌کند تا مدارک خود را در سطح محلی به رسمیت بشناسند و به آنها کمک می‌کند تا جنبه‌های معمولی‌تر تسویه حساب را انجام دهند.

گرانت گفت: “امکاناتی مانند مسکن، بانکداری، مدارس، مراقبت از کودکان، استخدام همسر. اینها چیزهایی هستند که واقعاً بر ذهن آنها سنگینی می کند و اگر بخواهید، آنها را از فعالیت های پزشکی منحرف می کند.”

مردی با موهای قهوه ای کوتاه و عینک کت و شلوار آبی با پیراهن سفید و کراوات نارنجی می پوشد.  او نشسته است.
دکتر گاس گرانت، ثبت کننده و مدیر عامل کالج پزشکان و جراحان نوا اسکوشیا است. (دیو لافلین/سی بی سی)

گرانت می‌گوید رسیدگی فوری به آن مسائل و اصلاح آن‌ها در طول یک جلسه سه روزه غیرممکن است.

گرانت گفت: “یک کاری که می توانیم انجام دهیم این است که بتوانیم بازخورد آنها را به اشتراک بگذاریم.” ما می‌توانیم آن را به افرادی برسانیم که می‌توانند کاری در مورد آن انجام دهند.»

توسعه دهندگان برنامه جهت یابی امیدوارند در سه سال آینده از 140 پزشک – آموزش دیده در خارج از کانادا – استقبال و اسکان داده شوند.

فراتر از جهت گیری اولیه، که در دفاتر بدفورد کالج انجام می شود، این گروه پزشکان جدید را با مربیان راه اندازی خواهد کرد.

گرانت گفت: «استخدام تنها بخش کوچکی از موفقیت است. “موفقیت طولانی مدت در موفقیت و تمرین به جذب نیرو کمک می کند، اما همچنین به حفظ و نگهداری طولانی مدت آنها کمک می کند.”

گرانت گفت که موانع بالقوه موفقیت، حرفه ای نیستند. پزشکان جدید “به خوبی آموزش دیده اند تا طب خوب انجام دهند.”

او گفت: «اما چالش‌های واقعی و درازمدت، چالش‌های انسانی هستند. مسکن، بانکداری، مدارس، ورزش برای کودکان، مراقبت از کودکان، اشتغال همسر.