اورژانس بیمارستان لاچین بدون واحد ICU بازگشایی می‌شود و احساسات متفاوتی را در جامعه ایجاد می‌کند.

به گفته مرکز بهداشت دانشگاه مک گیل (MUHC)، بیمارستان لاچین در مونترال قرار است تا پاییز امسال خدمات اورژانس 24 ساعته خود را بازیابی کند.

با این حال، دیگر بخش مراقبت های ویژه وجود نخواهد داشت، که انتقاد کادر پزشکی و شهردار منطقه را برانگیخته است.

مال بیمارستان Conseil des Médecins، دندانپزشکان و داروسازان رئیس کمیته محلی (CMDP)، دکتر Geneviève Chaput، وضعیت را با یک ماشین بدون موتور مقایسه کرد.

او گفت: «ما اورژانس داریم، اما موتور لازم برای مراقبت از بیمارانی که باید به بیمارستان‌های دیگر منتقل شوند، نداریم.

به طور مشابه، دکتر آریان موری، رئیس دپارتمان منطقه‌ای پزشکی عمومی مونترال (DRMG)، که نشان دهنده 2800 پزشک عمومی در منطقه مونترال است، گفت: “این موضوع ما را با یک سوال در مورد مسیرهای بالینی و سازماندهی مراقبت مواجه می کند.”

این اطلاعیه روز چهارشنبه پس از رایزنی با ذی نفعان مختلف از جمله وزارت بهداشت اعلام شد.

MUCH در بیانیه‌ای اعلام کرد: بخش اورژانس بیمارستان لاچین طی چند ماه آینده به تدریج بازگشایی می‌شود تا در نهایت بتواند بیماران و آمبولانس‌ها را در 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته دریافت کند.

چند ماه است که اورژانس فقط بیمارانی را پذیرفته است که می توانند با وسایل شخصی خود بین ساعت 8 صبح تا 10 شب مراجعه کنند.

MUHC می‌گوید واحدهای ICU در نزدیکی هستند

MUHC می گوید، به دلیل قرار گرفتن این بیمارستان در چند کیلومتری دیگر بیمارستان های دارای خدمات ICU، به انتقال بیمارانی که نیاز به مراقبت های بالاتری دارند ادامه خواهد داد.

موری گفت، با این حال، این تصمیم ممکن است منجر به تعداد زیادی جابجایی شود که منجر به سفر بیشتر با آمبولانس و افزایش خطر برای بیماران شود. وی افزود: این خبر در زمانی منتشر می شود که تلاش برای به حداقل رساندن نقل و انتقالات وجود دارد.

وی گفت: علاوه بر این، ممکن است با بازگشایی اورژانس و اضافه شدن برنامه ریزی شده 20 تخت بیمارستانی به 36 تخت موجود در طی 12 تا 18 ماه آینده، مشکلاتی برای کارکنان وجود داشته باشد.

او گفت که تخت‌های بیشتر می‌تواند منجر به عوارض بیشتر بیماران و بی‌ثبات شدن بدون ICU شود که این امر باعث سنگینی بیشتر بیمارستان‌ها می‌شود.

علیرغم این نگرانی ها، MUHC می گوید که طرح احیای بیمارستان را فرصتی برای نوسازی این مرکز می داند. حدود 220 میلیون دلار برای این تلاش در نظر گرفته شده است.

روز سه‌شنبه، هیئتی از مقامات منتخب و شهروندان به مجلس ملی رفتند تا از وزیر کریستین دوبه خواستند مداخله کند و اطمینان حاصل شود که یک بیمارستان کاملاً کاربردی برای خدمت به جامعه بازگشایی می‌شود.

دوبه در روز سه شنبه گفت که به مدیران این حوزه برای یافتن راه حل و احترام به نقش اساسی بیمارستان لاچین اعتماد دارد.

شهردار نگران طرح کمبود آی سی یو است

ماجا وودانوویچ، شهردار منطقه لاچین، بیمارستان را الگویی از دیدگاه وزیر توصیف کرده است که از مراقبت انسانی تر و کارآمدتر که به مردم نزدیک تر است صحبت می کند.

با این حال، پس از اعلام روز چهارشنبه، او به سی‌بی‌سی نیوز گفت که منتظر خبرهای خوبی بود، “اما اکنون مطمئن نیستم.”

او گفت که این پیشنهاد “پیروزی کامل” نیست در زمانی که بیمارستان ها از ظرفیت خود استفاده می کنند و تلاش برای یافتن کارکنان کافی وجود دارد.

او گفت که MUHC اهمیت بیمارستان را در جامعه تشخیص می دهد و فردی مسئول با یک تیم وجود خواهد داشت.

اما این واقعیت که دیگر بخش مراقبت های ویژه وجود ندارد کمی مشکوک است. او گفت. “اگر شما بخش مراقبت های ویژه ندارید، بیمارستان کامل نیست.”

زن
شانتال ریچر، یک پرستار عملی دارای مجوز در بیمارستان لاچین، می‌گوید کارکنان از طرح بازگشایی بیمارستان خوشحال و نگران هستند. (CBC)

شانتال ریچر، یک پرستار عملی دارای مجوز در بیمارستان لاچین، گفت که این اعلامیه با احساسات متفاوتی استقبال شده است.

از یک طرف، کارکنان خوشحال هستند، اما از سوی دیگر، او گفت، بدون مراقبت های ویژه، بیمارستان یک جزء مهم در مراقبت از بیمار را از دست می دهد. او از جمله کسانی بود که به شهر کبک رفت و خواستار مداخله وزیر بهداشت شد.

او گفت که ممکن است فردی با حمله قلبی وارد شود، تثبیت شود و سپس به جای ماندن در نزدیکی جامعه خود، جایی که دوستان و خانواده در آن زندگی می کنند، نیاز به انتقال داشته باشد. او گفت که نزدیک ترین بیمارستان های دارای ICU با حمل و نقل عمومی به راحتی قابل دسترسی نیستند.

ریچر گفت: “ما یک خانواده بزرگ در لاچین هستیم. ما با هم کار می کنیم.” ما قلب بزرگی در لاچین داریم.