اعضا، استان و پلیس بر سر قانونی بودن سیگارهای معاف از مالیات اختلاف نظر دارند

Membertou First Nation آن را تنباکوی غیر سهمیه ای می نامد، در حالی که دولت نوا اسکوشیا و پلیس منطقه ای کیپ برتون آن را غیرقانونی می نامند.

در هر صورت، شورای گروه می‌گوید که پول زیادی را از دست می‌دهد که می‌توان از آن برای برنامه‌های ورزشی و سایر برنامه‌ها استفاده کرد و استان می‌گوید که درآمد مالیاتی را از دست می‌دهد.

ماه گذشته، Membertou یک صفحه کامل در خبرنامه جامعه خود را به این موضوع اختصاص داد و گفت که فروش تنباکو بدون سهمیه در ماه مارس 111000 دلار هزینه برای گروه دارد و در صورت ادامه می تواند به 1.3 میلیون دلار در سال برسد.

تروور برنارد، مدیر اجرایی گروه، گفت که این پیام به آموزش مردم کمک می کند.

او گفت: «تمام درآمدی که از فروش تنباکو به دست می‌آید مستقیماً به جامعه بازمی‌گردد و بنابراین آنچه ما می‌خواستیم جامعه بفهمد این است که تأثیری در سطح جامعه احساس می‌شود.»

من به اعداد و ارقام و اینکه آیا تأثیری بر فروش ما داشته است نگاه نکرده‌ام. اما در رسانه‌های اجتماعی شنیده‌ام که بازخوردهای مثبت زیادی در جامعه وجود دارد و شنیده‌ام که مردم می‌گویند هیچ ایده‌ای نداشتند. چقدر این درآمد به جامعه بازمی گردد.”

مردی با پیراهن راه راه صحبت می کند.
مدیر اجرایی Membertou Trevor Bernard گفت که انتشار این موضوع در خبرنامه جامعه در ماه گذشته به آموزش مردم در مورد مزایای خرید تنباکو سهمیه ای کمک کرده است. (CBC)

برنارد گفت که گروه یک سهمیه فدرال تنباکو دریافت می‌کند که مالیات غیر مستقیم بر آن پرداخت می‌کند، اما از مالیات فروش معاف است.

سپس گروه آن را به اعضا و خرده‌فروشان می‌فروشد و سالانه حدود 5 میلیون دلار جمع‌آوری می‌کند که از آن برای برنامه‌ها و خدمات مختلف، از جمله فعالیت‌های جوانان و سالمندان، هزینه‌های حمل و نقل پزشکی که توسط Health Canada پوشش داده نمی‌شود، استفاده می‌کند. مشاغل تابستانی برای دانش آموزان

برنارد گفت که به همین دلیل گروه پیام عمومی صادر کرد.

او گفت: “ما واقعا امیدواریم که این نامه تاثیری داشته باشد و مردم جامعه و خرده فروشان دخانیات توجه داشته باشند که این درآمدها برای چه چیزی مصرف می شود و تاثیر قابل توجهی دارد.”

برنارد گفت که تنباکوی غیر سهمیه ای از منابع دیگری مانند جوامع موهاوک در کبک و انتاریو می آید و مالیات غیر مستقیم بر آن پرداخت نمی شود.

او گفت که این گروه به تنباکوی دارای تخفیف و بدون مالیات که به صورت ذخیره فروخته می شود به عنوان غیر سهمیه ای یاد می کند و در مورد اینکه آیا به صورت غیرقانونی فروخته می شود یا خیر موضعی نمی گیرد.

او گفت که اعضای گروه ممکن است احساس کنند که تجارت با دیگر ملل اول حق معاهده آنهاست، اما این موضع گروه نیست.

یک افسر پلیس با لباس آبی و کلاه پلیس نشان داده شده است.
گروهبان کارکنان جو فارل می‌گوید پلیس منطقه کیپ برتون، مغازه‌های حشیش را زیر نظر دارد که برخی از آنها ظاهراً تنباکوی بدون مالیات می‌فروشند. (متیو مور/سی بی سی)

برنارد گفت: “می توان استدلال کرد که اینطور است. این چیزی نیست که ما واقعاً آن را بررسی کنیم.” “این یک موضوع پیچیده است. نظرات مختلفی در مورد غیرقانونی بودن یا نبودن آن وجود دارد.”

افسران اجرای استانی سرویس نوا اسکوشیا در ماه دسامبر به سه کسب و کار Membertou – که دو نفر از آنها خرده فروشان حشیش بدون مجوز بودند – یورش بردند و با کمک پلیس منطقه ای کیپ برتون، تنباکو و محصولات ویپینگ را ضبط کردند.

پلیس می‌گوید بسیاری از تنباکوی تخفیف‌خورده که در Membertou فروخته می‌شود از طریق خرده‌فروش‌های حشیش بدون مجوز به دست می‌آید. گروهبان کارکنان جو فارل گفت که پلیس آنها را تحت نظر دارد.

پلیس فروش تنباکو را به مغازه های شاهدانه متصل می کند

او گفت: “به نظر می رسد قطعاً ارتباطی وجود دارد و … من نمی توانم در مورد پرونده های در حال انجام صحبت کنم، اما واحدهای لباس شخصی ما دقیقاً به همین دلیل به مراکز درمانی مختلف نگاه می کنند.”

حشیش در سال 2018 در کانادا قانونی شد و دولت استانی می‌گوید که فروشگاه‌های Nova Scotia Liquor Corporation تنها فروشگاه‌هایی هستند که می‌توانند به صورت قانونی آن را بفروشند.

پلیس منطقه ای کیپ برتون، دو سال پیش، زمانی که حدود 15 فروشگاه در این ذخیره گاه وجود داشت، مغازه های خصوصی حشیش در ممبرتو را سرکوب کرد.

فارل گفت که اکنون حدود 30 مورد وجود دارد، اما فروش شاهدانه اکنون منوط به مذاکرات استانی و فدرال است که می تواند تغییراتی در مقررات ایجاد کند.

پلیس «هنوز متعهد» به اجرای قانون است

او گفت که پلیس همچنان در حال بررسی “داروهای بالقوه غیرقانونی” است و با جامعه در زمینه آموزش و ایمنی عمومی کار می کند، به ویژه در جایی که داروخانه ها در نزدیکی مدرسه یا در محله های مسکونی قرار دارند.

فارل گفت: “ما می خواهیم از مکان و دسترسی به حشیش برای افراد زیر سن قانونی جلوگیری کنیم.”

پلیس همچنین می‌داند که بیش از یک کشور اول در حال مذاکره با دولت‌های فدرال و استانی برای ایجاد قوانین و مقررات محلی در مورد خرده‌فروشی شاهدانه، از جمله Membertou هستند.

فارل گفت: «ما فقط منتظریم تا نتیجه نهایی این فرآیند را بفهمیم.

ما همچنان متعهد به اجرای داروخانه‌های غیرمجاز و غیرقانونی حشیش هستیم. همچنین شاهد تصمیمات دادگاه در مورد اقدامات اجرایی در جوامع دیگری بوده‌ایم که در آنها اتهامات متوقف شده یا پس گرفته شده است، بنابراین می‌دانیم که تغییر در قانون همچنان امکان پذیر است. بررسی قانون شاهدانه فدرال در حال انجام است و ما مشتاقانه منتظریم تا بفهمیم چه تأثیراتی ممکن است از این بازبینی داشته باشد.”

سرویس نوا اسکوشیا در ایمیلی اعلام کرد که تنباکوی قاچاق «نگرانی قابل توجهی» است که تلاش‌ها برای جلوگیری از سیگار کشیدن و دور نگه داشتن تنباکو از جوانان را تضعیف می‌کند.

سال گذشته، این وزارتخانه بیش از 2.1 میلیون نخ سیگار بدون مالیات را توقیف کرد که به گفته این وزارت “افزایش قابل توجهی” نسبت به سال های گذشته است و حدود 564,000 دلار از درآمد مالیاتی از دست رفته برای دولت هزینه داشته است.