اسناد دادگاه نشان می دهد که کار روی کروزر مورد استفاده در تیراندازی دسته جمعی NS 9 ماه قبل از عصبانیت آغاز شده است

اسناد دستور بازرسی بدون مهر و موم شده مربوط به تیراندازی دسته جمعی نوا اسکوشیا ، روشن می کند که چگونه فرد مسلح ماکت RCMP ماکت را که استفاده کرده است ، ایجاد کرده است.

در 18 و 19 آوریل سال جاری ، گابریل وورتمن 22 نفر – از جمله همسایگان ، غریبه ها و یک افسر RCMP – را کشت و خانه های متعلق به سه زوج را که کشته بود ، سوزاند. دو مرد که مورد اصابت گلوله قرار گرفتند زنده ماندند. فرد مسلح در طی مدت 13 ساعت حدود 195 کیلومتر مسافت طی کرد تا اینکه RCMP وی را در یک پمپ بنزین در انفیلد ، NS کشت.

در بیشتر داد و بیداد هایی که در جامعه کوچک Portapique ، NS آغاز شد ، طبق گفته RCMP Sgt ، دندانپزشک 51 ساله 51 ساله یک ماشین پلیس از کار افتاده را که از طریق سایت حراج دولت فدرال خریداری کرده بود در 27 ژوئن 2019 با 10،990 دلار رانندگی کرد. . آنجلا هاواریلوک ، که برنامه های حکم جستجو را نوشت.

طی یک کنفرانس خبری در ماه آوریل ، RCMP گفت که فرد مسلح رزمناو را در پاییز 2019 خریداری کرد.

اگرچه فرد مسلح هنگام خرید آن سفید و سفید بود و لوازم آن محروم بود ، اما اسنادی که روز دوشنبه منتشر شد نشان می دهد که ماه ها او تلاش کرده تا یکسان باشد و شبیه یک رزمناو واقعی RCMP باشد.

او در تاریخ 24 آگوست 2019 میلادی یک میله فشار بر روی سپر جلو نصب کرد و از طریق ایمیل به کسی گفت که ماشین کار بزرگتری از آنچه انتظار داشت و اولین بار است که این کار را انجام می دهد است. نام گیرنده تغییر یافت.

به نظر می رسید حتی قبل از خرید دقیق آن ماشین ، وورتمن قصد دارد برای ماکت برنامه ریزی کند.

“آیا شما همکاران می توانید یک مجموعه عکس برگردان کامل برای یک سدان RCMP فورد Taurus انجام دهید؟” طبق اسناد حکم جستجو ، او در نامه ای به ایمیل یک شرکت آمریکایی در 10 ژوئن 2019 نوشت.

روز بعد این شرکت پاسخ داد که کار را انجام می دهد و از سفارشات سفارشی دور می شود.

وی در نهایت به نزدیک کردن خانه برگردان ها به خانه ، در یک مغازه تبلیغاتی در Truro ، NS RCMP گفته است که یکی از کارمندان فروشگاه ، به نام پیتر گریفون ، بدون اطلاع رئیس خود ، برگه های چاپی را برای Wortman چاپ کرده است.

گریفون پس از گذراندن مدت خدمت به جرایم مواد مخدر مرتبط با جرایم سازمان یافته ، در آوریل در Portapique زندگی می کرد. پس از آغاز دروغ گفتن RCMP در مورد چاپ عکس برگردان ، هیئت آزادی مشروط کانادا حکم او را صادر کرد شرایط آزادی وی را نقض کرده و به زندان بازگرداند.

پس از تیراندازی دسته جمعی ، RCMP تصاویر دوربین امنیتی ماشینی را که تیرانداز با آن صبح روز 19 آوریل دستگیر شد منتشر کرد. بیشتر خودروهای پلیس در نوا اسکوشیا نوار فشار بر روی سپرهای جلویی خود ندارند. (RCMP)

RCMP در ادامه با گرفتن حکم جستجو برای بررسی سوابق تلفنی گریفون دریافت که او چندین بار از طریق ایمیل با وورتمن مکاتبه کرده و عکس های یک رزمناو پلیس را ذخیره کرده است.

گریفون ابتدا عکسهای متعددی از یک رزمناو RCMP با عکس برگردان بر روی وورتمن را در اواخر ژوئیه سال 2019 ارسال کرد. این عکسها در یک گاراژ گرفته شده اند اما از اسناد دادگاه مشخص نیست که مربوط به یک رزمناو واقعی است یا خیر. درست قبل از کریسمس ، او عکس چراغ های بالای یک رزمناو را فرستاد.

یک ماه قبل از قتل عام ، وورتمن به گریفون نوشت: “آبجوهای جمعه در آب” به دلیل COVID-19 به حالت تعلیق درآمد. وی در ایمیلی در تاریخ 16 مارس به گریفون ، كه در حال اخراج بود ، اطمینان داد كه مشاغل عجیب و غریب زیادی در اطراف املاك وی وجود خواهد داشت.

صبح 18 آوریل ، وورتمن گریفون را نوشت گفت که او برای جشن سالگرد خود به یک درایو می رود اما آنها تصمیم داشتند روز بعد با هم کار کنند. گریفون در Portapique برای او چوب خرد می کرد.

تیرانداز ادعا کرد کروزر برای رژه بوده است

خلاصه مصاحبه هایی که پلیس با افرادی انجام داد که می دانستند فرد مسلح نشان می دهد که گریفون تنها فردی نیست که از یک ماشین ماکت کار می کند.

آرون تاک ، همسرش ، ژولن اولیور و دختر 17 ساله آنها ، امیلی ، در Portapique زندگی می کردند و در میان قربانیان 18 آوریل بودند.

بهترین دوست تاک ، که نام او در اسناد دادگاه اصلاح شده است ، گفت که او در سال 2019 در یک گاراژ Wortman یک رزمناو سفیدپوست پلیس و یک بسته عکس برگردان دیده است.

طبق اسناد دادگاه ، در هنگام بازدید سال 2019 ، وورتمن از تاك و دوستش برای جابجایی صندلی كمك خواست و به آنها گفت “او ماشین را درست می كرد تا در موكب ها از آن استفاده كند”. وی همچنین به آنها توضیح داد که در حال خرید لوازم جانبی وسیله نقلیه به صورت آنلاین است.

چهره 22 قربانی تیراندازی دسته جمعی نوا اسکوشیا. (CBC)

در حالی که آنها در گاراژ خود در Portapique بودند ، دوست تاک گفت که وورتمن یک لباس پلیس و همچنین چیزی را که با یک کیف پول و کمربند همراه بود به نمایش گذاشت. دقیقاً واژه مجدداً ویرایش شده است.

دوست تاک گفت که او شنیده است که وورتمن دوست دارد در گاراژ با موتورسیکلت کار کند و مجهز به یک درب بزرگ خلیج و یک بار است. اما او گفت که طبق اسناد دادگاه همچنین شنیده است که “جبرئیل مردم را وحشت می کند” هنگام نوشیدن. او همچنین سعی کرده بود املاک Tuck را با قیمت بسیار کمتر از آنچه که آنها می خواستند آن را بفروشند ، خریداری کند.

افراد دیگری که با پلیس صحبت کرده اند فرد مسلح را خشن ، پارانویا و کنترل کننده توصیف کرده اند.

فرد مسلح نگرانی های همه گیری داشت

RCMP قبلاً گفته بود كه آنها معتقدند ترس در مورد COVID-19 باعث شده وورتمن پول نقد ، غذا و سوخت را ذخیره كند.

تیرانداز در ایمیل هایی که روز دوشنبه منتشر شد ، به خوش بین نبودن درباره ویروس اشاره کرد.

در خلاصه RCMP آمده است که وورتمن برای کسی نوشت که با تمام شدن پول مردم ناامید شده و به اسلحه احتیاج پیدا می کنند. وی نوشت: “خدا را شکر که به خوبی مسلح شده ایم.” نام شخصی که وی برای او ایمیل ارسال کرده تغییر داده شده است.

چندین نفر که با RCMP صحبت کرده اند به آشنایی وورتمن با اسلحه اشاره کردند.

در اسناد تازه پلمب نشده ، مردی اصالتاً اهل نیوبرانزویک به پلیس گفت که او و وورتمن با هم به نمایش اسلحه رفته اند و زمان را با هم در تیراندازی در ماین گذرانده اند. شخص دیگری به RCMP گفت كه وورتمن معروف است كه اسلحه خود را به سمت اقیانوس شلیك می كند.

4 کروز سابق

اتومبیلی که وورتمن هنگام تیراندازی از آن استفاده کرد یکی از چهار کشتی تفریحی سابق بود که در سالهای اخیر خریداری کرده بود.

وی از طریق شرکت خود ، Berkshire Broman Corp. ، همچنین یک فورد Taurus 2013 را از حراج در سایت خرید فدرال به قیمت 2،998 دلار در ژوئیه 2019 خریداری کرد. او در 2 اکتبر مالکیت آن ماشین را – که قبلا نیز متعلق به RCMP بود – به دست آورد. ، 2019. در زمان تیراندازی در دارتموث پارک شده بود.

پلیس دو کروز پلیس سابق دیگر را که در املاک Portapique وی سوزانده شده بودند ، پیدا کرد. وی در مارس 2019 یکی از این رزمناوها را خریداری کرد.

تحقیقات RCMP تقریباً هفت ماه پس از تیراندازی های گسترده ادامه دارد. محققان تعیین کرده اند که چگونه فرد مسلح سلاح های غیرقانونی مورد استفاده خود را بدست آورد، یونیفورمی که او به تن کرده و اینکه آیا او کمکی داشته است ، بخشهای اصلی تحقیقات هستند.

تاکنون هیچ کس متهم نیست.

RCMP معتقد است که فرد مسلح هنگام هجوم تیراندازی مرگبار در مناطق روستایی نوا اسکوشیا در تاریخ 18 و 19 آوریل ، قطعاتی از لباس RCMP معتبر را به تن کرده است. (Nova Scotia RCMP)

لوازم جانبی خودرو به صورت آنلاین خریداری شده است

اسنادی که روز دوشنبه منتشر شد مربوط به درخواستی است که RCMP برای جستجوی حساب آمازون فرد مسلح ارائه داده است.

در سوگند نامه سوگند خود ، گروهبان. هاوریلوک گفت که این حکم مربوط به قتل ، اقدام به قتل ، قاچاق اسلحه ، واردات غیر مجاز اسلحه گرم ، توطئه برای ارتکاب قتل و توطئه برای واردات سلاح گرم است.

از طریق حکم جستجو ، RCMP همچنین از PayPal کانادا اطلاعاتی به دست آورد که نشان می دهد بین مارس 2019 و نوامبر 2019 ، وورتمن حداقل 3،477 دلار دلار برای خرید اقلام خرج کرده است ، به نظر می رسد بسیاری از آنها مربوط به بازسازی ماشین پلیس است.

برخی از اقلامی که وی در آن دوره پرداخت کرده شامل سپر فشار پلیس ، دو کنسول مرکزی ، میله های زره ​​پوش شیشه عقب ، “پارتیشن حمل زندانیان” و یک میله چراغ LED بود. بیشتر این خریدها از اواخر مارس 2019 تا اوایل آوریل 2019 است و برای وسایل نقلیه پلیس بوده است.

سایر مواردی که وورتمن با استفاده از کارت اعتباری خریداری کرده است شامل قفسه اسلحه و تکه های تکه یا برگردان با مضامین پلیس مانند “خط آبی نازک” و پرچم کانادا بود.