از RPMHTFVVC تا FNQLHSSC: عشق کبک به کلمات اختصاری طولانی چیست؟

ناتالی رابرت اذعان می‌کند که برقراری ارتباط با نام و مخفف سازمانش گاهی دشوار است.

اما برای او و سایر اعضای گروه CAPTCHPL، نام طولانی و مخفف هشت حرفی مایه افتخار است.

CAPTCHPL مخفف عبارت است مرکز d’aide aux personnes traumatisées crâniennes et indicapées physiques Laurentides, سازمانی که به افراد مبتلا به آسیب های مغزی و ناتوانی های جسمی در کبک کمک می کند.

“[We want] رابرت، یک مشاور مناسب اوقات فراغت، گفت که به درستی همه انواع اعضای سازمان را نمایندگی کند.

او می‌گوید اهمیت شمول اجتماعی احتمالاً به همین دلیل است که بسیاری از سازمان‌های کبک به سمت نام‌های طولانی‌تر تمایل دارند، حتی اگر گاهی اوقات چالش‌هایی را به همراه داشته باشد.

“ارائه خودمان به همتایان در مجالس چالش برانگیز است… مردم با کمی طنز به ما می گویند، “آه!

تابلویی با خواندن CAPTCHPL، مخفف The Center d'aide aux personnes traumatisées crâniennes et handicapées physiques Laurentides.
مرکز d’aide aux personnes traumatisées crâniennes et handicapées physiques Laurentides (CAPTCHPL) می گوید اهمیت شمول اجتماعی و در نظر گرفتن همه افراد و تفاوت های فراوان آنها عوامل انگیزشی در ایجاد نام سازمان آنها بوده است. (Captchpl.org)

مخفف CAPTCHPL در مجمع سازمان های کبک احساس راحتی می کند.

سی‌بی‌سی یک بررسی غیررسمی از گروه‌ها در کبک و نام‌های کوتاه آنها انجام داد و ده‌ها گروه را یافت که رسماً با مخفف‌های شش حرفی، نزدیک به ده‌ها با مخفف‌های هفت حرفی و حداقل شش سازمان با هشت حرف کار می‌کنند.

در حالی که بسیاری از آنها ائتلاف‌ها یا انجمن‌هایی بودند که گروه‌های زیادی را نمایندگی می‌کردند، فهرست ما همچنین شامل وزارت محیط‌زیست کبک، مبارزه با تغییرات اقلیمی، و جانوران و پارک‌ها (MELCCFP) و کمیسیون خدمات بهداشتی و اجتماعی کبک و لابرادور است. (FNQLHSSC).

چه مدت زمانی بیش از حد طولانی است؟

را گروه بندی مجدد استانی des maisons d’hébergement et de transition pour femmes قربانی خشونت زناشویی از نه حرف RPMHTFVVC به مدت 20 سال قبل از انتخاب برای ساده سازی آن در سال 2009 استفاده کرد.

این سازمان که نماینده سرپناه ها و خانه های انتقالی برای زنان قربانی خشونت است، اکنون در حال فعالیت است Regroupement des Maisons pour femmes viktima از خشونت زناشویی (RMFVVC).

Vicky Croisetière، سخنگوی گروه دیگری برای قربانیان سوء استفاده، Alliance des Maisons d’hébergement de 2e étape pour femmes et fants قربانیان خشونت زناشویی، می‌گوید که گروه او مفتخر است که طولانی‌ترین نام CBC را با 16 کلمه دارد.

کروزتییر گفت: «این نام‌های طولانی نشان‌دهنده یک جامعه مدنی متعهد و یک زندگی دموکراتیک سالم در میان گروه‌هایی از سازمان‌های اجتماعی است.

اتحادی که نشان دهنده پناهگاه های مرحله دوم برای زنان و کودکانی است که قربانی خشونت زناشویی هستند، اخیراً بر روی نام اختصاری ساده، Alliance MH2 مستقر شده است.

Croisetière با اشاره به گروه مسکن اجتماعی در مونترال گفت: «AMH2EFEVVC قطعاً خود را به عنوان یک راه حل مناسب معرفی نکرده است، زیرا نام اختصاری نمی تواند مجموعه ای از هجاهای قابل تلفظ را مانند FRAPRU ایجاد کند.

فهرستی از سازمان های کبک با نام های اختصاری با هشت حرف یا بیشتر.

تاریخ، فرهنگ و زبان در حال بازی است

ممکن است تصادفی نباشد که چندین سازمان با طولانی ترین نام ها ماموریت مشترک حمایت از زنان در معرض خشونت را دارند.

کروزیتر می‌گوید بسیاری از این نوع سازمان‌های اجتماعی از یک تغییر اجتماعی ناشی می‌شوند که در جریان انقلاب آرام کبک رخ داد، زمانی که رد ناگهانی دخالت دین در ابتکارات اجتماعی نیاز به سازماندهی مجدد جامعه مدنی را ایجاد کرد.

Croisetière گفت: “این انجمن ها از لحظات مشاوره، به اشتراک گذاشتن دانش و زمینه های مشترک سرچشمه می گیرند که ما می توانیم همگرایی مشکلات مشترک را شناسایی کنیم.”

در میان این انجمن ها یک گروه چتری وجود دارد که مراکز کمکی از سراسر استان را برای مبارزه با خشونت جنسی نمایندگی می کند. گروه بندی مجدد کبکوی مراکز آداب و د لوت کنتره تجاوزات à caractère sexuel (RQCALACS).

سخنگوی جاستین چنیر گفت: ما تنها سازمان فمینیستی در کبک با نام بسیار بسیار طولانی نیستیم.

فهرستی از نام‌هایی که Regroupement maisons femmes femmes viktima خشونت زناشویی در طول تاریخ خود داشته‌اند.

او گفت که بسیاری از آنها در دهه 1970 و 80 تاسیس شدند.

او گفت: «آنها این بازتاب را داشتند، یا این نیاز به داشتن یک هویت بسیار خاص و ریشه‌دار… برای اینکه نماینده واقعیت‌های مختلف باشند.»

چنیر می گوید که بافت تاریخی و اجتماعی تنها عواملی نیستند که در این بازی نقش دارند.

Chénier گفت: “تفاوت عمده ای بین فرانسوی و انگلیسی وجود دارد. ما از عبارات متفاوت استفاده می کنیم، و من فکر می کنم در فرانسه ما این علاقه را برای جزئیات داریم.” “در زبان انگلیسی، به نظر نمی رسد که یکسان باشد.”

ویم رمیسن، استاد دانشگاه شربوک، می‌گوید: «شهود من نشان می‌دهد که واقعاً تفاوت‌های فرهنگی بین دنیای فرانسوی و انگلیسی در نحوه استفاده از نام سازمان‌ها و به‌ویژه مخفف‌ها وجود دارد. مرکز آموزشی بین دانشگاهی در کبک (CRIFUQ). همانطور که گفته شد، من هرگز در مورد این پدیده تحقیق نکرده ام.

در حالی که مقایسه‌ها می‌تواند مشکل‌ساز باشد، معادل انتاریو برای RQCALACS، ائتلاف مراکز بحران تجاوز به عنف در انتاریو (OCRCC) نامیده می‌شود، در حالی که در رسانه‌های انگلیسی زبان کبک، RQCALACS اغلب به عنوان ائتلاف مراکز بحران تجاوز جنسی کبک شناخته می‌شود.

همیشه کوتاهتر بهتر نیست

طولانی ترین مخفف تاریخ جهان با 56 حرف

نام‌های کوتاه‌تر احتمالاً از منظر ارتباطات دارای مزایایی هستند، اما برای برخی، این اولویت نیست.

Chénier گفت: “بله، البته، برندسازی مهم است، اما خدماتی که ما ارائه می دهیم نیز بسیار مهم است.”

و برای دیگران، نام های طولانی تر به سادگی عادی است.

وینسنت والی، سخنگوی این سازمان گفت: «ما از این که نام‌ها چنین سؤالاتی را از خارج از خانه ما می‌خواهند حیرت زده شده‌ایم. L’Association des Groupes d’Intervention en défense de droits en santé mentale du Québec (AGIDD-SMQ).

به غیر از لبخند اینجا و آنجا، هیچ کس اینجا سوال نمی پرسد.