از زمان گزارش اولیه عفونت در روز جمعه، هیچ مورد جدیدی از سرخک در NS شناسایی نشده است

از زمانی که بهداشت نوا اسکوشیا پس از شناسایی یک مورد در روز جمعه، هشدارهای مواجهه با آن را صادر کرد، هیچ مورد جدیدی از سرخک در نوا اسکوشیا شناسایی نشده است.

مقامات بهداشتی روز جمعه پس از شناسایی یک مورد تایید شده سرخک در شهرداری منطقه ای هالیفاکس، هشدارهای متعددی درباره قرار گرفتن در معرض آن صادر کردند.

مکان‌های قرار گرفتن در معرض احتمالی در بدفورد، لوور ساکویل و هالیفاکس فهرست شده‌اند.

علائم سرخک ممکن است در اوایل هشت روز پس از قرار گرفتن در معرض و تا اواخر 21 سالگی ظاهر شود.

علائم ممکن است شامل تب، سرفه، آبریزش بینی، قرمزی چشم، بثورات لکه‌دار روی صورت که می‌تواند به بدن سرایت کند و لکه‌های سفید کوچک در داخل دهان و گلو باشد.

اکثر افراد در عرض چند هفته بهبود می یابند، اما سرخک می تواند عوارض جدی در میان گروه های پرخطر داشته باشد.

به گفته دکتر کریستین موکه، مسئول پزشکی منطقه ای منطقه شمال، هشداری به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی صادر شده است تا آگاهی خود را در مورد سرخک افزایش دهند، علیرغم اینکه هیچ مورد جدیدی گزارش نشده است.

موئک در یک تماس ویدیویی به CBC گفت که مقامات در چند هفته آینده موارد جدید را به دقت رصد خواهند کرد.

آن گفتگو برای وضوح و طولانی بودن فشرده و ویرایش شده است.

زنی با موهای قرمز و ژاکت سفید به دوربین لبخند می زند.
دکتر کریستین موئک، مسئول پزشکی منطقه شمال نوا اسکوشیا بهداشت است. (CBC)

آیا تماس های زیادی از سوی افرادی داشته اید که در گروه های آسیب پذیر بوده اند و می ترسند در معرض سرخک قرار گرفته باشند؟

ما به چند روش مختلف به اطلاع رسانی به عموم نزدیک شده ایم.

ما یک اطلاعیه خدمات عمومی با جزئیات تاریخ و زمان قرار گرفتن در معرض قرار داده ایم تا بتوانیم از این طریق افراد را جذب کنیم.

ما همچنین در داخل به سختی کار کرده ایم، از طریق فهرست افرادی که دریافت کرده ایم، کسانی که ممکن است در معرض خطر بیشتری باشند.

ما مستقیماً از طریق تلفن با آن افراد ارتباط برقرار کرده‌ایم و یک خط تلفن اختصاصی داریم که مردم نیز می‌توانند با آن تماس بگیرند.

آیا سرخک به آسانی مانند کووید-19 مبتلا می شود؟

سرخک در واقع یکی از عفونی ترین بیماری هایی است که ما می شناسیم، بنابراین کاملاً عفونی است.

اما خبر خوب این است که در معرض خطر برای عموم مردم، بسیار کم است.

تقریباً تمام مردم نوا اسکوشیا در دوران کودکی در برابر سرخک واکسینه شده اند، این بیماری به طور معمول در استان ما در گردش نیست. و وقتی ظاهر می شود، معمولاً موارد منفرد هستند که در نتیجه سفر از خارج از کانادا ظاهر می شوند.

بنابراین، اکثریت قریب به اتفاق مردم به خوبی محافظت می شوند.

با این حال، زمانی که به دلیل مسری بودن بیماری در معرض قرار می گیریم، آن را کاملا جدی می گیریم و تلاش های زیادی برای پیگیری افراد انجام می دهیم.

در برخی موارد، اگر بتوانیم افراد را در بازه زمانی مناسب بگیریم، ممکن است از طریق واکسیناسیون یا چیزی به نام گلوبولین ایمنی محافظت بیشتری ارائه دهیم.

ما همچنین به دنبال افرادی هستیم که ممکن است در معرض مشاهده علائم بسیار دقیق خود باشند.

اگر فردی علائم و نشانه‌ها را ایجاد کرده و در یکی از مکان‌های مواجهه بوده است، از او می‌خواهیم که فوراً به 811 یا سلامت عمومی مراجعه کند.

اگر واقعاً احساس بیماری می‌کنند، اگر بتوانند قبل از مراجعه به هر ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی تماس بگیرند، می‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که اقدامات مناسب کنترل عفونت وجود دارد.

شما اشاره کردید که اکثر مردم نوا اسکوشیا در برابر سرخک واکسینه شده اند و از دهه 1970 اکثر مردم دو دوز دریافت کرده اند؟ قبل از دهه 1970 چطور؟

برای افرادی که قبل از سال 1970 به دنیا آمده‌اند، سرخک در آن زمان در جوامع کانادایی شیوع داشت، بنابراین اکثر این افراد به طور کلی مصونیت طبیعی دارند.

آنها از طریق قرار گرفتن در معرض در جامعه به جای واکسیناسیون در معرض یا آلوده شده بودند

متولدین دهه 70، 80 و اوایل دهه 90 معمولاً یک دوز مصرف می‌کردند و از آن زمان تاکنون تلاش‌های زیادی برای جذب این افراد با دوز دوم صورت گرفته است.

هر کسی احتمالاً از اواسط دهه 1990 دو دوز در دوران کودکی دریافت کرده است.

بنابراین، مانند کووید-19 نیست که در آن دوزهای تقویت کننده دارید که همه ما در این مرحله به آن عادت کرده ایم؟

اگر دو دوز واکسن سرخک، اوریون، سرخجه زده اید، در این صورت شما محافظت شده در نظر گرفته می شوید.

از نظر افرادی که در موقعیت آسیب پذیر قرار دارند، افراد دارای نقص ایمنی و سایر نمونه هایی از گروه ها، خطرات سرخک برای آنها چیست؟

ما مخصوصاً نگران افرادی هستیم که ممکن است دارای شرایط تضعیف کننده سیستم ایمنی باشند یا از داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی استفاده می کنند، زنان باردار و کودکان خردسال.

ممکن است عوارض بالقوه کمی سرخک از جمله موارد جدی مانند آنسفالیت که التهاب مغز است وجود داشته باشد. می تواند باعث تشنج شود، می تواند عوارض طولانی مدت دیگری ایجاد کند.

این قطعاً چیزی است که ما به دنبال آن در جوامع خود هستیم و در واقع بسیار نادر است.

آیا چیز دیگری وجود دارد که باید در مورد سرخک بدانیم؟

اگرچه بسیار نادر است، اما ممکن است افرادی که واکسینه شده اند، معمولاً با واکسیناسیون جزئی، در صورتی که به اندازه کافی در معرض سرخک قرار گرفته باشند، به سرخک مبتلا شوند.

و دلیلی که من به آن اشاره کردم این است که گاهی اوقات زمانی که این افراد علائمی را ایجاد می کنند، خفیف تر هستند و بثورات به آن اندازه نیست. اگر افراد واکسیناسیون جزئی انجام داده باشند و علائم خفیف یا بثورات جزئی ایجاد شود. آنها همچنان باید اطمینان حاصل کنند که به سلامت عمومی یا 811 دسترسی دارند.