اتحادیه NS Seafood Alliance مخالفت خود را با شیلات معیشتی در خارج از فصل اعلام کرد

یک انجمن صنفی به نمایندگی از پوند خرچنگ دریایی و پردازنده ها مخالفت خود را با صید ماهی خرچنگ ماهیگیران میکماو در خارج از فصل تجاری تحت نظارت فدرال به عنوان بخشی از شیلات معیشتی متوسط ​​اعلام کرد.

اتحاد غذاهای دریایی نوا اسکوشیا گفت که از این پیمان حمایت می کند ، اما باید تابع محدودیت های تعیین شده و تحت نظارت دولت کانادا باشد.

آزبورن بورک ، رئیس اتحاد ، به سی بی سی نیوز گفت: “کاملاً واضح است که ما موضع گیری می کنیم که ماهیگیری باید در فصول منظمی که طی سالها برقرار شده است ، انجام شود.”

صنعت می گوید حفاظت در معرض خطر است

این صنعت اظهارات دانشگاهیان و میکماق را قبول نمی کند که شیلات معیشتی متوسط ​​بسیار اندک است و نمی تواند برای حفظ سهام خطر ایجاد کند.

بورک گفت که برای محافظت از بدخلقی ها و گرسنه خرچنگ ها ، که در تعداد زیادی آسان تر می شود ، فصول تجاری بسته است

به گفته وی ، نسبتاً کمی تله می تواند مقدار بسیار زیادی خرچنگ را به زمین بیندازد.

وی گفت: “دلیلی وجود دارد که این فصول توسط علم ، DFO و برداشت کنندگان برای محافظت از موجودی در هنگام آسیب پذیری تاسیس شده اند.” “من حدس می زنم که ما باید توافق کنیم که در این مورد اختلاف نظر داشته باشیم.”

مصاحبه با CBC News اولین باری بود که این صنعت موضع خود را در مورد شیلات Mi’kmaw اعلام کرد.

وزیر DFO می گوید شیلات “نگرانی هایی را ایجاد می کند”

این در همان روزی رخ داد که وزیر شیلات فدرال نگرانی های مربوط به حفاظت را در خلیج سنت پیترز ، کیپ برتون مطرح کرد ، جایی که ماه گذشته ماهیگیری با معیشت متوسط ​​توسط گروه Potlotek راه اندازی شد.

در بیانیه ای ، برنادت جردن گفت که فعالیت های ماهیگیری در منطقه به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

وزیر گفت: “مقیاس و عملکرد فعالیت های فعلی حتی بیش از پیشنهادات ماهیگیری برای تأمین معیشت متوسط ​​ملت اول است.”

“وقتی غلظت زیادی از تله در یک منطقه خاص وجود داشته باشد ، نگرانی در مورد تأثیرات محلی بر سهام ایجاد می کند.”

CBC News نتوانست به سخنگویان Potlotek برسد.

بورک گفت که وضعیت در خلیج سنت پیترز نشان می دهد که چه می تواند در یک ماهیگیری بی رویه اتفاق بیفتد.

وی گفت: “آنچه در ابتدا قرار بود در تعداد دنده و تعداد شناورها صید شود به سرعت از آنچه در ابتدا با دروگرها مورد بحث قرار گرفت ، فراتر رفت و این امر منجر به ناامیدی بیشتر در شیلات شد.”

این فعال اقتصادی می گوید ، تصمیم صنعتی نیست

چریل مالونی ، فعال ماهیگیری میکماو ، که پاییز امسال خرچنگ معیشتی متوسط ​​را در خارج از مجلس قانونگذاری نوا اسکوشیا فروخت ، گفت که صنعت تصمیم ندارد که چه زمانی اولین سازمان های منطقه به ماهیگیری می روند.

عضو گروه Sipekne’katik به سی بی سی نیوز گفت: “قانون این است که میمقاق حق ماهیگیری در خارج از مجوز DFO و خارج از فصل تجاری را به دست آورده است. این 21 سال پیش برنده شد.”

شریل مالونی ، یکی از اعضای گروه Sipekne’katik ، پاییز امسال خرچنگ معیشت متوسط ​​را در خارج از مجلس قانونگذاری نوا اسکوشیا فروخت. (CBC)

وی گفت: شیلات معیشتی متوسط ​​یک جعبه پاندورا است که در 17 سپتامبر هنگامی که گروه او اولین مورد را در خلیج سنت ماریز راه اندازی کرد ، افتتاح شد.

وی از صنعت خواست تا از شیلات عقب بماند.

مالونی گفت: “ما شرکای شما هستیم.” “ما اکنون در همان جوامع با شما زندگی می کنیم ، اقتصادی داریم که می توانیم آن را رشد دهیم و می تواند شکوفا شود ، یا میکماق می تواند با شرکای بین المللی مشارکت های دیگری انجام دهد.”

اعضای صنعت اصرار داشتند که از قانون پیروی کنند

اتحادیه غذاهای دریایی نوا اسکوشیا به جای پذیرش شیلات با معیشت متوسط ​​، به اعضا هشدار می دهد که تا زمانی که استان مقررات خود را تغییر ندهد ، دور بمانند.

این قوانین خرید غذای دریایی را ممنوع می کند مگر اینکه با مجوز DFO برداشت شود.

بورک ، مدیر عامل شرکت تعاونی ویکتوریا ، گفت: “غیرقانونی است که خریداران غذاهای دریایی نوا اسکوشیا فعالیت در خارج از شرایط مجوز یا خرید هر نوع غذای دریایی در خارج از فصول تنظیم شده را انجام دهند ، همانطور که توسط DFO و توسط شیلات استان اعمال و اجرا می شود.” شیلات ، یک پردازنده و صادر کننده چند نوع در شمال کیپ برتون.

اتحاد در نامه ای در تاریخ 30 اکتبر برای اعضای دیگر پیام داد. این گزارش خاطر نشان کرد که جوامع First Nation دارای صدها مجوز تجاری هستند.

در این نامه آمده است: “بسیاری از شرکتهای عضو ما غذاهای دریایی تازه و خرچنگ زنده را با موفقیت از دروگرهای بومی دارای مجوز تجاری خریداری می کنند و طی سالهای متمادی روابط کاری قوی برقرار کرده اند.”

باند تهدید به شکایت از استان

در اوایل هفته ، Sipekne’katik تهدید کرد که به دلیل قانونی که مانع از خرید خرچنگ برداشت شده توسط پروانه های معیشت متوسط ​​می شود که توسط باند های جداگانه تنظیم و تنظیم می شود ، از استان شکایت خواهد کرد.

ونک گروه موسیقی ران پینک روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: “اگر ما نتوانیم بفروشیم زیرا قانون شما می گوید هیچ كس نمی تواند از ما خرید كند ، این امر در معیشت متوسط ​​ما تداخل می كند ، این حق معاهده ما و قانون اساسی ما است.”

رون پینک ، وکیل هالیفاکس ، در 12 نوامبر سال 2020 در مورد پرونده های قضایی که او و یک تیم حقوقی به نمایندگی از ملت اول Sipekne’katik مطرح می کنند ، با رسانه ها صحبت می کند. (CBC)

بورک گفت که اتحاد معتقد است این قانون “در جایی که لازم است” است.

وی گفت: “و فراتر از آن ، من حدس می زنم كه تصمیم دادگاه ها در غیر این صورت باشد.”

این صنعت هفته ها قبل از موضع گیری علنی منتظر ماند.

این کشور می خواست تنش ها فروکش کرده و از واکنش خشونت آمیز برخی از ماهیگیران تجاری غیر بومی نسبت به شیلات Sipekne’katik فاصله بگیرد.

بورك گفت: “ما رفتار خشونت آمیز ، تخریب اموال ، هوشیاری یا نژادپرستی از هر نوع را تهدید نمی كنیم و آن را تأیید نمی كنیم.”

وزیر کابینه فدرال ، دومنیک لبنانیک در نیوبرانزویک و نماینده PEI ، وین ایستر پیشنهاد کرده اند که شیلات معیشتی متوسط ​​باید در فصول تجاری ادغام شود.