آیا می همیشه در PEI سرد است؟ داشبورد آب و هوای جدید پاسخ هایی دارد

CBC News داشبورد آب و هوای جدیدی را راه اندازی کرده است تا به کانادایی ها کمک کند آب و هوای امروز و نحوه ارتباط آن با تغییرات آب و هوایی را ببینند.

علاوه بر پیش بینی، داشبورد آب و هوا مقایسه آب و هوای فعلی را با آنچه در گذشته بوده است آسان می کند.

در اینجا نحوه کار همه چیز است.

تمرکز بر شارلوت تاون

برای شروع، داشبورد را اینجا پیدا کنید.

اولین باری که داشبورد را باز می کنید، باید از شما بخواهد مکان خود را انتخاب کنید. شارلوت تاون را جستجو کنید و آن را انتخاب کنید.

اگر از شما خواسته نشد، می‌توانید مکان پیش‌فرض تورنتو را با کلیک بر روی نماد خانه در کنار نام شهر و سپس جستجوی Charlottetown تغییر دهید. از این طریق می توانید شهر محل زندگی خود را در هر زمانی تغییر دهید.

با استفاده از کادر جستجو در سمت راست، می توانید به شهرهای دیگر نگاه کنید و آنها را به موارد دلخواه خود اضافه کنید.

نمایی از بخش بالای داشبورد CBC Climate.
(CBC)

همچنین یک نوار اسکرول وجود دارد که نشان می دهد رکوردهای دما در روز جاری کجا پیش بینی می شود شکسته شود. می‌توانید با نگه داشتن ماوس روی نقطه‌های قرمز یا آبی یا کلیک کردن روی نوار پیمایش، کره زمین را به آن مکان‌ها منتقل کنید.

همچنین می توانید نمای کره زمین را تغییر دهید. تصویر بالا نمای توپوگرافی را نشان می دهد. همچنین می توانید به پوشش ابر یا نقشه گرمایی که دما را در سراسر کشور نشان می دهد نگاه کنید.

پیش بینی را مقایسه کنید

درست در زیر کره زمین، پیش‌بینی را خواهید دید.

علاوه بر پیش‌بینی‌هایی که از Environment Canada ارائه می‌شود، داشبورد نشان می‌دهد که دما چقدر از دمای عادی آن روز متفاوت است. در حال حاضر، نرمال در طول سال های 1981-2010 اندازه گیری می شود.

پیش‌بینی شارلوت‌تاون با تغییراتی از حالت عادی از داشبورد آب و هوای CBC.
(CBC)

شما متوجه خواهید شد که بیشتر روزهای هفته آینده دارای اوج هایی هستند که بسیار از حالت عادی متفاوت است، همه به جز یک در 5 درجه سانتیگراد. این به خودی خود در واقع طبیعی است، جی اسکاتلند، هواشناس CBC توضیح می دهد.

اسکاتلند می‌گوید: «بالا بودن روزانه در بهار چیزی است که ما انتظار داریم، اما همیشه به آن نمی‌رسیم. اغلب بستگی به این دارد که باد از کدام طرف می‌وزد».

“یک روز آفتابی با باد گرم جنوبی ممکن است شاهد افزایش دما بسیار بالاتر از حد متوسط ​​باشد، بسیار شبیه به امروز. گرم شدن آب اقیانوس نسبت به خشکی بسیار بیشتر طول می کشد، که وقتی باد شدیدی از شمال داشته باشیم، واقعاً می تواند دما را کاهش دهد. “

در مجموع، آن روزهای گرمتر و روزهای سردتر به میانگینی منجر می شود که ممکن است اغلب دیده نشود.

روزهای سرد و گرم

بخش بعدی نشان می دهد که از نظر تاریخی چقدر معمول است که دما زیر صفر بماند یا به بالای 30 درجه سانتیگراد برسد.

نتایج زیادی از این برای بهار و پاییز نخواهید دید، اما برای زمستان و تابستان مهم هستند.

روزهای سرد زمستان برای کنترل آفات در جزیره مهم است. روزهای سرد کمتر به معنای پشه، گوش و جوندگان بیشتر است. روزهای گرم تابستان می تواند برای افرادی که در خارج از منزل کار می کنند و ساکنانی که تهویه مطبوع ندارند خطرناک باشد.

PEI شاهد روزهای سرد کمتر و روزهای گرم بیشتر است.

غواصی در تاریخ

داشبورد شامل یک ابزار قدرتمند برای مقایسه آب و هوای اخیر با سال های قبل از دهه 1870 است.

این ابزار به شما امکان می‌دهد نگاهی به 30 روز، 90 روز یا 365 روز گذشته، در حداقل و حداکثر دما و میانگین 24 ساعته انتخاب کنید. خطوط قرمز دمای بالاتر از میانگین و خطوط آبی کمتر از میانگین را نشان می دهند.

می توانیم از نمای 30 روزه برای پاسخ به این سوال در تیتر استفاده کنیم: آیا می همیشه اینقدر سرد است؟

تصویری از تاریخچه آب و هوای شارلوت تاون از داشبورد CBC Climate
(CBC)

نه اینطور نیست. از 29 آوریل تا 28 مه سردتر از حد معمول بوده است: 1.1 درجه سانتیگراد سردتر.

اما می‌های سردتر نادرتر می‌شوند. آخرین باری که آن 30 روز به عنوان فوق العاده سرد شناخته شد (بیش از 2.8 درجه سانتیگراد کمتر از حد طبیعی) در سال 1974 بود. از آن زمان، ما شاهد پنج ماه بسیار گرم بوده ایم.