آنچه تاکنون درباره چگونگی شیوع واکسن COVID-19 در نوا اسکوشیا می دانیم

این استان آماده است تا به محض تأیید و تحویل واکسن های COVID-19 به یک گروه منتخب ، واکسن COVID-19 را شروع کند ، اما طبق گفته افسر ارشد پزشکی نوا اسکوشیا ، چند ماه تا سال 2021 طول می کشد تا یک برنامه گسترده ایمن سازی آغاز شود. .

دکتر رابرت استرانگ گفت اگرچه کمیته مشاوره ملی ایمن سازی توصیه هایی را منتشر کرده است ، اما ایجاد این برنامه های دقیق تر برای آن گروه های پرخطر بر عهده مقامات استانی است.

استرانگ روز جمعه در جلسه توجیهی COVID-19 گفت: “یک حساب پیچیده در مورد مقدار واکسن ، گروه های خطر و امکانات وجود دارد که می توانید افراد را ایمن سازی کنید و این برنامه ریزی لجستیکی است که قرار است هفته آینده آغاز شود.”

استرانگ گفت ، تیمی از تدارکات نیروهای مسلح کانادا در این کار کمک خواهند کرد.

اولین افرادی که این واکسن را دریافت می کنند ، ساکنان و کارگران مراقبت طولانی مدت ، مراقبت های بهداشتی در خط مقدم مراقبت از بیماران COVID-19 و افراد 80 سال به بالا خواهند بود.

این واکسن ها توسط بهداشت عمومی و کارمندان پرستاری در مراکز مورد نظر تحویل داده می شوند

انتظار می رود 75000 دوز در اولین تقسیم

چنانچه انتظار می رود یکی از کاندیداهای اصلی واکسن ، که توسط Pfizer تولید می شود ، توسط بهداشت کانادا تأیید شود ، Strang گفت نوا اسکوشیا “مقدار بسیار کمی” قبل از پایان سال دریافت می کند و متعاقباً 75000 دوز دریافت می شود. در ژانویه.

اما استرنگ تأکید کرد که هیچ تضمینی در مورد تعداد وجود ندارد ، به خصوص با توجه به نصف شدن هدف تولید Pfizer که اخیراً به کمبود مواد اولیه نسبت داده شده است.

در هر صورت ، استرنگ گفت كه تخصیص اولیه استان طی حدود چهار ماه به تدریج به دست خواهد آمد.

در حالی که فرودگاه بین المللی بروکسل و شرکای آن یک عملیات عظیم لجستیکی را برای حمل واکسن های جدید و کاندیداهای واکسن بیماری ویروس کرونا (COVID-19) از طریق فرودگاه بین المللی بروکسل آماده می کنند ، یک کارگر جعبه های خود را با یخ خشک بسته بندی می کند. (یوهانا جیرون / رویترز)

احتمالاً سه ماهه دوم سال 2021 قبل از دسترسی افراد واکسن به خارج از گروه های اولویت دار باشد ، و هنوز ناشناخته های زیادی در مورد نحوه اجرای یک برنامه گسترده ایمن سازی وجود دارد.

داروخانه ها در سالهای اخیر نقش عمده ای در توزیع واکسن آنفلوانزا داشته اند و ایمی واگ از انجمن داروسازی نوا اسکوشیا گفت که داروسازان “مشتاق هستند” این واکسن را برای واکسن COVID-19 گسترش دهند – آنها فقط منتظر جهت هستند.

استرانگ روز جمعه گفت که گفتگو با پزشکان و داروسازان در سال جدید آغاز می شود.

واگ از طریق ایمیل گفت ، آمادگی داروسازان به برنامه ریزی این استان بستگی دارد ، از جمله اینکه آیا مواد مورد نیاز مانند سرنگ را تأمین می کند و نحوه ذخیره سازی سردخانه را تأمین می کند.

استان به دنبال فریزرهای بیشتر است

یکی از مهمترین چالش های مرتبط با واکسن Pfizer این است که باید حمل و نقل شود و از 70- تا -80 درجه سانتیگراد نگهداری شود ، مطب های پزشک استاندارد ، داروخانه ها و حتی بیمارستان ها تجهیزات لازم برای سرما را ندارند.

تاکنون ، نوا اسکوشیا فقط یک فریزر آماده برای واکسن های COVID-19 دارد که تازه برای مرکز علوم بهداشتی QEII تهیه شده است. استرانگ گفت اتاوا به زودی دومی را برای دفاتر بهداشت عمومی در برن ساید فراهم می کند و نخست وزیر استیون مک نیل گفت که این استان از طریق بخش خصوصی به دنبال موارد بیشتر است.