آموزش اینفلوئنسر شدن

با رعایت این ۱۶ نکته در کمترین زمان اینفلوئنسر شوید

اینفلوئنسر مارکتینگ شاخه ای از علم بازاریابی و مارکتینگ است که تمرکزش را بر روی اشخاص خاص و تاثیر گذار جامعه قرار می دهد.

اینفلوئنسر چیست؟

اینفلوئنسر به اشخاص تأثیر گذار و مشهور  جامعه گفته می شود که به دلیل داشتن طیف وسیعی از مخاطبین که شامل همه افراد جامعه می شوند، پتانسیل بازاریابی بالایی دارند و در حوزه مارکتینگ بسیار با ارزش هستند.

فالوور های اینفلوئنسر ها، بسیار وفادار و پیگیر هستند و به دلیل بالا بودن تعداد آن ها، اینفلوئنسر ها می توانند آن ها را ترغیب به خرید کالا ها و یا خدمات کنند.

شاید شما هم در اینستاگرام یا شبکه های اجتماعی دیگر افراد مشهور با تعداد فالوور بالا را دیده باشید ما به طور مستقیم یا غیر مستقیم با انواع روش ها مثل پست و استوری و … مشغول تبلیغ یک برند یا محصول خاص هستند و احتمالاً هم می دانید که از این روش پول خوبی به دست می آورند! چراکه با استفاده از خصوصیت تأثیر گذاری خود و پیگیر بودن فالوور هایشان رابطه مستقیم با میزان فروش یک محصول و یا برند دارند.

چگونه اینفلوئنسر شویم: ما در این مقاله به طور کامل این موضوع را برای شما شرح می دهیم

۱- علاقه خود را پیدا کنید! (حیطه خاص خود را مشخص کنید.)

در مرد علایق خود بنویسید و ببنید در کدام مهارت و تجربه  بیشتری دارید.

 

اگر علایق شما نسبت به عموم جامعه عجیب به نظر می رسد، از آن ها نترسید! این تفاوت می تواند برای شما فالوور های وفادار و با کیفیت تری جذب کند.

جامعه اینستاگرام بسیار بزرگ است و شما با خاص بودن در آن می توانید فالوور اینستاگرام خاص تر و وفادارتری را برای خود جذب کنید که با شما احساس نزدیک بودن می کنند و در نتیجه آن تأثیر گذاری شما بر آن ها چندین برابر خواهد شد.

۲- شبکه اجتماعی خود را انتخاب کنید

اشخاص در مورد شبکه های اجتماعی متفاوت نظرات متفاوتی دارند و هرکدام به یک شبکه اجتماعی علاقه مند هستند و فکر می کنند آینده بهتر و پر سود تری دارد.

موفق بودن در همه شبکه های اجتماعی در یک زمان تقریباً غیر ممکن است و در نتیجه باید شبکه اجتماعی که فکر می کنید آینده بهترین دارد را انتخاب کنید و با توجه به چهارچوب های موفق بودن در آن شبکه اجتماعی فعالیت خود را آغاز کنید!

البته داشتن شبکه اجتماعی دوم هم برای احتیاط بیشتر و داشتن پشتوانه بهتر، نشدنی نیست و می توانید فالوور خود را به دو شبکه اجتماعی بکشانید.

بررسی کنید که اینفلوئونسر های فعال دیگر در حیطه کاری شما، در چه شبکه اجتماعی فعالیت می کنند؛ با در نظر گرفتن این موضوع می توانید همواره از فعالیت های آن ها مطلع باشید و در مقطعی با آن ها همکاری کنید.

ممکن است این موضوع به ذهن شما هم خطور کرده باشد که در حال حاظر اینستاگرامی ها بیشترین درآمد را دارند!؟ این ذهنیت تقریباً درست است.

در اینستاگرام تعداد افراد موفق تر و شناخته شده تر، با درآمد بالاتر، نسبت به یوتیوب یا سایر شبکه های اجتماعی بیشتر است و موثر ترین دلیل این تفاوت فیلتر نبودن اینستاگرام در ایران است که البته مشخص نیست تا چه مدت دوام بیاورد!

۳- فالوور هدف را هدفگیری کنید!

به تمامی کسانی که به کسب و کار و خدمات  شما نیاز دارند و می توانند از محصولات و یا خدمات شما استفاده کنند، مخاطب هدف گفته می شود.

بی تردید در دنیای کسب و کار مخاطب هدف هر برند شامل تمام افراد نیست. فرقی ندارد دامنه مخاطب های ما چقدر زیاد است، خوشبختانه همیشه راهکاری برای تقسیم آنها به گروه های کوچک تر وجود دارد.

دسته بندی مخاطب ها به گروه های کوچک از آنجا اهمیت دارد که به شرکت ها کمک می کند بتوانند برای تولید هویت بصری گرفته تا استراتژی فروش خدمات و محصول برنامه ریزی کنند.

بر اساس حیطه فعالیت خود، ویژگی های کلی مشتریان(مخاطبین) خود را پیدا کنید و بر آن اساس محتوای خود را تولید کنید.

توجه کنید که نیاز نیست خصوصیات به طور کاملا دقیق در نظر گرفته شوند و شما با این تکنیک و دسته بندی کلی، حداقل 20 درصد از فالوور خود را کاملا راضی نگه خواهید داشت.البته می توانید با خرید فالوور اینستاگرام مخاطبان خود را به آسانی دریافت کنید و هیچ نگرانی از ریزش آن ها نداشته باشید.

۴- استراتژی خود را مشخص کنید

استراتژی در این حوزه به نحوه برنامه ریزی، فرمت و کیفیت محتوای تولیدی شما گفته می شود که تأثیر مستقیم در موفقیت شما به عنوان اینفلوئونسر شبکه های اجتماعی خواهد داشت.

فرمت و مدل محتوای خود را مشخص کنید. محتوای شما نه تنها باید به سبکی باشد که بتواند اطلاعات ارزشمندی را به مخاطبان منتقل کند، بلکه باید بتواند جلوه گر شخصیت و صدای شما نیز باشد.

عواملی که باعث می شوند شما را از دیگران متمایز کند. یکی از مهمترین قسمت های استراتژی محتوا این است که بتوانید تعادل خوبی میان محتواهای اطلاعاتی و محتواهای شخصی ایجاد کنید.

به یاد داشته باشید که یکی از مهمترین عوامل اعتماد مردم به اینفلوئنسر حس نزدیکی است که به آن ها دارند.

۵- محتوای همه فن حریف تولید کنید!

هنگامی که موضوع یا کیووردی را در گوگل جستجو می کنید، در پایین صفحه نتایج، گوگل به صورت خودکار چندین کیوورد که توسط مخاطبان هدف شما جستجو شده است را نشان می دهد و شما به راحتی می توانید بیشترین موضوعات جستجو شده را در این قسمت پیدا کنید.

این کلامات کلیدی به شما کمک خواهند کرد که محتوایی تولید کنید که تعداد بالاتری مخاطب داشته باشید و به حداقل یک سوال هر شخص پاسخ دهد.

همیشه ایده هایی که به ذهنتان می رسد را یادداشت کنید و سعی کنید محتوای جدید تولید کنید.

محتوای جدید شما در ذهن مخاطب حک خواهد شد و وقتی به دنبال محتوای جدید هستند شما را به خاطر می آورند و فالوورهایتان را وفادارتر می کند!

۶- برای محتوا برنامه ریزی کنید

اگر نتوانید محتوای تولیدی خود را در معرض دید و تعامل مخاطبان قرار دهید، به هیچ دردی نمی خورد. نحوه توزیع و زمان توزیع محتواهایتان در شبکه های مجازی را برنامه ریزی کنید چرا که یکی از مهمترین عوامل دیده شدن شماست!

بهترین زمان انتشار محتوا به کانالی که شما برای فعالیت انتخاب می کنید خیلی بستگی دارد اما بهترین زمان انتشار محتوا در اینستاگرام بین ساعت 7 تا 10 شب است.

زمانی از روز هست که افراد به استراحت و چرخیدن در اینستاگرام اختصاص می دهند و شما با به اشتراک گذاری مطالب خود در این ساعات می توانید بازدید ها و لایک هایتان را چندین برابر کنید.

افراد بین ساعت 7 تا 10 شب وعده غذایی خود را میل کرده اند و می خواهند که کمی استراحت کنند و ببینند که در دنیا چه خبر است! شما می توانید از این فرصت استفاده کنید تا مخاطبانتان را مجذوب کنید و از آن ها درآمد به دست آورید.

۷- همیشه باشید!

علاوه بر اینکه باید ساعت پر رفت و آمد شبکه اجتماعی انتخابی خود را بدانید و از آن ها استفاده کنید، باید همیشه دیده شوید!

روزانه بین 1 تا 5 پست و 5 استوری منتظر کنید تا فالوور ها اینستاگرام شما را فراموش نکنند و رفته رفته به وجود شما عادت کنند.

این کار هم برای شما فالوور های وفادار به همراه خواهد آورد که حتی دلشان برای شما تنگ می شود و دوست خواهد داشت که بدانند روز شما چطور گذشته است.

۸- آموزش دهید

پس از پیدا کردن مخاطبین هدف می توانید به طور کلی بگویید که به چه چیز هایی علاقه دارند و می توانید به آن ها آموزش دهید!

ویدئو های آموزشی علاوه بر اینکه باعث می شوند به چشم مخاطب بیایید و شما را یک آدم همه فن حریف بدانند سیو پست های شما را بالا خواهد برد که یکی از تأثیر گذارترین موارد در جذب فالوور جدید می باشد و راه ورود شما را مثل جت بالا خواهد برد.

همچنین در این دسته از ویدئو ها می توانید محصولات یک شرکت خاص را تبلیغ کنید و از آن ها استفاده کنید تا مخاطب شما هم به استفاده از آن ها ترغیب شود.

۹- بلاگر باشید!

کاربران اینستاگرام بیشتر تصویر محور هستند اما خیلی از افراد هستند که هنوز خواندن را ترجیه می دهند.

یکی از بهترین راه ها برای افزایش فالوور، بلاگینگ است. بلاگ نویسی باعث می شود دنبال کننده های مخصوص به خودتان را داشته باشید و بیشتر توسط مردم شناخته شوید و همجنین بتوانید افکار خود را از راه نوشتن هم به دیگران بروز دهید.

با اضافه کردن دکمه های مخصوص به اشتراک گذاری بلاگ هایتان در شبکه های اجتماعی، مخاطبان شما می توانند از این مزیت استفاده کنند و بلاگ های شما را در شبکه های اجتماعی به بقیه نشان دهند.

۱۰- تعامل خود را بالا ببرید

هنگامی که دنبال کننده هایتان زیر پست های شما نظر یا سوالی را در میان می گذارند یا برای شما دایرکت می فرستند، برای جواب دادن به آن ها وقت بگذارید.
این کار به آن ها نشان می دهد که شما برای آن ها ارزش قائل هستید و می خواهید کمک کنید. همچنین با این کار می توانید با آن ها رابطه عمیق تری ایجاد کنید.

البته که تمامی کامنت ها و دایرکت ها همیشه مثبت نخواهند بود؛‌ به عنوان یک اینفلوئنسر همیشه باید با این حقیقت که شما هم کامنت های منفی و انتقادات را خواهید داشت کنار بیایید. سعی کنید که همیشه با این قضیه مدارا کنید و با آنها حرفه ای برخورد کنید.

هر از چند گاهی با تعدادی از آن ها لایو دونفره برگزار کنید و از خودشان و حس و حالشان با خبر شوید.

۱۱- نام و عکس مناسب برای صفحه خود انتخاب کنید

عکس پروفایل شما باید به حیطه فعالیت شما مربوط باشد و اِلمان هایی از کاری که در آن فعالیت می کنید در آن دیده شود.

اینستاگرام قابلیت جست و جو بر اساس نام فارسی که در زیر اسم پروفابل شما به صورت پررنگ نوشته می شود را دارد.

سعی کنید در هر زمینه ای که فعالیت می کنید در قسمتی از نام و نام کاربری اینستاگرامتان نشان داده شود چرا که خیلی از کاربران به صورت فارسی سرچ خود را انجام می دهند یا کلمات کلیدی را جست و جو می کنند تا نزدیک ترین نتایج به آنچه می خواهند در دسترس آن ها قرار گیرد.

 

۱۲- همکاری با همکاران!

سریع ترین و راحت ترین راه افزایش مخاطب همکاری کردن با یک اینفلوئنسر معروف تر است. به یاد داشته باشید، این همکاری بیشتر به نفع شما خواهد بود تا فرد اینفلوئنسر. سعی کنید در مورد یک موضوع یا فرد مشهور مطلب جالبی بنویسید و محتوای جذابی تولید کنید و به نوعی توجه او را جلب کنید تا مطلب شما را منتشر کند.

اگر این اتفاق بیفتد سونامی فالوور به پیج شما خواهد آمد!

 

۱۳- به روز باشید

این روز ها برای مردم است که فردی که دنبالش می کنند در مورد خبرهای مهم روز چه فکر می کند و گاهی حتی از طریق شما از آن خیر مطلع می شوند، پس در مورد اتفاقات مهم نظر خود را به دور از طرفداری و توهین بیان کنید و نظر فالوور خود را هم در قالب رأی گیری و… بپرسید.

۱۴- الگوریتم را الگوی خود قرار دهید!

شبکه های اجتماعی از جمله اینستا همواره در حال به روز کردن الگوریتم های پست گذاری و… هستند.

این موضوع ارتباط مستقیم با نحوه پست گذاری و تعامل صفحه شما دارد!

شما باید روش های مختلف لایک و کامنت بیشتر داشتن را بدانید و همچنین از هشتگ ها، لایو، لوکیشن و همه قابلیت های اینستاگرام استفاده کنید

مثلا در یک بازه زمانی اینستاگرام ابتدا پست شما را به 10 درصد از فالوور هایتان نشان می داد و اگر پست اینستاگرام شما کمتر از حد مشخص شده در الگوریتم ها لایک می خورد آن پست به بقیه نشان داده نمی شد و یا حتی از صفحه شما پاک می شد!

۱۵- خود ارزیابی کنید

میزان استقبال از انواع محتوای خود را ارزیابی کنید و نقاط قوت و ضعف خود را بیابید و از آن ها استفاده کنید.

محتواهای محبوب شبکه اجتماعی را بررسی کنید و ببیند چه نوع محتوایی با استقبال بیشتری مواجه می شود. چه پست هایی لایک بیشتری می گیرد و چه مطالبی محبوبیت بیشتری پیدا می کند. سعی کنید محتوایتان را متناسب با این تحلیل ها تولید کنید. حتی می توانید از مخاطبانتان بپرسید چه چیزی را بیشتر دوست دارند.

۱۶- مخاطب را در لحظه ورود به پیج جذب کنید

اولین ویژگی که فالوور اینستاگرام به محض ورود به پیج شما به آن توجه می کنند می کنند تعداد دنبال کنندگان شما است.

تعداد دنبال کنندگان شما در لحظه اول حداقل 60 درصد از جذب مخاطب شماست چرا که با دیدن عدد تعداد دنبال کنندگان افراد تصمیم می گیرند که محتوای شما به قدری جذاب است که آن را ببینند و یا خیر!

در نتیجه اگر در ابتدای این جاده زیبا اما پر پیچ و خم هستید به تعداد بالایی دنبال کننده احتیاج دارید که بتوانید به محض ورود افراد به صفحتان آن ها را جذب کنید.

بهترین و تضمینی شده ترین پیشنهادی که در این مورد به شما می کنم جست و جو وبسایت فالوجت در گوگل برای خرید هرگونه خدمات شبکه اجتماعی است.

این وبسایت کامل ترین خدمات شبکه های اجتماعی (اینستاگرام، یوتیوب، توییتر و کلاب هاوس) را به مشتریان خود ارائه می کند و همچنین دارای نماد اعتماد الکترونیکی(E الکترونیک) می باشد و شما در هر شبکه اجتماعی که فعالیت می کنید با خیال راحت می توانید خرید خود را از طریق وبسایت فالوجت انجام دهید.