آتش سوزی در آسایشگاه سالمندان تاتاماگوچ 47 نفر از ساکنان را آواره کرد

آتش سوزی شبانه در یک خانه سالمندان در تاتاماگوچ، NS، کارکنان را مجبور به یافتن مکان های جایگزین برای ساکنان کرد.

تمام 47 ساکن خانه مراقبت ویژه Willow Lodge باید تخت‌هایی را در یک مرکز دیگر پیدا کنند تا خدمه میزان آسیب وارده به خانه را ارزیابی کنند.

مت فوربس، معاون رئیس آتش نشانی سازمان آتش نشانی تاتاماگوچ گفت: “بیشتر آنها افراد مسن هستند که نمی توانند به تنهایی زندگی کنند و در همه چیز به کمک نیاز دارند.”

او به سی‌بی‌سی نیوز گفت که آتش‌نشانان حدود ساعت 2:20 بامداد سه‌شنبه به زنگ هشدار در Willow Lodge پاسخ دادند.

فوربس گفت که کارکنان خانه بوی دود را حس می کردند و آبپاش ها فعال شدند.

او گفت: “ما دود پیدا کردیم اما نتوانستیم آتش پیدا کنیم و پس از چند دقیقه متوجه شدیم یک اتاق، یک آب پاش فعال شده بود و آتش در اتاق رخ داده بود و آبپاش ها آن را خاموش کردند.”

فوربس گفت که خسارت آتش به اتاق مهار شده است، اما به نظر می رسد در قسمت هایی از خانه آسیب آب ناشی از آبپاش ها وجود داشته باشد.

Janine Jaconelli، مدیر اجرایی Willow Lodge، گفت که این کار زمانی شروع شد که یک اندام الکتریکی در یک آشپزخانه کوچک در مرکز آتش گرفت.

جاکونلی گفت که هیچ کس آسیب ندیده است، اما مشخص نیست ساکنان چه زمانی می توانند برگردند. او انتظار دارد که فقط حدود دو تا چهار روز طول بکشد، اما یک تیم هنوز در حال ارزیابی خسارت است.

جاکونلی گفت که انتظار دارد همه ساکنان تا پایان روز یک تخت موقت در یک خانه سالمندان یا بیمارستان مجاور داشته باشند.

فوربس گفت در حالی که کارکنان به دنبال یافتن مکان هایی برای اسکان ساکنان هستند، بسیاری از آنها در تالار آتش نشانی تاتاماگوچ پناه گرفته اند.

صلیب سرخ کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد که داوطلبان تخت‌خواب و پتو را به سالن آتش نشانی آورده‌اند تا به ساکنانی که به واکر یا ویلچر متکی هستند کمک کنند.

داستان های برتر بیشتر