آتش‌سوزی جنگل‌ها در شمال کبک منجر به از دست رفتن برق هزاران نفر در سراسر استان می‌شود

وقتی نزدیک به یک چهارم میلیون مشتری بعدازظهر پنجشنبه برق خود را به دلیل آتش سوزی جنگل قطع کردند، شرکت برق کبک تلاش کرد تا برق را دوباره روشن کند.

ماکسنس هاارد-لوفور، سخنگوی هیدرو-کبک گفت که قطعی برق مربوط به گرما و دود ناشی از آتش سوزی در ساحل شمالی است که مکانیسم های حفاظتی را در دو خط انتقال ایجاد کرده است.

در توییتر، شرکت کراون اعلام کرد که برق به تدریج برقرار خواهد شد و ظرف چند ساعت، بیش از 200000 مشتری برق داشتند.

در اوج خود، 240,000 مشتری بدون برق بودند و مونترال یکی از مناطقی است که با 125 قطع برق که 93,500 مشتری را تحت تاثیر قرار داده است، یکی از مناطقی است که به شدت آسیب دیده است. اما تا ساعت 5 بعدازظهر، تعداد مشتریان در سراسر استان تحت تأثیر بیش از 60000 نفر کاهش یافت. حدود 40 دقیقه پس از آن، تنها 40000 برق قطع شدند.

در ساحل جنوبی مونترال، 42000 مشتری برق خود را قطع کردند، اما تا ساعت 5:45، همه به جز 1400 برق آن را پس گرفتند. در منطقه کبک سیتی، حدود 5000 نفر بدون برق باقی می مانند (از 17000 نفر قبل از امروز). ده‌ها هزار خانه و کسب‌وکار در Laurents و Lanaudière اکنون قدرت را دارند و تنها حدود 6000 هنوز آفلاین هستند.

قطعی برق روز پنجشنبه پس از آن رخ داد که حدود 19000 مشتری در عصر چهارشنبه مونترال برای چند ساعت برق خود را قطع کردند. شرکت خدمات عمومی گفت که این قطعی ها به دلیل مشکلات تجهیزات بوده است نه آتش سوزی.

تماشا | آژانس آتش سوزی جنگل کبک می گوید وضعیت به سرعت در حال تغییر است:

کارشناس می‌گوید آتش‌سوزی‌های جدید در کبک به سرعت از کنترل خارج می‌شوند

ملانی مورین سخنگوی SOPFEU، سازمان آتش نشانی کبک است.

در همین حال، آتش‌سوزی جنگلی در نزدیکی چاپایس، کیو، حدود 500 خانه، تقریبا نیمی از جامعه را مجبور به تخلیه کرده است.

Société de protection des forêts contre le feu ملانی مورین، سخنگوی (SOPFEU) به سی‌بی‌سی گفت که 13 آتش‌سوزی فعال جنگلی در کبک در حال شعله‌ور شدن هستند که دو مورد از آنها “خارج از کنترل” هستند.

در ماه آوریل، نیم میلیون مشتری برق در استان قطع شد. در آن زمان، Hydro-Quebec گفت که “از دست دادن تولید” از ژنراتورهای توربو در ایستگاه تولید در چرچیل فالز، NL وجود دارد که منجر به خاموش شدن خودکار شبکه شد.

سِندریکس بوچارد، سخنگوی آن زمان، گفت: «مکانیسم‌های حفاظتی شبکه به درستی واکنش نشان دادند که منجر به قطعی‌ها شد.

در اوایل همان ماه، این استان با طوفان یخ مواجه شد که بیش از یک میلیون مشتری را بدون برق گذاشت. برخی از آنها چندین روز بدون برق بودند.