کبک مجبور شد خدمات مراقبت های بهداشتی را افزایش دهد زیرا موارد COVID-19 افزایش می یابد

در حالی که COVID-19 همچنان استان را مورد انتقاد قرار می دهد ، به بیمارستانهای کبک دستور داده می شود تا جراحی ها و سایر خدمات را کاهش دهند.

روز دوشنبه بستری شدن در بیمارستان با 40 بار افزایش در مجموع 818 نفر بود. از این تعداد ، 105 نفر تحت مراقبت های ویژه بودند که نسبت به روز گذشته 3 افزایش داشته است.

کریستین دوب ، وزیر بهداشت کبک در جلسه توجیهی خبری روز دوشنبه گفت: “این افزایش خیلی سریع انجام می شود.”

“این دلیلی است که ما برای جلوگیری یا هشدار به افرادی که می خواستند به کلینیک ها یا بیمارستان ها بیایند نیاز داشتیم که تعداد زیادی قرار ملاقات یا جراحی را لغو می کنیم. این جای تأسف دارد ، اما مراقبت از آن بیماران COVID است.”

وی نتوانست پیش بینی کند که این کاهش سرعت خدمات – دقیقاً مانند آنچه در بهار اتفاق افتاد – تا چه مدت ادامه خواهد داشت. وی گفت که اولین قدم کنترل وضعیت برای اطمینان از عدم تحت فشار قرار گرفتن شبکه بهداشت و درمان خواهد بود.

دوبه گفت كه هم اكنون كه تعداد مراقبت های ویژه بیش از 100 نفر شده است ، این استان دیگر آزادی عمل ندارد. وی گفت كه مقامات بهداشتی دیگر نمی توانند صبر كنند تا دیگر عمل كنند.

وی گفت که واقعیت اوضاع شروع به ضربه زدن شخصاً به کبکرها می کند ، وقتی قرار ملاقات دوستان و خانواده لغو می شود. وی امیدوار است که این امر به افراد انگیزه دهد تا از رهنمودهای بهداشت عمومی برای کاهش شیوع ویروس کرونا استفاده کنند.

کمبود کارکنان منجر به کاهش ظرفیت می شود

هفته گذشته ، نخست وزیر فرانسوا لگالت گفت كه حدود 6،600 كاركنان بهداشت در مریضی یا در مرخصی پیشگیرانه به سر می برند.

وی گفت كه كبك می تواند تختخوابها را به شبكه بهداشت اضافه كند ، اما اگر این استان پرسنلی برای مراقبت از بیماران نداشته باشد ، این تختخوابها بی فایده است.

کمبود کارکنان در کل شیوع بیماری هم در شبکه بهداشت و هم در خانه های مراقبت طولانی مدت یک مسئله تکراری بوده است.

شبکه بیمارستان های دانشگاه کبک اولین کسی بود که اعلام کرد 4000 قرار ملاقات سرپایی و 300 عمل جراحی در هفته را لغو می کند تا اطلاع ثانوی روز دوشنبه.

طبق بیانیه CHU de Québec – Universalé Laval ، این اقدام برای تخصیص مجدد کارکنان بیمارستان برای مقابله با COVID-19 است.

در بیانیه آمده است که افزایش تعداد پرونده ها فشار زیادی را به سیستم وارد می کند.

این تغییرات حدود 30 درصد از ظرفیت شبکه در پنج بیمارستان را تحت تأثیر قرار خواهد داد. در بیانیه آمده است که ممکن است در آینده تأخیر و لغو بیشتر لازم باشد.

مارتین بومونت ، رئیس و مدیر عامل CHU دو کبک گفت: “شرایطی که ما از آن عبور می کنیم بسیار دشوار است و نیاز به انتخاب هایی دارد که ترجیح می دادیم آنها را انجام ندهیم.”

در نامه ای که به هیئت های بهداشتی ارسال شده است ، وزارت بهداشت می گوید بیمارستان ها باید تا روز جمعه دو سوم تخت خود را برای بیماران بالقوه COVID-19 آزاد کنند.

و اینکه آنها باید برنامه ای برای کار با 150 درصد ظرفیت تختخواب داشته باشند ، در حالی که 100 درصد برای بیماران COVID-19 تا 17 دسامبر در دسترس است.

سخنگوی بهداشت عمومی مونترال از اظهار نظر در مورد کاهش سرعت در شهر بعد از ظهر دوشنبه ، به جای ارجاع CBC به اعلامیه وزیر بهداشت ، خودداری کرد.

Lakeshore از مردم می خواهد که از بخش اورژانس اجتناب کنند

روز یکشنبه ، CIUSSS de l’Ouest-de-l’Île-de-Montréal از مردم خواست تا از بخش اورژانس بیمارستان عمومی Lakeshore اجتناب کنند.

این مقام بهداشت در بیانیه ای گفت: “با نرخ اشغال برانكارد 132 درصد ، شرایط اضطراری در كامل ظرفیت است.”

کبک روز شنبه 27000 نمونه جمع آوری کرد. وزیر بهداشت ، کریستین دوب ، روز دوشنبه اعلام کرد که اکنون با افزایش نتایج مثبت ، خدمات بهداشتی در حال کاهش است. (ریان ریمورز / مطبوعات کانادایی)

در این بیانیه آمده است که بیمارستان برای درمان موارد COVID-19 تعیین شده است و جریان بیمار را با چالش بیشتری روبرو می کند ، در حالی که این مرکز با مشکلات کمبود کارکنان مواجه است.

کبک روز دوشنبه 1577 مورد جدید COVID-19 را گزارش کرد و 22 مورد مرگ و میر دیگر را پس از پایان هفته ثبت رکورد به ویروس نسبت داد.

منطقه با بیشترین موارد جدید در 472 مونترال بود. Montérégie ، جنوب مونترال ، بزرگترین هجوم بعدی با 220 مورد جدید بود که روز دوشنبه گزارش شد.