چرا واکسیناسیون جوامع دور افتاده ملل اول کبک یک چالش حساس است

جوامع از راه دور شمال را می توان در بالای لیست اولویت های واکسیناسیون دولت کبک ، درست در پشت CHSLD ها ، کارکنان مراقبت های بهداشتی و خانه سالمندان مشاهده کرد.

دلایل بسیار خوبی برای آن وجود دارد: افراد مسن آسیب پذیر و شیوع بالای بیماری های مزمن ، منابع ناچیز مراقبت های بهداشتی و سیستمی که راحتتر غرق می شود. اما چالش ها نیز بسیار است.

به یک دلیل ، تهیه یک واکسن پایدار به برخی از مناطق که فقط از طریق هوا قابل دسترسی است و سپس انتقال افراد به محل واکسیناسیون ، به یک برنامه ریزی قبلی نیاز دارد.

به همین دلیل مسئولان بهداشت عمومی در نوناویک ، که به همراه منطقه جیمز بی توسط منطقه کمیته استانی که معیارهای ورود به سیستم را تعیین کرده است ، به عنوان یک منطقه با اولویت خاص حلقه زده اند ، انتظار ندارند که قبل از سال جدید واکسن در منطقه آنها باشد.

دکتر ماری روچت ، رئیس بهداشت عمومی ، گفت: “ما می خواهیم در اسرع وقت از جمعیت در برابر COVID-19 محافظت کنیم. در عین حال می خواهیم … مطمئن باشیم که این کار با مشارکت مردم انجام شده و تحمیل نشده است.” افسر نوناویک. “چالش ما این است که سریع برویم اما در عین حال زمانی را برای انجام کارهای خوب اختصاص دهیم.”

روچت گفت که نوناویک هر دو هفته یک یا دو مورد جدید در حال ثبت است و مقامات بهداشتی مایلند این وضعیت را به همین روش ادامه دهند. این استان قبلاً آزمایش سریع برای مسافران محدود شمال را طی هفته های آینده اعلام کرده است.

“ما نمی توانیم آسیب ناشی از گذشته را نادیده بگیریم”

به گفته مارجولان سیوئی ، مدیر اجرایی اولین ملل کمیسیون بهداشت و خدمات اجتماعی کبک و لابرادور ، خرید از مردم محلی نیز مهم است.

وی گفت: “ما نمی توانیم آسیب ناشی از گذشته را نادیده بگیریم.” “هنگامی که برخی از مردم ما به مدارس مسکونی می رفتند و در آن زمان از اولین ملل استفاده می شد … این یک واقعیت است. آنها برای آزمایش داروها یا آزمایش برخی ویتامین ها و مواردی از این قبیل مورد استفاده قرار گرفتند. بنابراین برای آنها ، آنها باقی ماندند. “

مدتی است که کبک و دولت های فدرال در حال ایجاد بستری برای سازمانی مانند رهبران بومی و محلی سیوئی در جوامع دوردست هستند ، اما ابتکار عمل ارتباطات قبل از واکسیناسیون هنوز در حال نهایی شدن است.

این شامل ترجمه کمپین های آگاهی به چندین زبان و ضبط تبلیغات رادیویی است. و آنها باید متناسب با مکان های خاص طراحی شوند.

سیوئی گفت: “در برخی جوامع مردم نسبت به واکسن احساس ترس می کنند.” “در جوامع دیگر آنها می گویند ، وای … من افراد مسن بیشتر از حد متوسط ​​هستم. بنابراین آنها واقعاً می خواهند از واکسن محافظت کنند … می دانید ،” بزرگان ما نیز بیشتر در معرض خطر هستند “. و بزرگان ما هستند حافظان دانش ، حافظان زبان ما. “

چرا منطقی است که چند هفته صبر کنید

روچت کمپین واکسیناسیون COVID-19 را “شاید پیچیده ترین برنامه واکسیناسیون که تاکنون در کانادا دیده ایم” می خواند.

یکی از دلایل اولین واکسن هایی است که تأیید می شود ، مانند فرمولاسیون Pfizer-BioNTech که روز چهارشنبه مورد تأیید فدرال قرار گرفت ، قابل کنترل است. واکسن باید در یخچال فریزر در دمای -80 درجه سانتی گراد تا 60 درجه سانتیگراد یا در یک ظرف حرارتی در دمای 90 درجه سانتیگراد تا 60 درجه سانتیگراد “کاملاً منجمد” نگه داشته شود و پس از آب شدن فقط برای پنج روز پایدار باشد.

روچت گفت: “برای اولین دوزها استفاده از آن در مناطق دور افتاده مناسب نیست.”

اگر هیچ نامزد دیگری در دسترس نباشد ، نوناویک راهی برای ایجاد واکسن Pfizer-BioNTech پیدا خواهد کرد ، اما در هر صورت ، برای جمع آوری منابع انسانی – که همیشه در شمال کم است – زمان لازم است. یک کارزار بزرگ

روشه گفت: “ما به منابع انسانی اضافی نیاز خواهیم داشت.” “به همین دلیل ما قبلاً گروهی را تشکیل داده ایم تا ببینیم چه کسی قادر به کمک به این واکسن است ، چگونه همه اینها را سازماندهی خواهیم کرد. ما می خواهیم زمان لازم را صرف کنیم تا مطمئن شویم که کاملاً منظم هستیم.”