واکنشها به توصیه برای افزایش مهلت قانونی چاه با ظرفیت مخلوط شده است

واکنش ها با توصیه کمیته قانونگذاری برای گسترش مهلت قانونی چاه های با ظرفیت بالا فراتر از بخش کشاورزی متفاوت است.

کمیته دائمی قانونگذاری در منابع طبیعی و پایداری محیط زیست ، که در حال بررسی قانون آب بود ، گزارش خود را در اوایل ماه جاری ارائه داد. این گزارش از استان می خواهد كه فوراً قانون آب را اعلام كند و مهلت قانونی برای چاه های با ظرفیت بالا را برای همه چاههای جدید كه برای استفاده مسكونی نیستند گسترش دهد “تا زمانی كه تحقیقات برای تصمیم گیری های مبتنی بر شواهد فراهم شود.”

توقف در چاه های با ظرفیت بالا در جزیره در حال حاضر فقط مربوط به بخش کشاورزی است و از سال 2002 برقرار است. این بدان معناست که سیستم های آبیاری جدید محصولات مجاز نیستند.

رابرت گادفری ، مدیر اجرایی فدراسیون کشاورزی PEI گفت که این توصیه غیرمنتظره است و پس از خواندن گزارش کمیته ، وی گفت که او و سایر کشاورزان احساس می کنند منافع آنها کنار گذاشته شده است. PEIFA در اوایل سال جاری با کمیته دیدار کرد.

مدیر اجرایی فدراسیون کشاورزی می گوید پیشنهاد تحقیقاتی UPEI در مورد آبیاری باید در توصیه ها گنجانده شده باشد. (بریتنی اسپنسر / CBC)

“گادفری گفت

“ما فکر می کنیم که این منطقی بود و توسط این کمیته نادیده گرفته شد.”

پیشنهاد تحقیق UPEI در ماه سپتامبر توسط مایکل ون دن هوول ، رئیس تحقیقاتی کانادا در یکپارچگی زیست محیطی حوزه در UPEI به کمیته ارائه شد. این مطالعه شامل نصب چاه های آبیاری جدید با ظرفیت بالا در چهار مزرعه PEI و اندازه گیری تأثیر استفاده آنها در حوزه های آبخیز محلی است.

گادفری ناامید شد که پروژه تحقیقاتی UPEI در توصیه های گزارش مورد توجه قرار نگرفته است و او قصد دارد فشارهای دولت را برای تعهد به پروژه ادامه دهد.

تحقیقات بیشتری لازم است

گرگ دونالد ، مدیر کل هیئت مدیره سیب زمینی PEI گفت که او نیز از دیدن توصیه برای گسترش مهلت قانونی تعجب کرده است. وی گفت که مایل است تحقیقات بیشتری درباره چگونگی آبیاری در جزیره ببیند.

دونالد گفت: “موضع ما برای سالهای طولانی این بوده است که اگر با مسئولیت پذیری بتوان این کار را انجام داد ، کشاورزی برای آبیاری به آب نیاز دارد.”

وی گفت پایداری مزارع خانوادگی در PEI در معرض خطر است و از دولت می خواهد اقدامی انجام دهد. وی گفت: گسترش مهلت قانونی فقط باعث طولانی شدن مشکل می شود ، بدون اینکه راه حلی پیدا شود. درعوض ، او مایل است دولت ببیند که یک سیستم نظارتی تعیین می کند که چه چیزی در هر حوزه آبخیز پایدار است.

گرگ دونالد ، مدیر کل هیئت مدیره PEI Potato Board ، می گوید که مایل است دولت ببیند یک سیستم نظارتی برای چاه ها کشف می کند که تعیین می کند در هر حوزه آب پایدار است. (سارا مک میلان / CBC)

وی افزود: “ما برای تولید غذا به آب نیاز داریم و آنچه اتفاق افتاده این است كه به نوعی دولت های پی در پی این راه را لگدمال كرده اند و من فكر می كنم این نمونه دیگری از این اتفاقات دوباره است.”

این گزارش به دولت توصیه می کند که کلیه پیشنهادهای تحقیقاتی آینده در مورد تأثیرات چاه های با ظرفیت بالا را به کمیته دائمی منابع طبیعی و پایداری محیط زیست ارجاع دهد ، بنابراین می توان آنها را بررسی کرد و توصیه ها را ارائه داد.

تقریباً بیشتر از آب

برای داگ كمبل ، مدیر منطقه اتحادیه كشاورزان ملی ، گسترش مهلت قانونی هنوز از دست رفته است و حفاظت از آب جزیره تنها منبعی نیست كه باید مورد توجه قرار گیرد. او گفت که این مسئله چیزهای زیادی بیش از آب است.

کمبل گفت: “توصیه برای تمدید مهلت قانونی نمی تواند بهانه ای برای انجام هیچ کاری باشد”.

“این باید به یک مسئله کلی مربوط شود ، چرا ما آب می خواهیم؟ چرا ما هیچ ماده آلی در خاک خود نداریم؟ دلایل آن به دلیل روش کشاورزی زمین است ، چرا ، به دلیل فشار ناشی از کشاورزی صنعتی. ”

کمپبل گفت که دولت باید نگاه دقیق تری به مالکیت زمین و تأثیری که برخی روشهای کشاورزی بر کیفیت خاک دارد ، داشته باشد.

وی گفت: سالهاست كه دولتها از زمان توقف مجازات برای رسیدگی به مسئله آبیاری كشاورزی استفاده كرده اند. “امروز ما در شرایطی قرار داریم که کشاورزان یا به هر حال برخی از آنها درخواست آب می کنند.”

داگ کمبل ، با اتحادیه ملی کشاورزان در PEI ، می گوید: “توصیه برای تمدید مهلت قانونی نمی تواند بهانه ای برای انجام هیچ کاری باشد”. (بریتنی اسپنسر / CBC)

كمبل همچنین گفت كه هنگام دستیابی به آب ، نباید كشاورزان را در شرایطی قرار داد كه صنعت آنها با دیگران رقابت كند – مانند كارواش ها ، زمین های گلف یا كارخانه های فرآوری مواد غذایی.

“این نباید موردی باشد که در هنگام آبیاری برای اهداف کشاورزی در برابر کشاورزان قرار گیرد.”

صنعت باید حفظ شود

ائتلاف برای حفاظت از آب PEI می گوید این توصیه ها باید جشن گرفته شود و دولت باید بلافاصله به آنها عمل کند.

کاترین اوبراین ، رئیس ائتلاف گفت: “من فکر می کنم آنها واقعاً مشورت کرده و برخی توصیه های جدی را ارائه دادند.”

وی گفت که از توصیه برای گسترش مهلت قانونی برای همه چاه های جدید با ظرفیت بالا خوشحال است و اینکه مشاغل یاد خواهند گرفت در چارچوب قوانین جدید فعالیت کنند. وی گفت: اولویت حفاظت از آب PEI و اطمینان از وجود این مقدار کافی برای نسل های آینده است.

وی گفت: “من فکر می کنم اگر مردم بخواهند مشاغل پایداری داشته باشند ، به دنبال این موضوع هستند و از آن استقبال می کنند.”

کاترین اوبراین ، رئیس ائتلاف برای حفاظت از آب PEI می گوید: “من فکر می کنم آنها واقعاً مشورت کرده و برخی توصیه های جدی را ارائه دادند.” (بزرگنمایی)

“ما باید اطمینان حاصل کنیم که در حال بررسی روش های حفاظت و هر صنعت جدید هستیم ، هر مشاغل جدیدی که شروع به کار می کنند باید مقررات جدید را به زودی دنبال کنند – امیدوارم که باشد.”

وزیر محیط زیست ناتالی جیمسون در بیانیه ای به CBC گفت که این وزارتخانه در حال بررسی توصیه ها است و قصد دارد قانون آب را در اسرع وقت اعلام کند.

اخبار بیشتر PEI