کمیسیون حقوق بشر پس از آنکه کودکان در مدرسه از آزار و اذیت نژادپرستانه ، طعنه های نژادپرستانه رنج بردند ، 65000 دلار به مادر اعطا می کند

کمیسیون حقوق بشر و جوانان کبک به مرکز خدمات مدرسه Marguerite-Bourgeoys (CSSMB) دستور داده است که به یک مادر مونترال 65000 دلار غرامت بپردازد ، پس از آن که فرزندان وی هنگام تحصیل در آکادمی سن کلمنت ، مدرسه ابتدایی در شهر کوه رویال.

منظور از CBC مادرش ، آشا ، فقط با نام کوچک است تا از هویت پسر و دخترش که اکنون 12 و 14 ساله هستند محافظت کند.

این تصمیم نشان داد که هر دو فرزند آشا اغلب توسط دانشجویان دیگر با لعن نژادی ، تهدید و گاهی نیز تحت فشار قرار گرفتن یا پرتاب سنگ به آنها توهین می شوند.

دانش آموزان دیگر اغلب به بچه ها می گفتند كه آنها كثیف هستند یا به دلیل سیاه بودن آنها بو می گیرند.

این کمیسیون دریافت که معلمان و مسئولان مدارس برای جلوگیری از زورگویی اقدامات کمی انجام می دهند و در بسیاری موارد آن را بدتر می کنند.

در یک مورد ، معلم دختر آشا از استفاده از کلمه n در تکالیف دستور زبان مدرسه دفاع کرد و گفت که این واژه هنوز هم معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد و کاملاً قابل قبول است.

آشا که در سال 2018 اینجا دیده شده است ، تمرین دستور زبان دخترش را نگه می دارد. این دانش آموزان را ملزم می کرد که شکل کوچک برخی از اسم ها را بیابند ، از جمله “الاغ” ، “کک” و کلمه N. (الیاس عبود / سی بی سی)

در این تصمیم آمده است: “مسئولان مدرسه اقدامات لازم را برای اطمینان بخشیدن به کودکان پس از این حوادث و پایان دادن به اقدامات تبعیض آمیز انجام ندادند.”

مقصر دانستن مقتول

کمیسیون دریافت که مسئولان مدرسه اغلب فرزندان آشا را به خاطر زورگویی هایی که متحمل شده اند ، سرزنش می کنند ، به ویژه پسرش که می خواست مقابله کند.

در این تصمیم آمده است: “مسئولان مدرسه او را به بهانه دشوار بودن شخصیت و مشکلات رفتاری وی مقصر می دانند. آنها همچنین اهمیت وقایع او را زیر سوال بردند.”

ادامه داد: “وی در رابطه با اعمال اقدامات انضباطی قربانی برخورد افتراقی یا غیرمعمول شد.”

در این تصمیم آمده است: “حوادثی که وی در آن درگیر شده بود ، در هنگام قربانی شدن پیش پا افتاده بود ، اما هنگامی که آغازگر مشاجره بود به شدت مجازات شد.”

فو نیمی ، مدیر اجرایی مرکز تحقیقات تحقیقاتی مونترآل در مورد روابط نژادی ، گفت: الگویی در چنین مواردی وجود دارد ، به ویژه برای پسران سیاه پوست ، به دلیل نژادپرستی که هنگام تلاش برای مقابله با آنها متحمل می شوند ، سرزنش می شوند. (اخبار CBC)

فو نيعمی ، مدير اجرايي مركز تحقيقات مونترآل درباره اقدامات نژادي ، كه به آشا كمك كرد تا شكايت خود را مطرح كند ، گفت كه مقصر دانستن كودكان سياه پوست ، به ويژه پسران ، به دليل نژادپرستي كه آنها رنج مي برند ، الگويي است كه در بسياري از موارد مشاهده مي شود.

نعیمی گفت: “وقتی آنها واکنش نشان می دهند ، مقصر می شوند.”

‘کافی نیست’

در کنفرانس خبری روز دوشنبه ، آشا گفت که از این تصمیم استقبال می کند ، اما گفت که این فقط اولین قدم است.

آشا گفت: “زندگی ما سه سال جهنم بود ، تا جایی که پسرم نمی خواست به مدرسه برود.”

وی گفت که در نهایت برنامه های شغلی خود را به حالت تعلیق درآورد و فرزندانش را از مدرسه بیرون کشید و آنها را در خانه آموزش داد.

وی گفت: “65000 دلار طلب شده توسط كمسیون برای جبران درد و خساراتی كه ما متحمل شده ایم كافی نیست. حداقل باید 100000 دلار باشد. اما این شروع خوبی است.”

آشا گفت: “تحصیلات آنها آسیب دید ، پیشرفت و آینده آنها در معرض خطر بود.”

تصمیم لازم الاجرا نیست

تاکنون هیچ نشانه ای وجود ندارد که CSSMB قصد دارد 65000 دلار سفارش شده توسط کمیسیون را به آشا پرداخت کند.

احکام کمیسیون حقوق بشر و جوانان لازم الاجرا نیست.

این تصمیم از ماه آگوست به کمیسیون مدرسه دستور داد که به اشا پرداخت کند و چندین توصیه دیگر را تا سپتامبر اجرا کند.

نعیمی گفت از ماه سپتامبر مرکز خدمات مدرسه در تلاش است تا در مورد یک توافق مذاکره کند ، اما توافق حاصل نشد.

آشا اکنون درخواست کرده است که موضوع به دادگاه حقوق بشر کبک ارجاع شود که می تواند حکم لازم الاجرا را صادر کند.

آشا گفت: “من فکر نمی کنم آنها درک کنند که چگونه وضعیت برای کودکان مسموم است. اگر چنین می کردند ، عکس العمل متفاوتی نشان می داد. آنها برای ایجاد تغییر اقدام می کردند.”

آشا گفت پسرش ، که بدترین آزار و اذیت ها را متحمل شده ، هنوز هم رنج می برد.

وی گفت: “این ضربه عمیق است. اکنون او بهتر از آن زمان است ، اما نمی توانم بگویم که او 100 درصد خوب است.”

این تصمیم خواستار آموزش کارکنان ، دانشجویان است

علاوه بر پرداخت ، کمیسیون حقوق بشر و جوانان چندین توصیه دیگر نیز ارائه داده است ، از جمله درخواست CSSMB برای اجرای یک برنامه آموزش ضد نژادپرستی که هر پنج سال یکبار به همه کارکنان داده می شود.

همچنین خواستار آموزش ضد نژادپرستی برای دانش آموزان ، و تجدید نظر در کلیه مطالب آموزشی شد تا آنها عاری از کلمات نژادپرستانه باشند.

نیعمی گفت: “قانون کبک ، مدارس و هیئت های مدارس را ملزم می کند که برنامه ای برای مقابله با زورگویی داشته باشند ، و در این مورد این طرح جواب نداد.”

نيعمی گفت که اين تصميم قابل توجه است ، به ويژه در زماني که سياست مداران استان ، از نخست وزير به بعد ، از پذيرفتن مشكل نژادپرستي سيستمي در كبك خودداري مي كنند.

نیعمی گفت: “این تصمیم مطمئناً به دولت پیامی خواهد داد كه هر چقدر نژاد پرستی سیستمی را انكار كنید ، مانند هیئت مدیره مدرسه در مورد آشا ، دیر یا زود دادگاه ها سقوط كرده و پرونده را درست تنظیم می كنند.”

CSSMB به درخواست CBC برای اظهار نظر پاسخ نداد.

هنگامی که آشا برای اولین بار شکایت خود را ارائه داد ، مرکز خدمات اعلام کرد که از ناشر کتاب کار مدرسه که حاوی کلمه n است درخواست می کند آن را حذف کند ، گفت که به هیچ وجه استفاده از چنین عبارتی را تأیید نمی کند.