کبک تصمیم گرفت تصمیم گیری در مورد تجمع تعطیلات ، تمدید تعطیلات زمستانی برای مدارس را اعلام کند

انتظار می رود نخست وزیر فرانسوا لگالت قوانین اساسی را برای کبکرها در فصل تعطیلات تعیین کند ، از حداکثر اندازه اجتماعات گرفته تا تمدید یا عدم تعطیلات زمستانی مدارس.

نخست وزیر ساعت 5 بعدازظهر کنفرانس خبری برگزار می کند

وی وزیر بهداشت ، کریستین دوبه ، مدیر بهداشت عمومی هوراسیو آررودا و در یک ظاهر نادر در جریان جلسات توجیهی COVID-19 استان ، وزیر آموزش و پرورش ژان فرانسوا روبرژ را همراهی می کنند.

به گفته منابع رادیو کانادا ، لگولت قبل از اعلام تصمیم خود ، روز را با وزن دادن موافقان و مخالفان دو مجموعه دستورالعمل سپری خواهد کرد.

این استان می تواند برای حداکثر 10 نفر ، بدون محدودیت در تعداد خانوارهایی که می توانند از آنجا بیایند ، اجتماعات را برای چند روز برگزار کند.

دولت همچنین در حال بررسی این موضوع است که مجالس مشابه را برای چند روز در حوالی روز سال نو نیز مجاز بگذارد.

طبق این سناریو ، تعطیلات زمستانی مدارس برای جلوگیری از مهار شیوع ویروس کرونا برای مدت یک هفته تمدید می شود.

تعطیلات طولانی مدت زمستانی همچنین بسیاری از والدین را مجبور می کند که در اوایل ژانویه برای انجام اقدامات مربوط به مراقبت از کودکان به کار خود برگردند ، که می تواند شامل سپردن فرزندان خود به مادربزرگ و مادربزرگ یا بستگان بزرگتر و طولانی شدن تماس بین کودکان و افراد آسیب پذیرتر از COVID-19 باشد.

در صورت وخیم شدن وضعیت استان در هفته های آینده ، می توان هر دو سناریو را لغو کرد ، انتظار می رود که نخست وزیر بر این موضوع تأکید کند تا کبک ها را تشویق کند تا تلاش برای محدود کردن ویروس را افزایش دهند.

تعداد موارد COVID-19 روزانه در این ماه پنهان شده است ، اما در اوایل این هفته لگول ادعا کرد که وضعیت در استان در حال تثبیت است.

متخصص می گوید: كبكرها نمی توانند در “10 متر نهایی” سرعت خود را از دست بدهند

دکتر دون شپارد ، مدیر ابتکار میان رشته ای دانشگاه مک گیل در زمینه عفونت و مصونیت می گوید ، کبک ها باید هر چقدر دشوار باشد ، از تعطیلات چند خانوار در تعطیلات جلوگیری کنند ، به خصوص با تزریق واکسن COVID-19.

وی به سی بی سی گفت: “ما در انتهای تونل با چراغی روبرو هستیم.” طلوع آفتاب میزبانی مایک فینرتی. “ما در 10 متر پایانی و 100 متری دوی 100 متر خود هستیم. وقت آن است که به دویدن ادامه دهیم و شروع به راه رفتن نکنیم.”

شپرد گفت ، در حالی که اجتماعات داخل منزل ، که در طی آن مردم با هم غذا می خورند و آواز می خوانند ، خطر انتقال COVID-19 را افزایش می دهد ، در حالی که مردم را تشویق می کند تا از دستورالعمل های استان برای محدود کردن شیوع ویروس فراتر روند.

وی بر اهمیت حفظ فاصله دو متری ، شستشوی منظم دست و شکستن پنجره باز تا اطمینان از تهویه مناسب برای افرادی که برای تعطیلات تجمع می کنند ، تأکید کرد.

دکتر سسیل ترمبلی ، متخصص بیماریهای عفونی پیشنهاد می کند که مردم برای فعالیتهای زمستانی مانند گردش در اسکی صحرانوردی یا گردش فصلی در فضای باز جمع شوند.

ترمبلی همچنین به اضافه بار معمول اورژانس در پی تعطیلات اشاره کرد و گفت: افزایش موارد می تواند بار عمده ای برای بیمارستان ها باشد.

ترمبلی گفت: “اگر ما در طول تعطیلات به خود اجازه اجتماعات بزرگ را بدهیم ، سیستم بهداشت در ماه ژانویه غرق خواهد شد.”