کبک برنامه 1.5 میلیارد دلاری را برای شروع اقتصاد با محدودیت های COVID-19 آشکار کرد

دولت کبک در سال های آینده 1.5 میلیارد دلار اضافی برای احیای اقتصادی که به دلیل بسته شدن های مداوم ناشی از بیماری همه گیر COVID-19 همچنان تحت فشار قرار دارد ، احیا خواهد کرد.

وزیر دارایی اریک ژیرارد روز پنجشنبه با به روزرسانی در مورد برنامه های هزینه کبک برای بقیه سال ، گفت که بهداشت عمومی همچنان اولویت دولت است زیرا موج دوم آلودگی ها این استان را فرا می گیرد.

اما وی افزود دولت همچنین می خواهد هنگام روی کار آمدن خود توجه خود را به یکی از اهداف خود معطوف کند: از بین بردن فاصله بهره وری طولانی مدت بین کبک و بقیه کانادا.

ژیرارد در یک کنفرانس مطبوعاتی در شهر کبک گفت: “همه گیری ، هدف ما را برای تغییر این گرایش تاریخی تغییر نمی دهد.”

1.5 میلیارد دلار هزینه جدید در طول سه سال توزیع می شود ، اما شامل 522 میلیون دلار اقدامات محركی است كه امسال اجرا می شود.

این اقدامات کوتاه مدت شامل موارد زیر است:

  • 250 میلیون دلار برای بازآموزی کارگران.
  • 70 میلیون دلار در ابتکارات “خرید محلی”
  • 74 میلیون دلار برای ابتکارات تحقیق و فناوری

با بهره گیری از این پول جدید ، کبک اکنون در تلاش است 10.5 میلیارد دلار در 2020-2021 صرفاً صرف حمایت مالی از افراد و مشاغل تحت تأثیر همه گیر کند.

اریک ژیرارد وزیر دارایی گفت که کبک در حال راه اندازی کسری 15 میلیارد دلار در سال جاری است. (سیلوین روی روسل / CBC)

5 میلیارد دلار بیشتر برای پرداخت هزینه های بیشتر برای درمان بیماران COVID-19 به سیستم بهداشت و درمان اختصاص می یابد.

از ماه ژوئن ، دولت 1.3 میلیارد دلار برای مواردی مانند حقوق استخدام های جدید ، تجهیزات پزشکی و آزمایش های آزمایشگاهی هزینه کرده است ، همه اینها تلاش می کند تا سیستم را برای موج دوم عفونت ها آماده کند.

وزیر متعهد شد که تا سال 2025 به کسری صفر بازگردد

به عنوان بخشی از به روزرسانی اقتصادی خود ، ژیرارد تأیید کرد که کبک در مسیر ارسال کسری 15 میلیارد دلار در سال جاری است. وی گفت که این به کسری مکرر (یا ساختاری) بین 5.5 تا 7 میلیارد دلار تبدیل خواهد شد.

وی متعهد شد که دولت بدون افزایش مالیات تا سال 2025 به بودجه متعادل بازگردد ، جدول زمانی که اقتصاددانان بدون کاهش هزینه ها آن را غیرواقعی می دانند.

شیب رشد اقتصادی که انتظار می رود با پایان همه گیری همراه باشد ، به شانس دولت برای انجام این کار کمک خواهد کرد. ژیرارد در حال برنامه ریزی برای رشد 5 درصدی تولید ناخالص داخلی در سال 2021 است.

اما ماه های آینده با عدم اطمینان همراه است. بیشتر استان حداقل یک ماه است که در معرض قفل جزئی قرار دارد و با این وجود تعداد عفونت ها و مرگ ها همچنان رو به افزایش است.

تنها چند دقیقه قبل از انتشار به روزرسانی اقتصادی توسط ژیرارد ، نخست وزیر فرانسوا لگولت گفت كه اگر این مدارس همچنان به مناطق آلوده ادامه دهند ، ممكن است دولت مجبور شود زمستان امسال مدارس را موقتاً تعطیل كند.

پیش از آنکه موارد در ماه سپتامبر به سرعت در حال افزایش باشد ، اقتصاد کبک نشانه هایی از بهبودی سال گذشته را نشان می داد.

اشتغال تقریباً به سطح قبل از همه گیری بازگشت و تقاضای داخلی به لطف ورودی های عظیم دولت های فدرال و استانی ، آن چنان که بسیاری از مردم می ترسیدند ، کاهش پیدا نکرد.

اما با بسته شدن بخشهای وسیعی از بخش خدمات و فرهنگی به دلیل مقررات بهداشت عمومی ، و به دنبال بسته شدن گسترده در بهار ، کبک همچنان انتظار دارد که اقتصاد آن تا پایان سال شش درصد کاهش یابد.

این بزرگترین کاهش سالانه تولید ناخالص داخلی واقعی از سال 1981 است ، زمانی که روشهای مدرن حسابداری در این استان شروع به کار کرد و بسیار کمتر از افت پس از بحران مالی سال 2008 است.

بخشهای زیادی از بخش خدمات و فرهنگی ، از جمله سالن های ورزشی ، به دلیل مقررات بهداشت عمومی در بیشتر استان بسته هستند. (Paul Chiasson / مطبوعات کانادایی)

مخالفت در مورد جدول زمانی

احزاب مخالف کبک همه این س questionال را مطرح کردند که چرا وزیر دارایی با توجه به نیاز زیاد به خدمات عمومی همچنان در تعادل بودجه در مدت پنج سال بسیار متمرکز شده است.

لیبرالهای کبک ، که مخالفت رسمی را تشکیل می دهند ، دولت را به ارائه یک سری اقدامات نیمه جان و عدم انجام اقدامات کافی برای افزایش خدمات بهداشتی متهم کردند.

آندره فورتین ، منتقد امور مالی لیبرال ، گفت: “گویا آنها با گفتن” چگونه بودجه را متعادل کنیم “شروع کردند ، در مقابل اینکه با گفتن” چگونه نیازهای کبکر را تأمین کنیم “شروع کردند.

وینسنت ماریسال ، منتقد امور مالی کبک سولیدایر جناح چپ ، گفت که این استان پس از همه گیری همه جانبه برای یک دوره کاهش شدید بودجه پیش می رود ، زیرا دولت در حالی که به جدول زمانی 2025 پایبند است از افزایش مالیات خودداری می کند.

مارتین اوئولت ، منتقد امور مالی Parti Québécois ، گفت که دولت با عدم ارائه جزئیات بیشتر در مورد چگونگی برنامه ریزی برای تعادل بودجه ، کبک را در تاریکی قرار داده است.

وی گفت: “این مبهم است ، سیاه است ، ورطه ای است.”