کانادا برای اولین بار برچسب های هشدار بهداشتی را مستقیماً روی سیگارها در جهان قرار می دهد

بهداشت کانادا برچسب‌های هشداردهنده جدیدی را برای چاپ مستقیم روی سیگارها اعلام کرده است تا بتواند از سیگاری‌های جدید جلوگیری کند، سیگار را تشویق کند و مرگ‌های ناشی از دخانیات را کاهش دهد.

چندین مجموعه از شش اخطار روی خود سیگار وجود خواهد داشت که در چرخش با پیام هایی مانند: “سیگار باعث سرطان می شود”، “دود تنباکو به کودکان آسیب می زند” و “سم در هر پفکی” تغییر می کند.

Health Canada همچنین هشدارهای بهداشتی جدیدی را روی بسته بندی سیگار درج می کند که حداقل 75 درصد از صفحه نمایش اصلی بسته را اشغال می کند و می تواند محتوای هشدارها را بدون نیاز به تغییر مقررات به روز کند.

راب کانینگهام، تحلیلگر ارشد سیاست در انجمن سرطان کانادا، می گوید: «داشتن یک هشدار برای هر سیگاری که در کانادا فروخته می شود، یک اقدام پیشین در جهان است.

“هشدار بهداشتی در طول هر استراحت دود وجود دارد، و برای جوانانی که با قرض گرفتن یک سیگار از یک دوست آزمایش می کنند، در آنجا نیز در معرض هشدار بهداشتی قرار خواهند گرفت. من انتظار دارم که بسیاری از کشورها در سطح بین المللی از این کانادایی پیروی کنند. اول جهان.”

بهداشت کانادا برچسب‌های هشدار جدیدی را برای چاپ مستقیم روی سیگارها اعلام کرده است تا از سیگاری‌های جدید جلوگیری کند، سیگار را تشویق کند و مرگ و میر ناشی از مصرف دخانیات را کاهش دهد.
مقررات جدید بهداشت کانادا برای برچسب زدن سیگار از اول آگوست اجرایی می شود. (سلامت کانادا)

این مقررات از اول اوت شروع به اجرا خواهند کرد. شرکت‌های دخانیات موظفند اولین مجموعه‌های محدودیت‌ها را برای خرده‌فروشی تا 31 ژوئیه 2024 برای سیگارهای کینگ سایز (طول 83 تا 85 میلی‌متر) و 30 آوریل اعمال کنند. 2025، برای سیگارهای سایز معمولی (70-73 میلی متر طول).

دور جدید 14 اخطار تصویری نیز باید تا 30 آوریل 2024 در بیرون بسته بندی سیگار ظاهر شود، با مجموعه جدیدی از 14 هشدار تصویری که دو سال بعد ظاهر می شود.

همچنین تا 30 آوریل 2024 پیام‌های به‌روزرسانی در داخل بسته‌های سیگار مورد نیاز در خرده‌فروشی‌ها وجود خواهد داشت. مقررات جدید و نهایی شده که چهارشنبه اعلام شد، قبلاً در ژوئن 2022 به عنوان پیش‌نویس مقررات پیشنهاد شده بود.

کانادا قصد دارد کمتر از 5 درصد مصرف دخانیات را کاهش دهد

تصمیم دولت فدرال روز چهارشنبه در روز جهانی بدون دخانیات توسط کارولین بنت دستیار وزیر بهداشت و وزیر بهداشت روان و اعتیاد اعلام شد و بخشی از استراتژی تنباکو کانادا است که هدف آن دستیابی به کمتر از پنج درصد مصرف دخانیات است. تا سال 2035

بنت در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: “مصرف دخانیات همچنان باعث مرگ 48000 کانادایی در هر سال می شود. ما اولین کشوری در جهان هستیم که سیگارهای فردی را با پیام های هشدار بهداشتی برچسب گذاری می کند.”

این گام جسورانه پیام‌های هشدار سلامت را عملاً اجتناب‌ناپذیر می‌کند و همراه با تصاویر گرافیکی به‌روز شده نمایش داده شده بر روی بسته، یادآوری واقعی و شگفت‌انگیز از پیامدهای سیگار کشیدن برای سلامتی است.»

بهداشت کانادا گفت که هزینه های بهداشتی و اقتصادی مرتبط با مصرف دخانیات در کانادا در سال 2017 12.3 میلیارد دلار برآورد شده است و هزینه های مستقیم برای سیستم مراقبت های بهداشتی 6.1 میلیارد دلار است.

در حالی که شیوع دخانیات در کانادا در حال حاضر 13 درصد در سطح ملی تخمین زده می شود، بهداشت کانادا گفت که هزینه های مراقبت های بهداشتی ناشی از مصرف دخانیات 47 درصد از کل هزینه های مراقبت های بهداشتی مرتبط با مصرف مواد در کانادا را تشکیل می دهد.