کانادا اخراج خود را از سر می گیرد و کارکنان بهداشتی و درمانی مهاجر در کبک می توانند به کشور خود برگردانده شوند

آژانس خدمات مرزی کانادا پس از یک ماه توقف اجباری در مورد اخراج ها به دلیل همه گیری COVID-19 ، به وکلای مهاجرت هشدار داده است که از 30 نوامبر ، بار دیگر اخراج مردم از کشور را آغاز خواهد کرد.

این اعلامیه با انتقادات سریع در کبک به دلیل زمان بندی آن مواجه شد ، این در حالی است که این استان هنوز معامله ای با اتاوا برای اعطای اقامت به پناهجویانی که در طول بیماری همه گیر در مراقبت های بهداشتی کار می کردند ، نهایی نکرده است.

وکلای مهاجرتی می ترسند که این ممکن است به معنای تعدادی از پناهجویان باشد – که اغلب آنها را “فرشتگان نگهبان” می نامند – که در حال کار هستند یا در بیمارستان ها و خانه های مراقبت طولانی مدت کار می کنند قبل از اینکه استان تعیین کند که آیا واجد شرایط اقامت تحت این کشور هستند برنامه جدید

“من به شما یادآوری می کنم که برنامه تنظیم وضعیت برای” فرشتگان نگهبان “ما هنوز باز یا رسمی نیست و از نظر قانونی هیچ چیز نمی تواند جلوی اخراج یک مأمور بیمار را بگیرد ،” Guillaume Cliche-Rivard ، رئیس انجمن وکلای مهاجرت کبک (AQAADI) ، در یک ایمیل نوشت.

“من همچنین تعجب می کنم که چگونه در میان موج دوم بیماری همه گیر COVID-19 ، ما می توانیم از دست بدهیم … هر کارگر اساسی؟” کلیشه ریورد پرسید.

وی خواستار آن شد که CBSA فوراً مجازات اخراج خود را بازگرداند.

در یک ایمیل ، مدیر اجرایی CBSA ، کریس لورنز ، به وکلای مهاجرت اطلاع داد که آژانس پس از مشورت با بهداشت کانادا و آژانس بهداشت عمومی کانادا ، اخراج را از سر می گیرد.

“این تصمیم با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلف جهانی با توجه به COVID-19 ، مانند بازگشایی تدریجی کشورها ، ظهور گزینه های مناسب واکسیناسیون و استراتژی های هماهنگ در بین کشورها و شرکت های حمل و نقل هوایی برای کاهش احتمال انتقال ، اتخاذ شده است.” نوشت.

“لازم به ذکر است که تصمیم به توقف بسیاری از جابجایی ها در هنگام شیوع همه گیری ، اقدامی استثنایی بود که جامعه بین الملل از آن استفاده نکرد.”

لورنز گفت که CBSA برای مسافران اخراج شده ماسک ، دستکش و ضدعفونی کننده دست برای سفرهایشان فراهم می کند.

سخنگوی وزیر مهاجرت کبک ، نادین ژیرولت تأیید کرد که CBSA می تواند پناهجویانی را که در سیستم مراقبت های بهداشتی کار می کنند برکنار کند در صورتی که ادعاهای پناهندگی آنها رد شود.

سخنگوی فلوره بوچون در نامه ای نوشت: “در واقع ، اخراج نتیجه تصمیماتی است که طبق معیارهای تعیین شده توسط دولت فدرال اتخاذ شده است.”

“ما در حال کار هستیم تا برنامه ویژه پناهجویان خیلی زود راه اندازی شود. … ما بر روی همکاری کامل دولت فدرال حساب می کنیم تا برنامه را در اسرع وقت اجرا و اجرا کنیم.”

CBSA بلافاصله درخواستی برای اظهار نظر ارسال نکرد.