چگونه با خیال راحت در زمستان در کبک بدویم

Olivier Roy-Baillargeon هنگام دویدن صدای برف خرد شدن زیر پاهایش را دوست دارد.

روی بایلرژون گفت: “این فعالیتی است که شما می توانید در هر شرایطی انجام دهید.”

“در حالی که دوچرخه سواری ، خیلی سرد ، خیلی یخی ، خیلی باد است. شما نمی توانید والیبال بازی کنید. شما نمی توانید بسکتبال بازی کنید. دویدن ، شما می توانید در طول زمستان این کار را انجام دهید.”

اکنون که برای دومین بار سالن های ورزشی در مناطق قرمز کبک تعطیل شده است ، فروش تجهیزات ورزشی در فضای باز بسیار رونق گرفته و بسیاری از آنها به دویدن روی آورده اند – یکی از ارزان ترین روش ها.

اما وقتی نوبت به خیابان ها می رسد در هوای سخت و غیرقابل پیش بینی زمستان کبک ، مربیان و مربیانی مانند روی-بیلاردون می گویند که برای ایمن ماندن و سرگرمی باید برخی از قوانین اساسی را دنبال کنید.

لباس مناسب بپوشید

Roy-Baillargeon گفت: راهی وجود دارد که بتواند برای 10 درجه سانتیگراد لباس بپوشد ، برای لباس بین 10 درجه سانتیگراد تا -10 درجه سانتیگراد و برای هر چیزی که کمتر از 10 درجه سانتیگراد است لباس بپوشد.

به عنوان مثال در روز -3 درجه سانتیگراد ، او همیشه دستکش و کلاه می پوشد زیرا دستها سرد می شوند و گرما از طریق سر از بین می رود. او دو لایه می پوشد ، لایه اول به بدن خود محکم است بنابراین عرق را از بین می برد.

در مورد کفش ، او همیشه سبک ترین کفش های تنفسی را که می تواند برای خشک شدن سریع پیدا کند ، به تن دارد. وی گفت ، كفشهای معمولی دویدن یا كفشهای راننده دنباله دار هر دو خوب هستند.

Olivier Roy-Baillargeon می گوید خوب است که با سرعت پیاده روی سریع شروع کنید و به تدریج در یک مدت زمان 10 تا 15 دقیقه برای گرم شدن به سرعت حرکت کنید. (ارائه شده توسط Olivier Roy-Baillargeon)

قابل مشاهده باشد

روزهای کوتاه و ناخوشایند زمستان دید خوبی را برای رانندگان ایجاد نمی کند ، به این معنی که دوندگان در معرض خطر هستند در حالی که برای یک آهسته دویدن ندارند.

جولی گراهام ، متخصص كینزیولوژیك كه كلینیكی در بوچرویل در ساحل جنوبی مونترال دارد ، گفت: رنگ های بازتابنده و روشن مهم هستند.

وی گفت: چراغ های مقرون به صرفه می توانند به بدن متصل شوند ، رو به عقب و جلو.

گراهام گفت: “من به دلایل زیادی در زمستان دویدم ، اولین دلیل این بود که کارهایم را در تمام طول سال ادامه دهم.”

“بیرون رفتن خوب است. ما همیشه درون هستیم. فرار از خانه در زمستان در یک روز خوب سرگرم کننده تر از تابستان است که هوا گرم و مرطوب باشد.”

قبل از بیرون رفتن از سلامتی خود را بررسی کنید

گراهام گفت: افرادی که از بیماری های تنفسی یا قلبی رنج می برند باید قبل از ورزش در فضای باز در زمستان از پزشک خود چراغ سبز بگیرند.

از آنجا ، دوندگان جدید با شرایط سلامتی باید به آرامی شروع به دویدن زمستانی در فضای باز کنند زیرا سرعت قلب را افزایش می دهد ، انرژی زیادی می سوزاند و می تواند دستگاه تنفسی را تحریک کند.

برای کاهش این تحریک ، او پیشنهاد می کند از طریق بینی استنشاق کنید و از طریق دهان بازدم کنید. او می گوید که بینی و دهان باید با روسری پوشانده شود ، و مردم باید از رفتن ناگهانی از یک مکان بیش از حد گرم به سرما خودداری کنند.

وی گفت ، همه ، صرف نظر از سلامتی ، باید به بدن خود توجه کنند و هیچ علائم هشدار دهنده را نادیده نگیرند.

مسیر خود را بر این اساس برنامه ریزی کنید

پیاده روی ممکن است در زمستان بد باشد و جاده ها نیز باریک تر شوند. گراهام گفت: مردم باید احتیاط کنند تا آسیب نبینند.

او پیشنهاد می کند هنگام دویدن روی سطوح لغزنده سرعت خود را کم کرده و قدم های کوتاه تری بردارید. برخی از افراد از سنبله یا کرامپون در روزهای یخبندان استفاده می کنند.

وی گفت: مردم همچنین باید در صورت لزوم تغییر مسیر دویدن معمول خود را در نظر بگیرند تا از موقعیت های خطرناک مانند شرایط یخی یا برف های بزرگ جلوگیری از ترافیک را دشوار کنند.

جولی گراهام ، یک متخصص حرکت ، می گوید دوندگان باید اطمینان حاصل کنند که هنگام رانندگی خاموش رانندگان برای آنها قابل مشاهده است زیرا روزهای کوتاه و نور کم می تواند خطرناک باشد. (عکس ارسالی توسط Kris Acker)

گرم شدن بسیار مهم است

گراهام گفت: افراد هنگام ورود به سرما باید اطمینان حاصل کنند که به درستی هیدراته شده و گرم شده اند.

او پیشنهاد می کند تا گرم شود تا بدن به تدریج حرکت کند و می گوید آماده شدن بدن در هنگام سرد شدن ممکن است بیشتر طول بکشد.

Roy-Baillargeon گفت: کشش استاتیک قبل از دویدن می تواند منجر به آسیب شود و در عوض ، افراد باید از سرعت سریع و پیاده روی شروع کنند و بیش از 10 تا 15 دقیقه با سرعت کامل کار کنند.

با انگیزه بمانید

انگیزه ماندن برای دویدن در هنگام کاهش دما کار آسانی نیست ، اما روی بیلارژون گفت که دویدن از A به B به جای A به A – یک حلقه – می تواند زمستان را جذاب تر کند.

وی به عنوان مثال پیشنهاد می کند برای تحویل گرفتن چیزی به فروشگاه بروید یا پس از خرید از فروشگاه برگردید.

وی گفت: هر موقعیتی که بتواند در آن اجرا شود ، مواجهه با عناصر را آسان تر می کند.