چه کسی در موج دوم نوا اسکوشیا بیمار می شود (و چه کسی نیست)

با شروع موج دوم COVID در نوا اسکوشیا ، تصویر بیمار شدن در این استان تغییر کرده است.

دکتر رابرت استرانگ ، مدیر ارشد پزشکی استان ، روز پنجشنبه در یک جلسه توجیهی گفت: “این در 18 تا 35 جمعیتی متمرکز است.”

“این فقط ماهیت این ویروس است که در سن جمعیتی سنی به آن مبتلا می شوید که فعالیت های اجتماعی بخشی مهم از زندگی آنهاست.”

در طول موج اول ، همه گروه های سنی موارد داشتند ، اما با گسترش COVID-19 از جامعه به کارمندان و ساکنان خانه های سالمندان استان ، این تمرکز به شیوع در میان سالمندان تبدیل شد.

موج اول

کمی بیش از نیمی از موارد COVID-19 نوا اسکوشیا از مارس تا پایان سپتامبر افرادی بودند که در سن اولیه کار ، بین 20 تا 59 سال بودند.

21 درصد بیشتر در گروه سنی 60 تا 79 سال قرار می گیرند و 17 درصد بیش از 80 سال سن دارند. حدود 10 درصد 19 سال و کمتر بودند.

به طور کلی ، 61 درصد موارد زن و 39 درصد مرد بودند.

شیوع در مرکز مراقبت های طولانی مدت نورتوود در هالیفاکس تنها 345 مورد را بین کارکنان و ساکنان گزارش کرد. حداقل در هفت مورد دیگر از مراکز مراقبت طولانی مدت یا سالمندان در سراسر استان شیوع کوچکتر گزارش شده است.

53 نفر از ساکنان پردیس Northwood Halifax ، بزرگترین مرکز مراقبت طولانی مدت در نوا اسکوشیا ، در اثر موج اول در اثر COVID-19 درگذشتند. (رابرت کوتاه / CBC)

ساکنان بیشتری که تحت مراقبت طولانی مدت قرار دارند زن هستند ، زیرا امید به زندگی زنان بیشتر از مردان است. کارکنان تحت مراقبت طولانی مدت نیز به احتمال زیاد زن هستند.

متخصصان در مورد پیری و مراقبت های طولانی مدت گفته اند که این یکی از دلایلی است که موج اول شکاف جنسیتی نابرابر را نشان می دهد که نسبت به زنان وزن شده است.

موج دوم

در این مرحله از موج دوم نوا اسکوشیا – که به گفته استرانگ از ابتدای ماه اکتبر آغاز شد – اختلاف سن و جنسیت بسیار متفاوت به نظر می رسد.

بین اول اکتبر و جلسات توجیهی استرانگ در 24 نوامبر ، 71 درصد موارد COVID-19 در گروه سنی 20 تا 39 سال قرار داشتند. پس از آن گروه افراد 40 تا 59 ساله بودند که 13 درصد موارد را تشکیل می دادند.

ده درصد موارد 0 تا 19 سال داشتند و هفت درصد 60 تا 79 سال بود.

از 24 نوامبر هیچ موردی در گروه سنی 80 سال به بالا ثبت نشده است.

تقسیم جنسیتی نیز تغییر کرده است ، و 55 درصد موارد در موج دوم مرد و 45 درصد زن است.

چه خواهد آمد

موج دوم به پایان نرسیده است و هنوز هم ممکن است که گروه های سنی مسن تر یا خانه های سالمندان دوباره آسیب جدی ببینند ، به همین دلیل استان واحدهای انزوا را در شش خانه مراقبت طولانی مدت و بیمارستان ایجاد کرده است.

دکتر رابرت استرانگ ، مدیر ارشد پزشکی نوا اسکوشیا ، در جلسه توجیهی COVID-19 روز سه شنبه ، 24 نوامبر صحبت می کند. (ارتباطات نوا اسکوشیا)

بزرگسالان جوانتر کمتر در بیمارستان بستری می شوند و یا بر اثر COVID-19 می میرند ، اگرچه ممکن است این اتفاق بیفتد.

استرانگ گفت: “اگر به اکثر قریب به اتفاق موارد مثبت ما در چند هفته گذشته نگاه کنید ، آنها بزرگسالان جوانی بوده اند.”

“بسیاری از زندگی اجتماعی ، بیرون رفتن به محل کار …. وقتی که ما در حال آزمایش مخاطبین هستیم ، تعدادی بدون علامت بوده اند. اما همچنین عده زیادی نیز علائم بسیار خفیفی دارند.”

و این می تواند مشکل ساز باشد.

استرانگ گفت که همین واقعیت که جوانان علائم خفیفی را تجربه می کنند – یا به هیچ وجه – آنها را به انتقال دهنده های عالی ویروسی تبدیل می کند که به این زودی از بین نمی روند.