چز دوریس برای ارائه تختخواب ، خدمات 24 ساعته برای زنان بی خانمان در مونترال

چز دوریس ، که به طور معمول یک مرکز روزانه برای زنان بی خانمان و آسیب پذیر است ، از اول دسامبر خدمات خود را برای ارائه تختخواب و ایستگاه های گرمایش شبانه به زنان گسترش می دهد.

در مجموع ، 18 تخت و 16 صندلی استراحت تا 31 مارس 2021 در دسترس خواهد بود. مکان ها باید از قبل ، از طریق تلفن یا شخصاً ، در ساعت 3 بعد از ظهر رزرو شوند.

برای اینکه جای خود را حفظ کنند ، زنان باید تا ساعت 8 بعد از ظهر در محل حضور داشته باشند وگرنه مکان آنها به کسی که در لیست انتظار است داده می شود. زنانی که مایل به استفاده از ایستگاه گرمایش هستند باید قبل از ساعت 10 شب حضور داشته باشند

مارینا بولوس-وینتون ، مدیر اجرایی Chez Doris ، توضیح داد که این مرکز به عنوان یک پناهگاه ایجاد نشده است و برای پذیرایی از پیاده روی در تمام طول شب مجهز نیست.

وی گفت: افزایش تقاضا برای خدمات به محدودیت های منطقه قرمز همه گیر مرتبط است.

“میزان بی خانمانی واقعاً پنهان شده است زیرا شما تعداد زیادی از مسافران کاناپه دارید که دیگر نمی توانند کاناپه روی نیمکت بنشینند ، زیرا مردم در حال انزوا هستند و آنها نمی خواهند کسی در سراسر شهر بوده باشد یا با افراد دیگر در تماس باشد. ، احتمالاً ویروس را به خانه خود می آورند. “

بولوس وینتون گفت که در روزهای ابتدایی همه گیری ، وقتی بسیاری از خدمات برای بی خانمان ها به طور ناگهانی بسته شد ، زنان بی خانمان جایی برای مراجعه ندارند.

“آنچه زنان برای ایمن ماندن انجام می دادند [was] تمام روز سوار مترو می شود ، “او به CBC گفت بیا بریم.

در ماه ژوئیه ، چز دوریس بعداً باز ماندن و ارائه سه وعده غذا در روز به زنان در مرکز شهر شروع کرد.

وی گفت با نزدیک شدن به زمستان ، از آنجا که بسیاری از مکانهای عمومی بسته شده اند ، بسیاری از زنان گزینه های کمتری برای گرم شدن دارند.

وی گفت: “در تابستان شاید بتوانید با نشستن تمام روز در مک دونالد یا یک کافی شاپ 24 ساعته دیگر کنار بیایید.” “در ماه های سردتر ، هیچ جایی برای پنهان کردن وجود ندارد ، به خصوص در منطقه قرمز.”

علاوه بر تقاضای ناشی از همه گیری ، کارمندان Chez Doris به افزایش آشکار در مصرف بیش از حد مواد مخدر و خشونت علیه زنان بی خانمان ، به ویژه زنان بومی اشاره کردند.

بولوس-وینتون گفت آنها همچنین از شرکای سازمان بومی Makivik شنیده اند که “بثورات زنان بومی در حال مرگ وجود دارد که بیرون می خوابند.”

وی گفت اگر آنها بتوانند بودجه را تأمین کنند ، اقدامات یک شبه ممکن است بیش از 31 مارس تمدید شود.

به دنبال کمک شخصی 1 میلیون دلاری ، چز دوریس توانست یک ساختمان مسکونی نه چندان دور از محل موجود خود در خیابان چومدی خریداری کند.

با این وجود جمع آوری پول برای تبدیل آن به یک سرپناه دو سال طول کشید. اکنون ، بولوس-وینتون گفت که ساخت و ساز در سایت دوم تا ژانویه آغاز می شود.


برای رزرو تختخواب در چز دوریس ، زنان می توانند با شماره 514-937-2341 داخلی 252 تماس بگیرند یا شخصاً ساعت 3 بعدازظهر مراجعه کنند. زنان باید تا ساعت 8 بعد از ظهر در محل حضور داشته باشند در غیر این صورت جای خود را از دست می دهند و به کسی که در لیست انتظار است داده می شود. .