چراغ جلوی پراید چه ویژگی هایی دارد؟

سیستم روشنایی و چراغ خودرو یکی از بخش های مهم هر خودرو محسوب می شود. اگر سیستم روشنایی نباشد یا با مشکل مواجه شود، رانندگی در جاده ها به خصوص در شب، مه و باران امکان پذیر نخواهد بود. بدون چراغ‌ های جلو، دیدن مسیر و رانندگی کردن سخت شده و این مسئله جان راننده و سایر راننده ها و عابرین را تهدید می کند. مطابق با مقررارت راهنمایی و رانندگی، هر ماشین باید چراغ‌ های کوچک برای تشخیص پهنای خودرو در تاریکی، چراغ‌ جلوی اصلی به دو صورت نور بالا و نور پایین، راهنما و چشمک زن، چراغ ترمز و دنده عقب داشته باشد. بهترین چراغ جلو برای پراید

چراغ خودرو (جلو) در مواقعی که نور کافی برای مشاهده جاده وجود نداشته باشد می تواند شما را از دردسر محافظت کند. این چراغ‌ها طوری طراحی شده‌اند که دو نوع پرتوی نور منتشر می‌کنند یعنی پرتوی نورپایین و نور بالا. نور پایین جاده را به اندازه کافی روشن می کند و در عین حال برای دید راننده مقابل مزاحمت ایجاد نمی کند. اما حالت نور بالا حداکثر میزان نور را فراهم می‌کند ولی در عین حال این نور چشم راننده مقابل را می‌زند. بدون وجود چراغ جلو امکان مشاهده جاده در شرایطی که نور محیط کم است وجود ندارد و بنابراین ممکن است تصادف و برخورد ایجاد شود. بنابراین چراغ جلوی خودرو به شما کمک می کند تا در هنگام شب با ایمنی بیشتر و آسوده خاطرتر رانندگی کنید.

 

به همین دلیل لازم است همیشه بررسی کنید که چراغ جلوی خودرو در بهترین وضعیت ممکن قرار داشته باشد. اگر چراغ جلو عملکرد خوبی داشته باشد، دید کاملی از جاده خواهید داشت.

 

تاریخچه چراغ جلوی خودرو:

 

چراغ خودرو (جلو) بیشتر شبیه یک لامپ بود که شعله استیلن محصور شده داشت و خود راننده آن را به صورت دستی روشن می کرد. این لامپ های ابتدایی در دهه ۱۸۸۰ میلادی معرفی شدند و این امکان را برای رانندگان فراهم می کردند که در هنگام شب با امنیت بیشتری رانندگی کنند.