پیستون چیست ؟

یک نکته دیگر که هنگام طراحی رینگ پیستون در نظر گرفته می­شود فشار تماس با جداره سیلندر است. در هر صورت شست وشو دادن بدنه دریچه گاز و مسیر ورودی نیز برای بازیابی عملکرد موتور لازم است. برای این کار باید آزمایش رانندگی انجام دهید تا متوجه شوید که کشش و عملکرد خودرو بهبود یافته است یا خیر. محدودیت بعدی این است که بهتر است بعد از شست وشو، آزمایشی مبنی بر خوب کارکردن انژکتور انجام دهید. در مورد انژکتورهایی که واقعا کثیف هستند و به شستوشوی درجا جواب نمیدهند بهتر است از حلال قدرتمند و از زمان طولانی تر برای حل کردن رسوبات استفاده کنید. مزیت هایی که با تمیز کردن انژکتورها به دست می آید معمولا بسته به وضعیت انژکتورها تغییر میکند معمولا بعد از شستوشوی انژکتور، عملکرد انژکتورهایی که واقعا کثیف هستند بهبود قابل توجهی نسبت به انژکتورهایی که رسوبات کمی دارند، نشان میدهند. توجه داشته باشید که انژکتورهای سوخت با تزریق مستقیم، الگوی پاشش بسیار دقیقی داشته و نسبت به انژکتورهای معمولی در برابر رسوبات حساسیت بیشتری دارند. اگر هر گونه مایع بخارنشده ای وجود داشته باشد، ممکن است در الگوی پاشش انژکتور نشان داده شود. در واقع با فشرده سازی سوخت و هوا گرمای مورد نیاز برای مشتعل شدن را فراهم میسازد.

اگر گرمای حاصل از این سوخت به درستی کنترل نشود ممکن است باعث خرابی های جبران ناپذیری شود سیستم خنک سازی خودرو از جمله رادیاتور از مهم ترین قسمت های ماشین می باشد. این قطعه هوا را با فشار زیاد از روی رادیاتور عبور می دهد و به خنک سازی آب رادیاتور کمک می کند. رادیاتور در واقع مهم ترین بخش این سیستم است و در صورت خراب شدن و عملکرد نادرست باعث می شود که کل سیستم خنک کاری دچار اختلال شود. سیستم خنک کاری ماشین دارای اجزای متعددی است که رادیاتور یکی از آنها می باشد. بر روی لنگهای ثابت میل لنگ سوراخهایی وجود دارد که به لنگهای متحرک راه دارند، روغن موتور از طریق این سوراخها یاتاقانهای متحرک را روغن کاری میکند. هزینه ساخت آن نیز ارزانتر است و قطعات سادهتری دارد و دیگر خبری از سر سیلندر و میل سوپاپ در آن نیست. به گزارش پایگاه خبری پدال نیوز، پیستون در موتورهای درونسوز تنها عضوی است که حرکت خطی رفت و برگشتی دارد و به همین خاطر سلامت کار آن اهمیت متفاوتی نسبت به دیگر قطعات موتور خواهد داشت.

دستگاه شست وشوی انژکتور از نیروی کار انسانی گران تر است و گاه نسبت به تعویض انژکتورها هم ارزان تر تمام میشود زیرا هزینه آن بسیار بیشتر است. بهترین راه شستوشوی انژکتورها این است که وقتی موتور روشن است، آنها را به صورت درجا تمیز کنید، زیرا بسیاری از رسوبات روی سوپاپ ها و داخل اتاق های احتراق برداشته میشود و ضمنا این کار در حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان میبرد. انژکتورها باید بعد از تمیز شدن عملکرد قبلی خود را بازیابند. مجرای آب در اطراف سیلندر ها قرار دارد و گرمای حاصل از سوخت را به خود می گیرد. علاوه بر اینکه تمام عوامل ایجاد ذوب شدگی در پیستون میتوانند باعث شکست و ترکخوردگی آن هم شوند، عوامل دیگری نیز در بروز این مشکل نقش دارند. در بعضی از خودروها، غیر فعال شدن پمپ بنزین، کد خطا در ECU ایجاد خواهد کرد که باید بعد از اتمام کار، کد پیستون گاز موتور سیکلت را پاک کنید. معمولا دلیل این اتفاق به این موضوع برمیگردد که یکی از دو تیم اقداماتی را انجام میدهد که بازی قفل میشود و فکر میکنم استقلال در این پیستون جک j5 زمینه موفق شد. سوخت بهطور مستقیم در بالای دو پیستون تزریق نخواهد شد، بلکه بهصورت مماس بین آنها تزریق میشود.هوا از طریق درگاههای موجود در سیلندرها وارد پیشرانه میشود و گازهای خروجی از طریق مجموعه دیگری از درگاهها به همان شکل، شبیه حالت معمول در پیشرانههای دو زمانه، خارج خواهد شد.

رادیاتور ها در واقع مخزنی از جنس مس و به صورت مشبک می باشند و به دو دسته افقی و عمودی تقسیم می شوند. یکی از بهترین مواد افزودنی، پلی ترامین است زیرا افزودن این ماده سبب تمیزی انژکتورها، سوپاپ ها و اتاق های احتراق بدون نیاز به سیالات افزودنی مذکور میشود، اما با این روش هزینه آن دو برابر بیشتر از مواد افزودنی رایج است. معمولا موتورهایی که روغن سوزی دارند، رسوبات سنگینی در اتاق احتراق و سوپاپ ورودی دارند که به مقادیر عادی مواد پاک کننده در بنزین واکنش نشان نمیدهند، در این صورت به پاک کننده بیشتری نیاز است که به باک بنزین اضافه یا مستقیما به داخل انژکتورها تزریق شود. می شود. به همین منظور پیستون را به قشرهای محافظ آغشته می کند تا مقاومت پیستون در مقابل سایش افزایش یابد لازم به ذکر است که برخی از این پوشش ها مانند پوشش گرافیتی، روغن را در خود نگه می دارند. مدیرعامل نیروگاه بندرعباس در پایان افزود: نیروگاه بندرعباس با ۶ واحد تولیدی و با مجموع ظرفیت یکهزار و ۳۲۰ مگاوات ساعت بزرگترین نیروگاه جنوب شرق کشور است و ضمن تولید پایدار انرژی حیاتی برق و پشتیبانی از شبکه سراسری، بخشی از قطعات مورد نیاز خود را با تکیه بر دانش، تجربه و تخصص کارکنان خود طراحی و مورد ساخت و بازسازی قرار میدهد.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با پیستون چهار رینگ وب سایت خود باشید.