پاتریشیا پلسزینسکا ، نیروی محرک CBC در کبک برای دهه ها ، در 67 سالگی درگذشت

در هر تلویزیون یا ایستگاه رادیویی چهره هایی وجود دارد که مردم می شناسند و افرادی که در پشت صحنه کار می کنند تا اتفاقات رخ دهد. افرادی که بینشی ایجاد می کنند و آن را واقعی می کنند.

مثل پاتریشیا پله سزینسکا.

وی به عنوان مدیرعامل دیرینه خدمات انگلیسی زبان CBC در کبک – و بعداً به عنوان مدیرکل خدمات رادیویی رادیو کانادا – او معماری بود که زیرساخت ها را برای بسیاری از مواردی که می بینید و می شنوید ، نه همه ، طراحی و ساخت روی موج های پخش کننده عمومی در استان ، و آنچه در وب سایت های آن می خوانید.

روز پنجشنبه ، او از بیماری سرطان درگذشت. او 67 ساله بود.

“او همیشه در مورد افرادی که ما خدمت می کنیم فکر می کرد و اینکه چگونه مطمئن شود که ما داستان ها را از این جوامع آورده ایم تا همه کانادا بتواند آنها را بشنود و آنها را بشناسد و در نهایت ما را با درک هر یک جمع کنیم. دیگر ، “گفت: مردیت دلاندرا ، مدیر ارشد CBC در کبک و آتلانتیک کانادا ، و یکی از روزنامه نگاران بی شماری که Pleszczynska راهنمایی کرد.

پله سچینسکا جوانی خود را در شهرکهای شرقی گذراند و در سال 1974 از دانشگاه بیشاپ در رشته لیسانس فارغ التحصیل شد. وی دختر پدری لهستانی و مادری ایتالیایی بود.

به گفته همکار و دوست دیرین دیوید گوتنیک ، روزنامه نگار سی بی سی که برای اولین بار در دهه 1980 با پلشزینسکا در شهر کبک آشنا شد ، پدر زراعت شناس وی هنگام بازدید از مزارع منطقه ، او را همراهی می کرد.

گوتنیک گفت: “زبانهای او انگلیسی ، فرانسوی ، لهستانی و ایتالیایی بود.” “او به معنای واقعی کلمه این منطقه (شهرستانها) را از طریق خاک آن آموخته است.”

یک افزایش شهابی

وی به عنوان یک دانشجوی کارشناسی در بیشاپ – م institutionسسه ای که در زمان بازنشستگی به عضویت هیئت مدیره آن درمی آمد – با شوهرش ، برنارد استور لوران دیدار کرد. وی از سال 1981 به عنوان خبرنگار در CBC شروع به کار کرد.

این زوج و خانواده در حال رشدشان قبل از استقرار در مرکز استان در اواسط دهه 1980 بین شهرهای کبک ، شبه جزیره گاسپه و شربروک رفت و آمد کردند.

آن زمان بود که پلسزینسکا به CBC پیوست. سال 1984 بود ، شبکه به تازگی یک دفتر در گاسپه افتتاح کرده بود و در نمایش بعد از ظهر ، که در حال انجام یک سری از راه دور از ایستگاه جدید بود ، یک قرارداد دو هفته ای به او پیشنهاد شد

باربارا اوتک ، که نظارت بر ایستگاه را برعهده داشت ، اطلاعات کمی در مورد استخدام جدید خود داشت و تا حدی از خصومت طلبی کینه ورز بود.

یوتك كه به سمت های ارشد در خدمات عمومی فدرال رفت ، گفت: “خوب ، او البته كاملاً درخشان و معلوم شد. “او فردی کاملاً باهوش ، خلاق ، مشکل گشا بود. اما به افراد دیگر نیز علاقه داشت.”

دو هفته به 33 سال تبدیل شد.

او به سرعت در رده های روزنامه نگاری بالا رفت. ابتدا او نمایش تولید کرد و سپس در نهایت ایستگاه شهر کبک را اداره کرد. پس از آن به مونترال نقل مکان کرد ، جایی که وی به زودی به عنوان مدیر برنامه های رادیویی برای استان فعالیت می کند.

سوزان کمبل ، روزنامه نگار CBC در شهر کبک که برای اولین بار در اوایل دهه 1990 با پلسچینسکا روبرو شد ، گفت: “پاتریشیا یک رهبر بود.” “او زنی باهوش ، قاطع ، سرسخت بود. تنها چند سال بعد بود که فهمیدم با دیدن یک زن در آن نقش چه تاثیری بر من داشت. او شنونده ای شگفت انگیز بود … او به قدرت CBC برای ایجاد ایمان داشت و جامعه را پرورش دهد. و او این را در همه ما القا کرد. “

وی به عنوان مدیر رادیو در کبک ، نقشی اساسی در شکل گیری پوشش همه چیز داشت ، از حوادث جامعه در مناطق دورافتاده تا لحظات سیاسی مهم مانند همه پرسی حاکمیت 1995.

گوتنیک گفت: “او به عنوان یک هنرمند ، نیاز به ملی گرایی را درک کرد. و به عنوان فرزند مهاجران ، او همچنین متوجه شد خطر ناسیونالیسم در لهستان چه خواهد بود.” “او شخص مهیبی بود. فکر می کنم کبک در بدنش فهمیده بود.”

گفتن داستانهای کبک برای کانادایی ها

Pleszczynska بسیار به تدریس سایر کانادایی ها در مورد کبک اهمیت می داد و در ایجاد نمایش هایی مانند À پیشنهاد، به میزبانی خواننده جیم کورکوران ، و C’est La Vie ، که توسط St-Laurent میزبان مخاطبان بیشتری بود. او همچنین به یافتن خانه ای برای سریال های عجیب کمک کرد WireTap ضربه بزنید.

در اواخر دهه 1990 ، قبل از بازگشت به عنوان رئیس خدمات انگلیسی کبک ، پلسچینسکا به عنوان دستیار مدیر برنامه ریزی برای CBC در تورنتو به عهده گرفت. وی بر ادغام عملیات رادیو و تلویزیون نظارت داشت و یکی از نیروهای محرک توسعه اخبار دیجیتال در استان بود.

پاتریشیا پلسزینسکا و لوئیس لالاند از رادیو کانادا در آگوست 2015 (رادیو کانادا)

در سال 2009 ، Pleszczynska در صف برای قهوه ای در Maison de Radio-Canada در مونترال ایستاده بود که لوئیس لالاند ، یک مدیر ارشد سرویس فرانسوی زبان ، گفتگویی را آغاز کرد و از او پرسید که آیا دوست دارد از آنجا عبور کند – غیر معمول حرکت شغلی در آن زمان.

او بود.

و بنابراین پلسچینسکا بر کلیه برنامه های منطقه ای رادیو-کانادا نظارت کرد – از گفتن داستان اقلیت آنگلوفون در کبک تا گفتن اقلیت فرانکوفون در کانادا – و سرانجام مدیر کل محصولات رادیویی و صوتی این شبکه فرانسوی شد.

او در سال 2017 بازنشسته شد و به زودی خود را با توسعه Maison des Arts St-Laurent ، یک فضای فرهنگی و رویدادی در کامپتون ، کوئین ، زادگاه نخست وزیر لوئیس استور لوران ، عموی بزرگ مرحوم شوهرش ، مشغول کرد.

از پاتریشیا پلشزینسکا دو برادر و یک خواهر و از سنت لورن ، فرزندان آنها یاسمن ، یعقوب و ماریان و همچنین پنج نوه جان سالم به در بردند.