وزیر بهداشت می گوید: پرستاران استخدام شده در امور ایثارگران می توانند PEI را در موج 2 کوتاه بگذارند

به گفته لارنس مک آولای ، وزیر امور ایثارگران فدرال ، برخی از پرستارانی که شغل خود را در Health PEI ترک کردند تا موقعیت خود را در امور ایثارگران کانادا سپری کنند ، خواستار شدند ، اما از این کار محروم شدند.

این آخرین نامه از سری نامه های مک آولای و وزیر بهداشت PEI جیمز آیلوارد است. آیلوارد در ماه اکتبر به مک آولای نامه نوشت و ابراز نگرانی در مورد یک کار استخدام توسط VAC کرد که در آن زمان اداره فدرال با توجه به شماره های Aylward ، 25 پرستار ثبت نام شده ، دو مددکار اجتماعی و یک روانشناس از PEI Health ، در آن زمان فریب داده بود.

Health PEI این هفته گفت که تعداد پرستارانی که به VAC رفته اند اکنون به 32 نفر رسیده است.

سخنگوی VAC به عنوان بخشی از تلاش خود برای پاکسازی ده ها هزار ادعای معلولیت ، به CBC گفت که این بخش 125 پرستار را در سراسر کانادا استخدام کرده است ، از جمله 55 نفر را در PEI به طور کلی وزارت فدرال قصد دارد 300 کارمند موقت استخدام کند و قصد دارد موارد عقب مانده را تا مارس 2022 پاک کنید. با این حال دفتر بودجه مجلس می گوید این کار به کارکنان بیشتر و یک سال اضافی برای انجام نیاز دارد.

آیلوارد در اولین نامه از دو نامه وزیر بهداشت به MacAulay نوشت: “با توجه به اندازه استان ما و اندازه مربوط به نیروی کار پرستار در سیستم مراقبت های بهداشتی ما ، این کارزار جذب تأثیر منفی قابل توجهی بر منابع انسانی سلامت ما دارد.” در مجلس قانونگذاری PEI ارائه شده است.

ایلورد ادامه داد که برخی از امکانات مراقبت طولانی مدت نیز موقعیت خود را از دست داده و با “هیئت اسکلت” در حال فعالیت هستند.

ایلوارد به ماكولای گفت كه برای بخش فدرال پرستار از مراقبت های بهداشتی استانی در حالی كه اتاوا در همان زمان منابع اضافی را به استان ها می فرستاد تا به آنها كمك كند تا با COVID-19 به آنها كمك كنند ، “غیر مثمر” است.

من می فهمم که بسیاری از پرستاران وقتی از مقام بهداشت استان درخواست کردند مرخصی دریافت نکردند و متعاقباً تصمیم خود را برای پیوستن به امور ایثارگران کانادا گرفتند.– لارنس مک آولای

آیلوارد در نامه پیگیری مورخ 17 نوامبر نوشت: “تعداد پرستارانی که از سیستم ما به بخش شما مهاجرت کرده اند ، در صورت تجربه موج دوم که منجر به یک وضعیت بحرانی می شود ، شکاف بالقوه قابل توجهی در پرستار باقی مانده است.”

در آن نامه ، ایلورد در مورد احتمال پذیرش PEI برخی از پرستاران از VAC با اعزام مجدد توسط Health PEI س askedال کرد.

MacAulay می گوید ، پرستاران درخواست مرخصی را رد می کنند

اما در پاسخ ، مک آولای گفت که برخی از پرستاران استخدام شده توسط VAC درخواست اعزام کرده اند که برعکس کار می کند: آنها از Health PEI خواسته بودند تا به طور موقت از موقعیت های استانی خود خارج شود تا به VAC کمک کند تا پرونده های عقب مانده را پاک کند ، اما این درخواست تکذیب کرد.

مک آولای به آیلوارد نوشت: “بخش من این گزینه را برای بررسی در زمان کمپین استخدام ، با تشخیص فشارهایی که همه سیستم های بهداشتی با آن روبرو هستند ، ارائه داد.”

“من می فهمم که بسیاری از پرستاران وقتی از مقام بهداشت استان درخواست کردند مرخصی دریافت نکردند و متعاقباً تصمیم خود را برای پیوستن به امور ایثارگران کانادا گرفتند.”

MacAulay گفت که این موقعیت ها فقط موقتی هستند و او به دپارتمان خود دستور داده است “هرچه بیشتر در این زمینه کمک کند.” وی گفت: VAC “مایل است در صورت تغییر وضعیت فعلی به استان در پاسخ همه گیر خود کمک کند.”

پرستاران در جستجوی “تعادل کار و زندگی”: اتحادیه

مونا اوشیا ، رئیس اتحادیه پرستاران PEI ، گفت که به نظر او “جالب” است که Aylward به دلیل کمبود پرستار با MacAulay ارتباط برقرار کرد. وی گفت این استان در حال حاضر با تعداد قابل توجهی جای خالی پرستار روبرو است حتی قبل از اینکه VAC شروع به استخدام کند.

وی گفت كه ایلوارد بهتر بود نگرانی های خود را به اتحادیه ببرد. وی گفت که پرستاران به دنبال “تعادل بهتر کار و زندگی” هستند و از درخواست “مرخصی موقت برای تحصیل ، برای جابجایی در سیستم ، تعطیلات ، و هنگامی که در تعطیلات به کار خود دعوت می شوند” رد می شوند.

اوشی گفت پرستاران احساس می کنند “کم ارزش شناخته شده اند ، از آنها قدردانی نمی شود و همیشه از آنها خواسته می شود کارهای کمتری انجام دهند.”

اطلاعات بیشتر از CBC PEI