“همه چیز خیلی سریع اتفاق افتاد”: جزیره نشین پس از فرار از آتش سوزی NS به PEI بازگشت

آتش‌سوزی‌های جنگلی در نوا اسکوشیا خانه‌ها را ویران کرده و صدها نفر را مجبور به فرار کرده است – از جمله برخی از ساکنان جزیره که مجبور شده‌اند به PEI بازگردند – و ساکنان جزیره در حال برنامه‌ریزی برای فاجعه در استان خود هستند.

تیلور هوستیس و همسرش، کوین، از آتش سوزی جنگلی که محله آنها را در دشت هاموندز، درست خارج از هالیفاکس، روز یکشنبه فرا گرفت، فرار کردند.

هر دو سالم هستند – و سه حیوان خانگی آنها، یک سگ و دو گربه هم همینطور – اما تا بعدازظهر سه شنبه، این زوج هنوز نمی دانستند که آیا خانه آنها ایستاده است یا خیر.

Huestis گفت: “همه چیز خیلی سریع اتفاق افتاد.” “به داخل رفتم و از پنجره جلویی مان به بیرون نگاه کردم و دیدم یک ابر دود بزرگ…

“[Kevin] گفت: “بیایید شروع کنیم به بسته بندی برخی چیزها برای هر موردی.” و بنابراین ما چند جعبه زباله و مقداری غذای سگ و غذای گربه برداشتیم. و او گفت: “باشه، من فقط می روم چند چیز را در ماشین بگذارم تا ما خوب باشیم.” من برای هر موردی آماده ام. و بعد با سرعت به داخل آمد و به من نگاه کرد. و اگر شوهرم را بشناسید، می دانید، او فریاد نمی زند. او بسیار باحال، آرام، جمع و جور است. او به من نگاه کرد. گفت: «هی، حالا باید برویم».

تیلور گفت که کوین یک آتش نشان است، بنابراین او برای کمک به مبارزه با آتش سوزی ها مدت کوتاهی پس از استقرار آنها در یک هتل، سر کار رفت. او هنوز در منطقه هالیفاکس در حال انجام وظیفه است، اما تیلور اکنون با مادرش در سامرزاید، PEI است.

آسمانی آتشین که از ایوانی دیده می شود.
این عکس از آتش سوزی ها توسط تیلور هوستیس در حالی گرفته شده است که او در حال آماده شدن برای تخلیه خانه اش بود. (ارسال شده توسط Taylor Huestis)

او گفت: “من فقط در آن هتل مارپیچ می‌رفتم. بنابراین با مادرم صحبت کردم و او گفت: “بیا خانه. به خانه PEI بیا”.

“این یک هارد دیسک بود. ترک کردن بسیار بسیار احساسی بود… اینکه بتوانم مادرم را در آغوش بگیرم، پدرم را در آغوش بگیرم، خواهر و برادرزاده ام را ببینم، مثل اینکه ببینم صورتش فقط روشن می شود – من واقعا به آن نیاز داشتم.”

روز چهارشنبه، اخطارهای تخلیه اجباری برای بخش هایی از دشت هاموندز و سایر مناطق تحت تأثیر آتش سوزی لغو شد.

تیلور هوستیس گفت که خوشحال است که می داند خانواده و حیوانات خانگی اش در امنیت هستند.

“من قطعا یکی از خوش شانس ها هستم. می دانم که هستم.”

صاحبان اسب PEI برای بدترین شرایط آماده می شوند

نوا اسکوشیا برای نجات حیوانات خانگی و حیوانات مزرعه از آتش سوزی دور هم جمع می شوند

از آنجایی که آتش سوزی شدید مردم را مجبور به فرار از خانه های خود در مناطق دشت تانتالون و هاموندز کرد، بسیاری از حیوانات خانگی و حیوانات مزرعه را در موقعیت خطرناکی قرار داد. پل پالمتر داستان برخی از تلاش‌هایی است که برای دور کردن اسب‌ها از خطر انجام شده است.

تجربه در نوا اسکوشیا، برخی از ساکنان جزیره را نگران کرده است که اگر تابستان امسال با سناریوی مشابهی روبرو شوند، چه خواهند کرد.

یک دستور وزیر که روز سه شنبه صادر شد، هرگونه آتش سوزی در املاک خصوصی و کمپ های استانی را تا اطلاع ثانوی ممنوع کرد. این علاوه بر ممنوعیت موجود در سوزاندن قلم مو است.

نمایندگان اپوزیسیون از دولت در مورد اینکه آیا باید آمادگی بیشتری برای آتش‌سوزی‌های احتمالی در تابستان امسال به دنبال زمستان خشکی صورت می‌گرفت و لیبرال‌ها درخواست کردند که طرح تخلیه و مسکن با مردم به اشتراک گذاشته شود، از دولت سؤال کرده‌اند.

در همین حال، صاحبان اسب های محلی در حال آماده سازی خود هستند.

لورا نیوکمب، صاحب اسب از شهرستان پرینس، شروع به تهیه فهرستی از صاحبان اسب های همکار در استان کرد تا بتوانند در مواقع اضطراری به یکدیگر کمک کنند.

در هالیفاکس، هزاران نفر چاره ای جز ترک حیوانات خود با نزدیک شدن آتش سوزی نداشتند – و بسیاری از ساکنان نوا اسکوشیا مجبور بودند تلاش های زیادی انجام دهند تا حیوانات خود را از مسیر آسیب دور کنند.

نیوکمب امیدوار است که داشتن پشتیبانی اضافی باعث شود اوضاع در PEI کمتر دلخراش شود – اگر آتش سوزی در اینجا اتفاق بیفتد.

نیوکمب گفت: «دیدن همه آتش‌سوزی‌هایی که در نوا اسکوشیا اتفاق می‌افتد و تراژدی و دلشکستگی مالکان که مجبور شدند اسب‌ها را رها کنند زیرا نمی‌توانند تریلر وارد کنند، واقعاً باعث شد که من و یکی از دوستانم درباره برنامه‌های تخلیه خود صحبت کنیم.» گفت.

ما همه اسب سوار هستیم و می دانیم که دل شکسته شدن از دست دادن هیچ کاری.– لورا نیوکمب

بنابراین فکر می‌کنم داشتن جایی که جامعه اسب‌ها بتواند با افرادی که در این نزدیکی هستند و شاید شما آنها را نمی‌شناسید ارتباط برقرار کنند، اگر این اتفاق بیفتد، برای ما دارایی بزرگی خواهد بود.»

نیوکمب پستی را در یک گروه فیس بوک از صاحبان همکار خود در فیس بوک منتشر کرد و از افرادی که تریلر دارند و مایلند در مواقع اضطراری مانند سیل یا آتش سوزی آنها را عرضه کنند، درخواست کرد. او اطلاعات تماس خود را به صفحه‌گسترده اضافه کرده است، و اینکه آیا آنها می‌توانند ثبات اضطراری را نیز ارائه دهند.

او گفت که او در کانتی کوئینز موفقیت بزرگی داشته است، اما مایل است افراد بیشتری نام خود را از بقیه جزیره نیز ارائه دهند.

نیوکمب گفت: ما تقریباً 50 نفر در لیست داریم.

“در شرایطی مانند این، همه ما آدم‌های اسب هستیم و می‌دانیم که نمی‌توانیم کاری انجام دهیم. بنابراین من امیدوار هستم که شاهد گسترش آن در جوامع دیگر خارج از جوامعی باشیم که به طور خاص می‌شناسم.”