همانطور که برای قربانیان olecole Polytechnique عزاداری می کنیم ، بیایید در مورد مهندسی زنان دنباله دار نیز تأمل کنیم

این ستون نظر مری ولز و سوزان کرستا است. ولز رئیس دانشکده مهندسی دانشگاه واترلو است. کرستا رئیس دانشکده مهندسی دانشگاه ساسکاچوان است. برای اطلاعات بیشتر در مورد بخش نظرات CBC ، لطفاً به س theالات متداول مراجعه کنید.

سی و یک سال از 14 زن که تقریباً همه دانشجویان مهندسی بودند ، در 6 دسامبر 1989 در École Polytechnique مونترال به قتل رسیدند ، این یک تلفات انسانی فاجعه بار بود.

این همچنین یک استعداد فجیع بود. در آن زمان ، هر مهندس زن در یک محیط مردسالار پیشگام بود.

یک مهاجم تنها به زندگی گرانبهای آن زنان جوان و الهام بخش پایان داد ، اما او نتوانست مانع همه ما شود. در زمان تیراندازی ، مهندسان زن کمتر از دو درصد از دانشگاهیان مهندسی در سراسر کشور را تشکیل می دادند. امروز این تعداد به حدود 17 درصد رسیده است و زنان در حال حاضر 10 درصد از روسای مهندسی کانادا را تشکیل می دهند.

ما برای رسیدن به نمایندگی برابر در این زمینه مسیری طولانی را طی کرده ایم ، اما امروز در حالی که عزادار هستیم می توانیم لحظه ای را به فکر برخی از زنانی که ما را تا اینجا رسانده اند ، بگذاریم.

هدی المرقی در سال 1994 رئیس مهندسی در دانشگاه ویندزور شد. وی اولین زنی است که به عنوان رئیس مهندسی در یک دانشگاه کانادا خدمت می کند. (دانشگاه ویندزور)

پنج زن با موفقیت دوره های خود را به عنوان روسای مهندسی کانادا به اتمام رسانده اند ، به عنوان الگو و مربی عمل می کنند ، که منجر به پیشرفت چشمگیر در فرصت های زنان جوان می شود. و هرکدام تأثیر مستقیمی بر فناوری دارند که دنیای ما را تغییر داده است.

این زنان ابرقهرمانان مهندسی ما هستند. آنها از چالش اولین زن در اتاق و تنها یكی از اعضای میز در بسیاری از مشاغل اولیه خود ، به عنوان بازیگران اصلی در ساخت فن آوری و نوآوری هایی كه امروز كشور ما را هدایت می كند ، به كار خود به عنوان رهبران تحول آفرین تبدیل شدند. در آموزش مهندسی

هدی المرقی ، رئیس پیشین مهندسی دانشگاه ویندزور ، در زمینه تولید دیجیتال کار می کند – تحقیقاتی که نحوه طراحی و ساخت محصولات مورد استفاده ما را دگرگون کرده است.

تحقیقات ElMaraghy ​​شامل تحقیقاتی در زمینه طراحی ، پیاده سازی ، بهره برداری و کنترل سیستم های تولید پیشرفته و قابل تنظیم است. این امر به تولیدکنندگان در سراسر جهان کمک کرده است تا با تغییرات بازار سازگار شده و به آنها پاسخ دهند و بهره وری و رقابت پذیری خود را افزایش دهند.

کریستینا آمون ، سمت چپ ، اولین زنی است که رئیس دانشکده علوم و مهندسی کاربردی دانشگاه تورنتو است و از سال 2006 تا 2019 مشغول به خدمت است. (روبرتا بیکر)

کارهای تحقیقاتی پیشگامانه کریستینا آمون در زمینه توسعه پویایی سیالات محاسباتی بر طیف متنوعی از کاربردهای روزمره – از نحوه طراحی و چیدمان مزارع بادی کانادا ، تا سیستم های مدیریت گرما برای رایانه های پوشیدنی برای کمک به سلامت انسان تأثیر داشته است.

وی همچنین دانشکده علوم کاربردی دانشگاه تورنتو را به یک فرهنگ چند رشته ای بسیار مشارکتی ، یکی از بهترین ها در جهان برای مهندسی پزشکی تبدیل کرد.

الیزابت کانون ، رئیس سابق دانشکده مهندسی شولیچ در دانشگاه کلگری ، تحقیقاتی را در راس فناوری سیستم موقعیت یابی جهانی (GPS) ، وسیله ای برای ردیابی موقعیت ها در زمین با استفاده از سیگنال های دریافت شده از ماهواره ها ، رهبری کرده است.

امروزه استفاده از GPS شامل یقه های ردیابی حیات وحش ، جایگزینی ژیروسکوپ ، اندازه گیری گام در کشتی و Google Maps است که نحوه رانندگی را تغییر داده و ایمنی میلیون ها نفر را در سراسر جهان بهبود داده است.

الیزابت کانن از سال 2006 تا 2010 رئیس دانشکده مهندسی شولیچ در دانشگاه کلگری بود و به عنوان رئیس دانشگاه ادامه داد. (ارین کالینز / CBC)

کیم وودهاوس اکنون معاون تحقیقات اصلی دانشگاه کویینز است. در حالی که رئیس مهندسی در کوئین بود ، وی تأکید زیادی بر آموزش مهندسی بر اساس نتایج یادگیری داشت ، برنامه های دستیابی بومی معنی دار را آغاز کرد و تعدادی از ابتکارات تحقیقاتی را ایجاد کرد.

پرل سالیوان ، که آخر هفته گذشته پس از 12 سال نبرد با سرطان درگذشت ، تأثیر غیرقابل حذف بر تجربه آموزش مهندسی در دانشگاه واترلو داشت.

سالیوان برای نقشی که مهندسان می توانند در فن آوری های مخرب مانند هوش مصنوعی ، تولید پیشرفته و ارتباطات بی سیم بازی کنند ، یک قهرمان بود.

پرل سالیوان ، رئیس پیشین مهندسی دانشگاه واترلو و اولین زنی که این سمت را عهده دار شد ، در تاریخ 28 نوامبر درگذشت. (دانشگاه واترلو)

هر یک از این پنج زن نقش مهمی در رهبری برنامه های مهندسی کانادا داشته اند و هر یک از آنها در ساخت نوآوری در کشور ما و ساختن آینده اقتصاد ما نقش داشته اند.

تغییراتی که مهندسان در جهان ما ایجاد کرده اند ، از محافظت از کارگران خط مونتاژ در برابر صدمات استرس مکرر با استفاده از رباتیک ، تا جراحی آندوسکوپیک کم تهاجمی که به طور چشمگیری زمان بهبودی را کاهش می دهد و نتایج بیمار را بهبود می بخشد ، تا نحوه رانندگی اتومبیل های ما عمیق است.

ما می دانیم که داشتن چشم اندازهای متنوع در جدول طراحی منجر به مهندسی بهتر می شود. رهبران مهندسی ما همچنین فرصت هایی را برای دیگران ایجاد می کنند – از جمله زنان ، بومیان ، رنگین پوستان و دانشجویان بین المللی – همه آنها لنزهای متفاوتی را به میز نوآوری می آورند و به نفع همه ما هستند.

در این سی و یکمین سالگرد اقدام خشونت آمیز که بر همه ما تأثیرگذار بود ، ما برای کسانی که از دست داده ایم عزاداری می کنیم. و ما از رهبران پیشگام خود ، این موج اول روسای زن مهندسی کانادا ، به خاطر شجاعت ، چشم انداز و الهام قابل توجه آنها استقبال می کنیم.