هالیفاکس واتر می‌گوید که منابع امن باقی می‌ماند، زیرا آتش‌سوزی در نزدیکی تأسیسات می‌سوزد

هالیفاکس واتر می گوید منبع آب آن سالم است همانطور که یک آتش سوزی می سوزد تنها چند کیلومتر با یکی از حوزه های آبخیز بزرگ آن فاصله دارد.

این شرکت دارای یک ایستگاه پمپاژ و تأسیسات تصفیه آب در دریاچه پوکواک است که آب مناطق پایین ساکویل، بدفورد و هالیفاکس را تامین می کند.

این مرکز درست در شمال غربی محل آتش سوزی قرار دارد و در داخل یک منطقه اضطراری قرار دارد.

جف مایریک، مدیر ارتباطات این شرکت به رادیو سی‌بی‌سی گفت: «ما در حال بررسی نمونه‌های آب، از جمله نمونه‌های آب اضافی، هستیم تا مطمئن شویم که کیفیت آب به‌طور مداوم سالم می‌ماند». خیابان اصلی نوا اسکوشیا در روز چهارشنبه

مایریک گفت که دریاچه پوکواک به دلیل نزدیک بودن به آتش به عنوان منبع آب برای هلیکوپترها و بمب افکن های آبی استفاده شده است.

وی گفت: «ما تاکید زیادی بر اطمینان از این موضوع داشته‌ایم که حداکثر تلاش را برای حفاظت از چنین منبع آب حساس و استراتژیکی انجام می‌دهیم.» وی افزود که هرگونه سوخت یا روغن از این هواپیماها توسط تأسیسات فیلتر می‌شود.

آتش نزدیک

آتش سوزی که همچنان در منطقه دشت تانتالون-هاموندز ادامه دارد، از روز یکشنبه آغاز شد و حدود 200 سازه آسیب دیده یا ویران شد.

مایریک روز یکشنبه گفت، آتش سوزی حدود چهار یا پنج کیلومتر با تاسیسات فاصله داشت. این نزدیکترین آتش سوزی تا کنون بوده است.

او گفت که با این حال، تأسیسات به طور عادی کار می کند، اما با برق پشتیبان اضطراری کار می کند و سوخت برای ادامه کار تحویل می شود.

تنها چیزی که تا به امروز از نظر زیرساخت‌ها از دست داده‌ایم، که خوشبختانه بسیار کم است، یک پلک متقاطع در جاده دشت هاموندز است که آتش گرفت و از بین رفت.

یک نقشه منطقه تخلیه آتش و منطقه وضعیت اضطراری محلی را در شهرداری منطقه ای هالیفاکس نشان می دهد.
یک نقشه منطقه تخلیه آتش و منطقه وضعیت اضطراری محلی را از ساعت 10:25 بعد از ظهر 30 می 2023 نشان می دهد. (شهرداری منطقه ای هالیفاکس)

او گفت که تأسیسات Pockwock در یک منطقه نسبتاً باز است و اگر آتش نزدیک‌تر شود، این شرکت برخی از قابلیت‌های اطفای حریق خود را دارد.

البته ما برنامه‌هایی داریم که مردم خود را در اسرع وقت از آنجا خارج کنیم زیرا این اولین اولویت ایمنی مردم خودمان است.»

مایریک گفت که این مرکز باید رها شود، می تواند برای مدت کوتاهی به تنهایی کار کند.

“اگر نیاز به تعطیلی داشته باشد، می تواند در هر جایی از توصیه صرفه جویی در مصرف آب گرفته تا توصیه آب جوش گرفته تا توصیه مصرف نکردن را شامل شود.”

مایریک گفت که اگر چنین شود، شرکت برق با شرکای اضطراری برای تامین آب آشامیدنی همکاری خواهد کرد.

منطقه تخلیه شده چطور؟

در حالی که منبع آب هالیفاکس ایمن باقی می‌ماند، برخی از خانه‌هایی که توسط چاه‌های منطقه تخلیه تامین می‌شوند ممکن است نیاز به آزمایش منبع آب داشته باشند.

اریکا فلک، مدیر مدیریت اضطراری شهرداری منطقه ای هالیفاکس هالیفاکس، گفت که تیم او به دنبال تریلرهای قابل حمل آب آشامیدنی در هنگام بازگشت ساکنان به آن مناطق خواهد بود.

فلک در جریان کنفرانس خبری شهرداری روز چهارشنبه گفت: «بدیهی است که ما می دانیم که آب مشکلی برای آب آشامیدنی و غیره خواهد بود، زیرا ما شروع به باز کردن جوامع می کنیم.

“چاه ها باید بررسی و سرویس شوند، بنابراین ما می خواهیم مطمئن شویم که آب آشامیدنی تمیز وجود دارد.

خیابان اصلی NSساعت 8:50هالیفاکس واتر می‌گوید که منابع آن همچنان ایمن باقی می‌ماند زیرا آتش‌سوزی در این نزدیکی می‌سوزد

آتش‌سوزی در نزدیکی دریاچه پوکواک، جایی که هالیفاکس واتر یک مرکز تصفیه دارد، می‌سوزد. جف مایریک، مدیر ارتباطات این شرکت، به میزبان جف داگلاس می‌پیوندد تا یک به‌روزرسانی در مورد تامین آب ارائه دهد.