هالیفاکس روی پارکینگ های پولی شنبه ترمز می کند و بیشترین بودجه تا کنون را پشت سر می گذارد

هالیفاکس با افزایش مالیات برای پروژه‌های بزرگ و خدمات شهری، بزرگترین بودجه شهری خود را با 1.2 میلیارد دلار پشت سر گذاشته است، اما اقدام بحث‌برانگیز برای ایجاد پارکینگ پولی در روز شنبه معکوس شد.

روز سه‌شنبه، دوازده صاحب کسب‌وکار و مدافع به کمیته بودجه شهر گفتند که چگونه پارکینگ روز شنبه با پرداخت هزینه، مشتریان را – که قبلاً فکر می‌کنند جایی برای پارک کردن وجود ندارد – از آمدن به مرکز شهر بازدارد.

آنها گفتند این حرکت در بحبوحه تورم بالا، بازپرداخت وام های فدرال ناشی از همه گیری کووید-19، و کمبود کارگران خرده فروشی و صنعت خدمات، بسیار مضر است.

کریستین رانکین، یکی از مالکان بار شراب Obladee در خیابان برینگتون، به کمیته گفت: «از نظر من، این یک تصمیم خطرناک در حال حاضر تحت این شرایط است.

مردی سفیدپوست با کت و شلوار آبی، با موهای صورت، روی یک سکو ایستاده و گالری از مردم پشت سر او قرار دارد
کریستین رنکین، یکی از مالکان بار شراب Obladee، در روز سه‌شنبه علیه طرح پارکینگ با پول پیشنهادی هالیفاکس در تالار شهر در روز سه‌شنبه صحبت می‌کند. کمیته بودجه در نهایت به لغو این طرح رای داد. (هیلی رایان/سی بی سی)

رانکین گفت که هر هالیگونی ممکن است به تئاتر محلی، کنسرت یا تیم‌های ورزشی مانند Halifax Wanderers یا Mooseheads علاقه نداشته باشد، اما این رویدادها “مقدار زیادی از کار” را برای پویایی مرکز شهر انجام می دهند.

او گفت که انرژی بخش بزرگی از زمین هالیفاکس برای ترغیب افراد و شرکت های بیشتری به منطقه است.

رانکین گفت: “این به اندازه کمک به مشاغل کوچک نیست، بلکه حمایت از سرزندگی مرکز شهر به نفع شهر و همه افراد در آن است.”

طرح اولیه پارکینگ که در ماه مارس توسط کمیته تصویب شد، برای پارکینگ خیابانی در منطقه جاده اسپرینگ گاردن، مرکز شهر هالیفاکس و مرکز شهر دارتموث از ساعت 8 صبح تا 6 بعد از ظهر در روز شنبه، هزینه 2 دلاری ساعتی به همراه داشت.

این ایده یکی از بسیاری از کارکنانی بود که به عنوان راهی برای متعادل کردن بودجه و نگه داشتن صورت‌حساب‌های مالیاتی کمتر از 8 درصد افزایشی که در ابتدا پیشنهاد شده بود، به شوراها آورده شد.

Coun. پم لاولیس پیشنهاد لغو طرح پارکینگ را مطرح کرد و گفت که از بسیاری از مردم در ناحیه دشت هاموندز او شنیده است که سرویس اتوبوس شنبه ندارند و برای رانندگی در مرکز شهر به خودروهای خود متکی هستند.

لاولیس گفت: “این زمان اشتباه است. مطمئناً ما می توانیم این کار را در آینده انجام دهیم.”

اگرچه اکثر شهرهای بزرگ دیگر کانادا پارکینگ آخر هفته را پرداخت کرده اند – و شهر لوننبورگ برای شنبه نیز هزینه دارد – لاولیس گفت که این یک “مقایسه منصفانه” نیست زیرا سایر مناطق قابل پیاده روی هستند یا حمل و نقل منظم قابل اطمینان در سراسر شهرداری دارند.

در حالی که سایر اعضای شورای شهر خاطرنشان کردند که پارکینگ پولی ممکن است واقعاً به گردش مالی کمک کند تا مکان‌ها برای خریداران آزاد بماند، اعضای شورای شهر موافقت کردند که داده‌های کافی برای نشان دادن اینکه آیا چنین چیزی در هالیفاکس وجود دارد یا خیر وجود ندارد.

متوسط ​​صورتحساب مالیات مسکونی 5.9 درصد افزایش یافت

کمیته بودجه در نهایت به لغو طرح پارکینگ شنبه رای داد که 538000 دلار از درآمد بالقوه سالانه را از بودجه حذف کرد.

برایان دوهرتی، مالک میخانه قدیمی Triangle در هالیفاکس، پس از جلسه کمیته به خبرنگاران گفت: «خوشحالم که شورا به این موضوع فکر کرد.

این از دست دادن درآمد پارکینگ به معنای افزایش 5.8 درصدی برنامه‌ریزی‌شده در متوسط ​​صورت‌حساب مالیات مسکونی تک‌خانواری بود که اندکی به 5.9 سنت یا 128 دلار افزایش یافت و در مجموع به 2288 دلار رسید. حتی اگر هالیفاکس نرخ مالیات خود را از 0.794 به 0.760 کاهش داد، صورتحساب ها عمدتاً به دلیل جهش عمده در ارزیابی املاک در سراسر شهرداری منطقه ای هالیفاکس افزایش می یابد.

Sue Uteck، مدیر اجرایی انجمن تجاری Spring Garden Area، گفت که صاحبان مشاغل از این تاخیر “آرام خواهند شد”، اما همچنان آماده بررسی این موضوع هستند.

Uteck گفت: “زمانی فرا خواهد رسید، زمانی که کسب و کارها فرصتی برای بهبودی داشته باشند و … ما گزینه ها را بررسی خواهیم کرد. ما از انجام این کار خوشحالیم.”

تالار شهر با برج ساعت و نمای سه طبقه اش بر فراز مناطق چمنزار یک میدان بزرگ قرار دارد
بودجه 1.2 میلیارد دلاری هالیفاکس در سال 2023-24 بزرگترین آن است. (رابرت شورت/سی بی سی)

Uteck و کمیسیون تجاری داون تاون هالیفاکس گفتند که در تلاش هستند تا این خبر را منتشر کنند که هزاران جای پارک در مرکز شهر هالیفاکس در خیابان یا در زمین‌ها و پارک‌ها وجود دارد.

بودجه 1.2 میلیارد دلاری شامل بودجه عملیاتی 979.6 میلیون دلار، کمک های اجباری استانی 192.2 میلیون دلار و برنامه سرمایه 333.3 میلیون دلار است.

برخی از اقلام عمده عبارتند از 40.7 میلیون دلار برای خرید اتوبوس برقی هالیفاکس ترانزیت و توسعه مرکز ترانزیت دریاچه ناهموار، 35.6 میلیون دلار برای پروژه منطقه Cogswell و 1.1 میلیون دلار برای چارچوب بی خانمانی شهر.

بودجه نهایی پلیس منطقه ای هالیفاکس تقریباً 95 میلیون دلار بود که شامل 322000 دلار برای یک روانشناس و پرستار بهداشت و ایمنی شغلی بود که در هیئت کمیسران پلیس رد شد اما در کمیته بودجه تصویب شد. این شهر برای چهار عضو دیگر RCMP در سال مالی جاری نیز با هزینه حدود 716200 دلار پرداخت می کند.

یک سیاست مالیاتی تجاری جدید در اول آوریل اعمال شد که بار مالیاتی میلیون ها نفر را از مناطق مرکزی شهر به پارک های تجاری منتقل می کند. اکنون پنج حوزه مالیاتی جدید با نرخ های سطحی خاص خود وجود دارد، بنابراین اکنون دیگر نمی توان میانگین تأثیر مالیات بر یک ملک تجاری را نشان داد.