هارد سرور 300گیگ 15K نیز از نوع SAS است

توجه کنید برای ریکاوری و قابل دسترس کردن دادهها و اطلاعات از نرم افزارها و یا ابزارهای تعمیر درایو و اسکن دیسک استفاده نکنید. HANDLED روبرو شوید. در چنین شرایطی با ابزارهای تعمیر ویندوز قادر به رفع مشکل هستید، در غیر این صورت راهاندازی باعث از دست رفتن دادهها هارد سرور خرید میشود. با تعویض به موقع هارد، امکان این که بتوانید دادهها و اطلاعات خود را ریکاوری کنید خیلی بیشتر است ولی اگر دست دست کنید و سعی کنید هارد را خارج کرده و دوباره جا بیندازید و یا به هر طریقی آن را اصلاح کنید، احتمال ریکاوری و بازیابی اطلاعات و دادهها را به شدت کاهش میدهید و احتمال این که ریکاوری انجام شود، بسیار کم میشود. اگر قرار باشد اطلاعات از روی پلاتر خوانده شود، پولاریتیهای مغناطیسی را از روی پلاتر میخواند. طبیعی است اگر هارددیسک یا کنترلر خراب شوند، سرور راهاندازی نمیشود. 5. اگر کارشناس فنی نیستید، به دنبال باز کردن درب هارد نباشید، اینکار ممکن است به بازوها، هد یا موتور هارددیسک آسیب جدی وارد کند. 1. ابتدا سرور را خاموش کنید تا آسیب بیشتری به دادهها وارد نشود. مثلا اگر در نرم افزار SSA، LED Identifier را فعال میکنید، چراغ Locate LED به رنگ آبی ثابت در خواهد آمد تا شما موقعیت و مکان هارد را بر روی سرور تشخیص دهید.

در حالی که اگر در چنین شرایطی اقدام به اسکن دیسک کنید، اسکن سبب مخدوش شدن دادهها و اطلاعات ذخیره شده بر روی دیسک میشود در نتیجه ریکاوری رید موفقیت آمیز نخواهد بود. طول کابلهای SATA حد اکثر به یک متر می رسد و وظیفه انتقال برق و اتصال به منبع تغذیه نیز به وسیله دو کابل کاملا مجزا انجام میشود. کابلهای SATA بلندتر و حداکثر یک متر است که انعطاف بیشتری در انتخاب محل قرارگیری هارد، برایمان فراهم کابل هارد سرور میکند. چرا که در بسیاری مواقع تعداد هارد خراب با پیغام های خطا وجود دارد، که شما با یاداشت ترتیب زمانی خراب شدن آنها میتوانید خرابی و مشکل را را کدگذاری کنید، تا دیگر مشکلی پیش نیاید. البته شما میتوانید هاردهای سالم را با استفاده از ماژیک و برچسب شماره گذاری کنید و همیشه آن را به خاطر داشته باشید. این مقیاس با rpm اندازه گیری می شود و هرچه سرعت آن بالاتر باشد، دسترسی به اطلاعات در هاردهای دیسکی، سریع تر انجام می شود. برای انجام RAID بندی هاردها روی آیکون HP Array Configuration and Diagnostics کلیک کنید. زیرا با این کار قابلیت اطمینان و افزونگی ایجاد شده و به شما این امکان را می دهد تا RAID ایجاد کنید و سرعت خواندن / نوشتن را افزایش دهید یا برای جلوگیری از از دست دادن اطلاعات، یک درایو پشتیبان تهیه کنید.

هارد دیسک های مخصوص سرور HP عملکرد قابل قبولی را در عرصه صنعت، با کیفیت بالا و قابلیت اطمینان و امنیت ارائه می دهند. HDDهای Midline یعنی SAS/SATA 7.2K میتوانند ظرفیت، کارایی و قابلیت اطمینان بالایی را برای اپلیکیشنهای business-critical و I/O-intensive فراهم کنند. با توجه به این که در سرورها ذخیره سازی اطلاعات دارای اهمیت بالایی است و سرعت ذخیره سازی نیز بسیار مهم می باشد، لذا از هاردهای الکترونیکی در سرورها استفاده می شود. هاردهای SAS بیشتر به عنوان حافظه ی اولیه و هاردهای SATA به عنوان حافظه ثانویه استفاده میشوند. را دوباره تعریف نکنید و مجدد مقدار دهی اولیه انجام ندهید. اگر نمیدانید منظور از درست انجام دادن تعویض هارد چیست بهتر است به صورتی که گفته میشود عمل کنید. برای کسانی که با سرور های ویندوز کار می کنند، در خیلی از مواقع این مشکل بوجود می آید که می خواهند فایلی را از روی سرور به کامپیوتر شخصی خود یا بلعکس انتقال دهند، اما اطلاعات لازم برای راه اندازی ftp server و انجام مراحل پیچیده برای نصب آن را در اختیار ندارند و احتمالا تنظیمات لازم برای وب سرور نیز بر روی سرور انجام نگرفته است که بتوانند از امکان دانلود مستقیم از سرور استفاده نمایند.

در حقیقت کارایی بالای هارد SSD به خاطر همین روند مستقیم و بی واسطهی دسترسی به دیتاها است. کدی هارد سرور یا کدی سرور (Server Caddy) که به نام های سینی یا تری سرور (Server Tray) نیز معروف است ، یک آداپتور جهت نصب هارد های 2.5 یا 3.5 اینچی در داخل کامپیوتر های دسکتاپ و سرور ها می باشد. توجه داشته باشید که در تمامی مراحل نصب سرور خاموش باشد. اگر سرور به عنوان پایگاه داده استفاده شده یا تعداد هارد در آن از عدد پنج بالاتر رود، بهتر است که از درایوهای SAS استفاده کنید. Rotating Green: اگر به رنگ سبز به صورت چرخشی دیده شود به معنی Drive Activity یا همان فعالیت درایو و هارد است. تکان درونی کمتر به این معنی است که صفحات درایوها می توانند به هم نزدیکتر شوند، به این ترتیب می توان تعداد صفحات را بیشتر و پتانسیل ظرفیت را در همان فضا افزایش داد. SAS : درایوها سریع و قابل اعتماد بوده و برای هم سیستم عامل و هم درایوهای داده قابل استفاده هستند.