نخست وزیر PEI انتظار دارد که دوزهای واکسن در اوایل سال جدید باشد

نخست وزیر دنیس کینگ می گوید ، اگر همه چیز خوب پیش رود ، جزایر پرنس ادوارد می توانند واکسیناسیون علیه ویروس کرونا را آغاز کنند.

اما وی هشدار داد در حالی که واکسن های امیدوار کننده ای در چشم انداز است ، هنوز هیچ کدام تأیید نشده اند.

کینگ بعد از تماس کنفرانسی با نخست وزیر جاستین ترودو و نخست وزیران عصر پنجشنبه ، به سی بی سی نیوز گفت: “ما هنوز در انتظار هستیم و می بینیم و امیدواریم که نوع نگرش داشته باشیم ، اما ما در حال برنامه ریزی هستیم که در سه ماهه اول باشد.” .

“ما یک حوزه قضایی کوچک هستیم ، بنابراین احتمالاً سریعتر از هر حوزه قضایی دیگر می توانیم به جزایر رفت و آمد کنیم و به آنها خدمات ارائه دهیم.”

این خبر در طی یک هفته پر اضطراب در منطقه منتشر می شود ، هفته ای که با افزایش تعداد موارد COVID-19 در سایر مناطق آتلانتیک کانادا ، حباب آتلانتیک – حداقل به طور موقت – سقوط کرد. PEI همچنین اولین مورد COVID-19 خود را مشاهده کرد که مربوط به سفر درون حباب بود.

کینگ گفت: “همه ما مضطرب هستیم. فکر می کنم این برای همه احساسی عادی است.”

“ما اکنون 9 ماه است که با این زندگی زندگی می کنیم. این کار خسته کننده است ، ناامیدکننده است ، نگران کننده است. به نظر می رسد که همیشه س moreالات بیشتری نسبت به پاسخ وجود دارد. کل ماجرا از نظر عاطفی از ما مالیات گرفته است.”

با این حال ادامه خبرهای خوب از آزمایشات واکسن باعث می شود که کینگ احساس کند که پایانی در چشم است.

وی گفت: “هنوز هم به نظر نمی رسد كه قطعه ای فاصله داشته باشد اما احساس می كنم كه ما به پایان آن نزدیك تر از آغاز آن هستیم ، كه احساس خوبی است.”

نخست وزیران و نخست وزیر عصر پنجشنبه در مورد تماس واکسن در مورد مکالمه گفتگو کردند. کینگ گفت: دولت فدرال پروتکل هایی را برای ترتیب واکسن به گروه های مختلف مردم تنظیم می کند ، در ابتدا افراد آسیب پذیر و در خط مقدم واکسن ارائه می شوند.

محدودیت های سفر بین PEI و سایر استانهای اقیانوس اطلس در این هفته اعمال شد. (کارولین رایان / CBC)

این واکسن داوطلبانه و رایگان خواهد بود.

در همین حال ، کینگ هشدار داد که این جزیره آسیب پذیر است زیرا موج دوم تأثیر مخربی در سایر مناطق آمریکای شمالی دارد و آتلانتیک کانادا با خطر کنترل خارج از همه گیر مواجه است.

وی گفت: “ما نمی توانیم نگهبان خود را کنار بگذاریم.”

“این از ابتدا قسمت نگران کننده ای برای من بوده است. این شبهای بی خوابی است که شما به خانه می روید و سعی می کنید این کار را خاموش کنید. واقعاً خیلی سخت است.”

واکسن ها به صورت سرانه به استانها منتقل می شوند.

کینگ گفت که قراردادهای تهیه واکسن امضا شده است و هیچ نشانی از عدم رعایت این قراردادها نیست.

کینگ گفت: نخست وزیران و نخست وزیر هنوز در مورد چگونگی تقسیم هزینه برنامه واکسیناسیون بحث نکرده اند. وی گفت ، تمرکز فعلی بر روی واکسن زدن به کانادایی ها است.

اطلاعات بیشتر از CBC PEI