معرفی تجهیزات هوشمند سازی ساختمان – آموزشگاه فن آموزان

کیفیت بالا و ایمنی در بسیاری از این سیستم ها حرف اول را می زند زیرا در صورتی که این تجهیزات از کیفیت بالایی برخوردار نباشد خیلی زود خراب می گردد و هزینه هایی را بابت این تعمیرات به بار می آورد. این سیستم به نسبت سایر گجت ها از کاربرد بیشتری برخوردار است. بهتر است جهت جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه موارد فوق پس از اجرای تاسیسات ساختمان و قبل از نازک کاری صورت پذیرد تغییرات و شخصی سازی با توجه به سلیقه های متفاوت در این حالت براحتی امکان پذیر است و نتیجه کار بسیار مطلوب و دقیق خواهد بود.به طور مثال به علت بزرگ بودن تابلو برق هوشمند نسبت به تابلوهای مرسوم با یک طراحی زیبا و دکوراتیو میتوان یک تابلو برق شکیل از جنس چوب تهیه کرده و در کنار کتابخانه یا ویترین و … مورد بعدی در تعیین قیمت هوشمند سازی متراژ واحد مسکونی است مسلما یک واحد مسکونی کوچک ( تا 75 متر ) نیاز کمتری به کلید های هوشمند سیم کشی هوشمند سازمان یافته و سایر متعلقات یک سیستم هوشمند نسبت به یک واحد متوسط (75 تا 150 متر ) دارد. برای پاسخ به این سوالها ابتدا با باید بدانیم چه فاکتورهایی در تعیین هزینه هوشمند سازی ساختمان موثر هستند .

امکانات خانه هوشمند چه تفاوتی با یک خانه معمولی دارد ؟ کاربرد کانکس فروشگاهی اگر چه در ابتدا کانکس های فروشگاهی فقط برای فروش تنقلات یا گاها به عنوان دکه بلیط فروشی استفاده می شدند اما در طول زمان بوجود آمدن نیاز ها و محصولات مختلفی که این سازه ها عرضه می کنند باعث تخصص گرایی و و تنوع زیاد و استفاده آنها در حوضه های مختلف شده که مهمترین آنها عبارتند از: 1. بوفه : کانکس مغازه ای یا بوفه از نمونه های پرکاربررد این سازه ها در مجتمع های عمومی مانند بیمارستان ها و ساختمان های درمانی ، اداری ، مدارس و مجتمع های فرهنگی ورزشی می باشد. نمونه های فوق معمولا در رنگ های مختلف در نمایشگاه محصولات کانکس راکو موجود است و یک روزه پس از خرید می توانید سازه را تحویل گرفته و به محل خود منتقل کنید اما گاها ممکن است یک یا دونمونه از آنها در دست تولید و در حال جایگزینی بوده که در این حالت حداکثر یک هفته پس از اعلام درخواست ، کار تولید و تحویل داده خواهد شد.

حتی برخی از این وسایل هوشمند قابلیت یادیگری داشته و از کارهایی که شما انجام می دهید، می آموزند، در نتیجه با فعالیت بسیار کمتری می توانید انجام خیلی کارها را به صورت خودکار به وسایل خانگی خود محول کنید.آموزش KNX به شما کمک میکند تا اصول انجام هوشمند سازی را بلد بوده و تمامی فعالیت های انجام شده در خانه هوشمند شما تحت کنترل باشد. متاسفانه شاهد ساخت ساختمانهای بسیار زیبا و با مصالح خوب در نقاط مختلف شهر هستیم که سازندگان به علت عدم پیش بینی نکردن سیستم هوشمند در آنها با مشکل فروش واحدهای مسکونی خود مواجه هستند. بهترین حالت برای اجرا و پیاده سازی سیستم هوشمند ، ساختمان های در حال ساخت میباشد که نقشه برق ساختمان با همکاری عوامل فنی و تاسیسات ساختمان تهیه شده و پلان جانمایی تجهیزات هوشمند با همکاری مهندسین معمار رسم میگردد.در ساختمان در حال ساخت به علت باز بودن دست معماران و دکوراتورها میتوان بهترین جانمایی را برای واسط های کاربری یا صفحه کلیدهای لمسی و دیجیتالی ، سنسورهای حرکتی و سیستم صوتی انجام داد. نقشه ها زبان مشترک مهندسین هستند.

در سیستم جدید برق ساختمان برخلاف برقکاری سنتی که از سیم فاز در نقاط مشترک غیر مجاز استفاده میشد تمامی سر خط های مورد نیاز در یک تابلو بزرگتر از حالت سنتی جمع آوری شده و از آنجا سربندی میشوند. این کنترلر به همراه قابلیتهای نرم افزاری که بر روی ﮔوشی نصب میشوند امکانات متعددی را برای سلایق مختلف فراهم می آورد . جمعیت جهان هر روز بیشتر میشود و این موضوع تاثیر مستقیمی بر آینده صنعت ساختمان خواهد داشت. هوشمند سازی ساختمان و زندگی در یک خانه هوشمند که حرف ما را میفهمد و مطابق امر و فرمان ما همه کارها را در چند ثانیه انجام میدهد ، انقدر جذابیت دارد که هر روز به تعداد افرادی که تصمیم می گیرند که خانه خود را هوشمند کنند افزوده میشود . بدون وجود خانه هوشمند، انگیزه هر عملیات برای یک ماشین باید از سوی انسان ها انجام شود، کسانی که پردازش ها را به صورت دستی شروع کرده و هر دستگاه را به طور جداگانه در زمان مناسبی فعال می کنند.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد هوشمند سازی خانه با avr لطفا به بازدید از وب سایت مدل سازی خانه هوشمند ما.