معترضین در NDG گرد هم می آیند تا سوگواری مرد سیاه پوستی را که توسط پلیس مونترال به ضرب گلوله کشته شد ، سوگواری کنند

تیراندازی مرگبار در هفته گذشته به شفیلد متیوز 41 ساله خاطرات دیگر سیاه پوستان را که توسط مأموران پلیس مونترال در نوتردام-د-گروس مورد ضرب و شتم قرار گرفتند ، به ارمغان آورد و این منجر به تماس های مجدد برای اصلاح سیستم پلیس در کبک می شود.

حدود 200 نفر در بعد از ظهر شنبه در پارک ترنهولم جمع شدند و خواستار بازپرداخت نیروهای پلیس شدند ، و منابع بیشتری به گروه های اجتماعی اختصاص داده شد که می توانند به بحران های بهداشت روان پاسخ دهند.

افسران پلیس مونترال روز پنجشنبه گذشته ، پس از تماس مأموران بامداد در مورد مردی که دچار پریشانی شده بود ، ماتیوز را هدف گلوله قرار دادند و او را کشتند.

اداره تحقیقات مستقل استان ، اداره تحقیقات مستقل ، در حال بررسی این حادثه است.

طبق گزارش اولیه خود ، پلیس می گوید آنها متیوس را پیدا كردند كه چاقویی در دست داشت و به ماشین جوخه آنها نزدیك شد. مأموران تا زمانی که او را در حال نزدیک شدن به راننده وسیله نقلیه دیگری دیدند ، در ماشین ماندند.

پلیس می گوید مأموران وقتی متیوز را با چاقویی که هنوز در دست بود متهم کرد ، شلیک کردند.

“تا کی قرار است همان حرف را مرتباً تکرار کنیم؟” ماریلان لوپز ، یکی از سازمان دهندگان اعتراض گفت. “این مرد مضطرب بود و به جای اینکه با احتیاط ملاقات شود ، با گلوله روبرو شد.”

مارلیحان لوپز ، یکی از سازمان دهندگان اعتراض ، می گوید بخشی از بودجه SPVM باید به گروه های اجتماعی اختصاص یابد که بتوانند به بحران های بهداشت روان پاسخ دهند. (ژان کلود تالیانا / رادیو کانادا)

تقریباً دقیقاً 33 سال پیش ، آنتونی گریفین 19 ساله توسط یک افسر درست در بیرون از مرکز پلیس NDG مورد اصابت گلوله قرار گرفت 11 نوامبر 1987.

در سال 2018 ، نیکلاس گیبس 23 ساله ، که دارای مشکلات بهداشت روانی بود ، توسط پلیس در NDG نیز مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.

روز شنبه افراد حاضر برای احترام به زندگی مردان سیاه پوستی که توسط پلیس کشته شده اند و سخنرانان مختلف به نوبت به جمعیت ، از جمله رمی گیبس ، برادرزاده نیکلاس ، احترام گذاشتند ، لحظه ای سکوت کردند.

گیبس این واقعیت را برجسته کرد که مرد متهم به کشته شدن دو نفر و زخمی شدن پنج نفر دیگر در حمله شمشیر هالووین در شهر کبک توسط پلیس آسیب ندیده است در حالی که شفیلد مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد به عنوان اثبات نژادپرستی سیستمی.

گیبس گفت: “اینها فقط افرادی نیستند که شما می کشید ، بلکه خانواده هایی هستند که آنها را نابود می کنید.”

“شما در یک خانواده یک نفر را می کشید ، لعنتی را در نزدیکی یک نسل کامل نابود می کنید.”

صداها خواستار بازپرداخت ادارات پلیس در شهرهای آمریکای شمالی در بهار سال گذشته ، پس از مرگ جورج فلوید در مینیاپولیس ، بلندتر شدند.

فلوید پس از آنکه افسر پلیس درک شووین ، که سفیدپوست است ، زانوی خود را برای چند دقیقه بر گردن فلوید فشار داد ، درگذشت.

در طول تابستان ، شهردار مونترال والری پلانته گفت که او عقیده ای آزاد دارد در مورد ایده تخصیص مجدد بودجه ای که معمولاً برای پلیس در نظر گرفته شده است.

منتقدان همچنین بی طرفی ناظر پلیس را زیر سال برده اند و می گویند نمایندگی افراد رنگین پوست در صفوف آن کم است و به سوابق آن اشاره می کنند که اتهامات کمی علیه افسران پلیس در پی داشته است.