مطالعه به بررسی ارتباط بین مصرف مواد و روان پریشی در طی بیماری همه گیر می پردازد

سالها طول می کشد تا اثرات طولانی مدت COVID-19 کاملاً درک شود ، اما دکتر جیسون موریسون در حال حاضر یکی از جنبه هایی را می شناسد که نیاز به مطالعه بیشتر دارد.

در ماهها پس از اعلام وضعیت اضطراری در نوا اسکوشیا و آغاز قفلهای گسترده ، رئیس موقت روانپزشکی مرکز نوا اسکوشیا هیت گفت که پزشکان بیمار می توانند تغییرات در حال مراجعه به بیمارستان را مشاهده کنند.

کل پذیرش در واحدهای روانپزشکی مراقبت های حاد در مرکز علوم بهداشتی QEII در هفته های ابتدایی همه گیری (از 22 مارس تا 5 ژوئن) در مقایسه با مدت زمان مشابه قبل از اعلام وضعیت اضطراری (ژانویه) تقریباً یکسان بود. 5 تا 21 مارس).

با این حال ، موریسون گفت كه پزشكان افزایش قابل توجهی در بیماران بین 35 تا 44 سال مبتلا به روان پریشی در آن روزهای اولیه COVID پیدا كردند. فرکانسی که تصور می شد استفاده از مواد از عوامل موثر است نیز بیشتر از حد معمول است.

تحولی ‘غیرمعمول’

موریسون گفت: “به طور معمول ، کسی را می بینیم که اولین دوره روان پریشی را در نوجوانان یا 20 سالگی خود تجربه می کند ، بنابراین دیدن افرادی که قبلاً خوب نبوده اند و سابقه روانپزشکی ندارند ، دچار اولین روان پریشی در 30 و 40 سالگی بسیار غیر عادی بوده است.”

دکتر نادین نگاتی ساکن سال دوم روانپزشکی در دانشگاه دالاهو است که روی این مطالعه کار کرده است. (CBC)

همین یافته و ارتباط بیشتر با مصرف مواد مخدر – به ویژه شاهدانه و کوکائین – بود که باعث شد تیم موریسون در بیمارستان تصمیم بگیرد از نزدیک بررسی کند.

دکتر نادین نگاتی ، ساکن سال دوم روانپزشکی در دانشگاه دالاهو ، بخشی از تیم تحقیق بود. در حالی که این اعداد کلیه پذیرش ها در منطقه هالیفاکس را در دوره های زمانی مربوطه پوشش می دهند ، اندازه نمونه به اندازه کافی کوچک باقی می ماند که نگاتی گفت تحقیقات و مطالعه بیشتر مورد نیاز است.

نگاتی گفت: این یافته ها می تواند افراد را در طول بیماری همه گیر به طور متفاوتی از مواد استفاده کنند و تحقیقات بیشتر می تواند بررسی کند که آیا این یک مکانیسم مقابله ای برای استرس است یا اینکه آیا در آن جمعیت شناسی آسیب پذیری هایی وجود دارد که قبلاً شناسایی نشده اند.

“گام های مهم بعدی برای ما انجام تحقیقات بیشتر برای درک درک از تغییرات خاص و همچنین افزایش آگاهی عمومی است که … تغییر مصرف مواد در یک زمان در زمانی که مردم از آن به عنوان مکانیزم مقابله استفاده می کنند تا شاید با آن مقابله کنند. برخی از عوامل استرس زا مختلف ، که می تواند پیامدهای قابل توجهی در بیماری روانی داشته باشد. “

یافته ها تعجب آور بود

موریسون گفت که تحقیقات زیادی در مورد روان پریشی مربوط به مواد در جوانان که روزانه استفاده می کنند وجود دارد ، اما تعجب این بود که یافته های مربوط به بیماران بین 35 تا 44 سال است.

وی گفت: “ما به طور معمول می گوییم اگر شما خیلی سیگار کشیدن شاهدانه را شروع می کنید ، حداقل تا 25 سالگی صبر کنید و من فکر می کنم این مطالعه باعث شد کمی در این مورد مکث کنیم.”

اگر افرادی قرار است روزانه شاهدانه استفاده کنند ، موریسون توصیه می کند محصولاتی را با سطح THC پایین تر در نظر بگیرند.